Gå til innhold

Tråden for opptak til Politihøgskolen 2013

Gjest medlem-261816

Anbefalte innlegg

Jeg har ganske langt hår...svømte uten badehette i et halvt år, kjøpte badehette for noen mnd siden....det var en helt ny verden! :D

Testet ut alt i dag rett etter hverandre. samboer var med og tok tiden osv... det ble:

Dykk: bestått

Svømming: 1:58

Benk: 18

Bom: 4

Løping: (7 x 12-13 m bane inne): 17,5 runde.

Hvilken svømmestil har du? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har ganske langt hår...svømte uten badehette i et halvt år, kjøpte badehette for noen mnd siden....det var en helt ny verden! :D

Testet ut alt i dag rett etter hverandre. samboer var med og tok tiden osv... det ble:

Dykk: bestått

Svømming: 1:58

Benk: 18

Bom: 4

Løping: (7 x 12-13 m bane inne): 17,5 runde.

hvordan var det å ta løpetesten til slutt etter alt det andre?

Lenke til kommentar

Hvilken svømmestil har du? :)

Jeg svømmer crawl :)

Då ligge du godt ann!:) Har vurdert badehetta eg og, trur eg må kjøpe det :)

Anbefaler det virkelig!! Bare fordeler: mindre motstand, håret er ikke så innmari i veien hvis du har langt hår og det sliter mindre på håret :) Kjøpte en på Xxl til 59,-

Skulle gjerne hatt et par ekstra rep på bommen og gå på, men...bare jeg består på den er jeg fornøyd, for det var tungt etter alt det andre.

Lenke til kommentar

hvordan var det å ta løpetesten til slutt etter alt det andre?

Det var egentlig helt greit. Hadde forberedt meg på at det skulle være grusomt, så kanskje derfor jeg ble positivt overrasket. Har løpt mye intervaller og kjørt utfall og spenst siden sist jeg tok løpetesten, så kan være derfor det gikk bedre enn forventet og.

Er det noen som vet hvor mye pause en får mellom disse testene? Klokka var ti på tolv da jeg dro fra svømmehallen og klokka var halv ett da jeg var ferdig med å løpe. Hadde ikke skadet med mer pause mellom :p

Lenke til kommentar
Er det noen som vet hvor mye pause en får mellom disse testene? Klokka var ti på tolv da jeg dro fra svømmehallen og klokka var halv ett da jeg var ferdig med å løpe. Hadde ikke skadet med mer pause mellom :p

Pausene er lange. Det sier seg selv at med så mange på hvert opptak så kreves det organisering, noe som igjen fører til at man får godt med pauser. Det eneste er at benk og bom kommer rett etter hverandre, men det skal ikke ha noe å si på resultatet man får...

Lenke til kommentar

kjøpte speedo i går og svømte istad. sparte inn ca 3sek per runde.

gikk fra 1.52 - 1.40 så anbefaler alle å kjøpe om dere ikke allerede har.

Jeg svømmer med tettsittende "strandshorts"

Føler tisseluren min kommer så godt fram med sånn kondomshorts og med kaldt vann, kan det bli en pinlig affære :rofl:

Spørs om jeg må prøve en sånn en i morgen da. Se ann om jeg vil få synlig badetiss eller ei.

Lenke til kommentar

Jeg svømmer med tettsittende "strandshorts"

Føler tisseluren min kommer så godt fram med sånn kondomshorts og med kaldt vann, kan det bli en pinlig affære :rofl:

Spørs om jeg må prøve en sånn en i morgen da. Se ann om jeg vil få synlig badetiss eller ei.

Hahha ler