Gå til innhold

Tråden for opptak til Politihøgskolen 2013

Gjest medlem-261816

Anbefalte innlegg

Husker ikke hvor jeg las det, men mener på det er iløpet av uke 34. Det vil si mellom 19 og 23 august. Ifjor var det som nevnt over, 13 august..

Tror det var noen som fikk svar på det når de spurte på facebookgruppen "bli politi" :)

Tror det var noen som fikk svar på det når de spurte på facebookgruppen "bli politi" :)

Endret av juniseg
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spørsmålet er om jeg skal ofre komfortsonen og risikere badetiss for de få sekundene, eller om jeg skal svømme på noen få sekunder mer.

Kunne vært lurt for meg å gå for kondomshorts ettersom jeg suger å svømme sånn i utgangspunktet. Dritfornøyd med alt under 2.30 jeg :)

Hahah, eg ler! Eg er sjøl jente, og skal innrømme at om guttane har badetiss eller ikkje, ikkje kjem til å vere "fokuset" mitt på svømmetesten. Rekna ikkje med resten av jentene bryr seg noke særlig heller, men.. Ka veit vel eg.. ;)

Lenke til kommentar

Hahah, eg ler! Eg er sjøl jente, og skal innrømme at om guttane har badetiss eller ikkje, ikkje kjem til å vere "fokuset" mitt på svømmetesten. Rekna ikkje med resten av jentene bryr seg noke særlig heller, men.. Ka veit vel eg.. ;)

Er helt enig, fokuset mitt var definitivt ikke på de små badebuksene ifjor :p føler meg skikkelig ukomfortabel i den lille badedrakten, men det er ikke det jeg tenker på, på opptaket :p

Lenke til kommentar

Er helt enig, fokuset mitt var definitivt ikke på de små badebuksene ifjor :p føler meg skikkelig ukomfortabel i den lille badedrakten, men det er ikke det jeg tenker på, på opptaket :p

Jasså jenter. Vi ser forsåvidt ikke på dere heller, så bare ta på det minste dere har :) opptak i fokus!

Klarte å trene på meg en strekk i lysken. Typisk!

Lenke til kommentar

Jeg gikk i badeshorts på testen! alt annet ville gått utover min stolthet som mann ;)

For min del går det på mitt store konkurranseinstinkt at jeg skal svømme fortere enn de andre som er der :). Så får håpe på at det er ikke er noen som KAN svømme som er i samme pulje som meg :D

Lenke til kommentar

For min del går det på mitt store konkurranseinstinkt at jeg skal svømme fortere enn de andre som er der :). Så får håpe på at det er ikke er noen som KAN svømme som er i samme pulje som meg :D

Litt av en innstilling og lagånd du tar med deg på opptak :)

Lenke til kommentar

Så pga at jeg liker å konkurrere når jeg svømmer hurtigsvømming er jeg en dårlig lagspiller? Det å svømme 100m individuelt er ikke akkuratt en lagsport. Den siste setningen er ment som tull :).

Endret av bmw1502
Lenke til kommentar

Så pga at jeg liker å konkurrere når jeg svømmer hurtigsvømming er jeg en dårlig lagspiller? Det å svømme 100m individuelt er ikke akkuratt en lagsport. Den siste setningen er ment som tull :).

Kommer i alle fall til å se på alle øvelsene som teamøvelser. Ikke det at en skal svømme tandem på 100m, men det å heie frem andre som faktisk ikke klarer alt like fint. Regnet nesten med det :)

Lenke til kommentar
Gjest medlem-261816

Ess. Må vere lov til å trigge konkurranseinstinktet sitt dersom det gjer at man presterer bedre.... Sjølv trigger det veldig mitt konkurranseinstikt, og vil sjølvsagt prestere best mulig. Og er jo endå kjekkare om man er best!

Lagånd kan man vise når man ikkje er i ilden sjølv. Lagånd må ikkje forvekslast med å nedprioritere seg sjølv :)

Og den siste tolka eg som tull, ja! :)

Lenke til kommentar

Ess. Må vere lov til å trigge konkurranseinstinktet sitt dersom det gjer at man presterer bedre.... Sjølv trigger det veldig mitt konkurranseinstikt, og vil sjølvsagt prestere best mulig. Og er jo endå kjekkare om man er best!

Lagånd kan man vise når man ikkje er i ilden sjølv. Lagånd må ikkje forvekslast med å nedprioritere seg sjølv :)

Og den siste tolka eg som tull, ja! :)

Så sant, så sant! :)

Lenke til kommentar

Hvis du er uheldig da? :p Det er muntlig/Praktisk eksamen er det ikke? 45 minutter?

Jeg klarte 5r på den eksamen før nyttår. Fikk om radioaktiv stråling ;)

Stemmer det.

Må først bare si at dette var en direkte ekkel eksamensmodell. Jeg er vandt til 48-timersmodellen hvor man forbereder seg i 2 døgn om et speisifisert tema.

I dag trakk jeg oppgave, fikk 30 minutter til å forberede meg (uten hjelpemidler!) med andre ord må man kunne absolut hele pensum i detaljer på forhånd. Vanskelig når jeg gikk VGS for flere år siden og jeg har lest alt hjemme på fritiden.

Uansett. Fikk "Energi for fremtiden" - selvfølgelig det temaet jeg håpte jeg ikke skulle komme opp i. Sånt slår jo ikke feil når det gjelder meg. Skrabla ned det jeg kom på og forklarte Danielcellen og forskjellen på ulike batterier, brennselceller osv.

Så var det tid for "stråling" forklarte greit, men sleit litt med nøytroner og protoner og forskjellen på disse. Også hvilket grunnstoff ting ble til og slike ting. Sensorene forventert nærmest at jeg skulle kunne alle mulige formler og hele det periodiske systemet :confused: Ble mye rot fram og tilbake fra min side.

Ble 4

...og er godt fornøyd med det tatt eksamensmodellen i betraktning og at jeg trakk det jeg kan minst om, for den var direkte ufin.

Skulle hatt 5 om jeg skulle holdt målet om å klare 42 konkuransepoeng, men men.

Lenke til kommentar

Stemmer det.

Må først bare si at dette var en direkte ekkel eksamensmodell. Jeg er vandt til 48-timersmodellen hvor man forbereder seg i 2 døgn om et speisifisert tema.

I dag trakk jeg oppgave, fikk 30 minutter til å forberede meg (uten hjelpemidler!) med andre ord må man kunne absolut hele pensum i detaljer på forhånd. Vanskelig når jeg gikk VGS for flere år siden og jeg har lest alt hjemme på fritiden.

Uansett. Fikk "Energi for fremtiden" - selvfølgelig det temaet jeg håpte jeg ikke skulle komme opp i. Sånt slår jo ikke feil når det gjelder meg. Skrabla ned det jeg kom på og forklarte Danielcellen og forskjellen på ulike batterier, brennselceller osv.

Så var det tid for "stråling" forklarte greit, men sleit litt med nøytroner og protoner og forskjellen på disse. Også hvilket grunnstoff ting ble til og slike ting. Sensorene forventert nærmest at jeg skulle kunne alle mulige formler og hele det periodiske systemet :confused: Ble mye rot fram og tilbake fra min side.

Ble 4

...og er godt fornøyd med det tatt eksamensmodellen i betraktning og at jeg trakk det jeg kan minst om, for den var direkte ufin.

Gratulerer med vel bestått eksamen! Det går nok sikkert fint skal du se! :)

Lenke til kommentar
Gjest medlem-261816

Stemmer det.

Ble 4

Kor mange konkurransepoeng du ligg ann til no då?

Lenke til kommentar

Da har du i hvertfall fått prøvd deg på modellen som brukes på alle muntlige eksamener på PHS.

Lenke til kommentar

Den samme typen jeg hadde da jeg tok opp historie & samfunnsfag :). Syntes den fungerte veldig bra jeg.. Men om du var forberedt på noe annet kan det jo være vanskelig.

Sindre, lyst til å nevne hva man har muntlig eksamen i på PHS? :)

Endret av bmw1502
Lenke til kommentar

Kor mange konkurransepoeng du ligg ann til no då?

Ligger ann til like i overkant av 40 poeng om jeg klarer å få 3 eller bedre på historie i morgen (hater det faget) og 6 på naturfag1001 neste uke en gang (har 48-timersmodell og da er 6 sannsynlig)

Ser desverre ikke ut som jeg kommer inn på bakgrunn av studiepoeng dersom snittet stiger i forhold til i fjor. Utrolig surt å ligge bare 1 eller 2 poeng bak. :hm:

"Hei. Jeg kan ikke bli politi fordi jeg ikke kan nok om antikken"

Lenke til kommentar

1. året er det Sosiologi (høst) og Ordentjeneste (vår).

Når jeg hadde hadde eksamen i sosiologi fikk vi ikke engang forberede oss i 30 min. Man trakk et spørsmål og fikk et par min til å skrive noen stikkord så var det bare å kjøre på. Videre trakk man to mindre spørsmål hvor man kunne velge et å svare på.

Lenke til kommentar

Ligger ann til like i overkant av 40 poeng om jeg klarer å få 3 eller bedre på historie i morgen (hater det faget) og 6 på naturfag1001 neste uke en gang (har 48-timersmodell og da er 6 sannsynlig)

Er naturfag 1001 på vitnemålet ditt altså? Regner med at det var NAT1003 du tok i dag?

Selv om NAT1001 var avsluttende for de som hadde faget på yrkesfag ol. så burde den vel overskrives helt når man får NAT1003 karakter.

Endret av Alienated82
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...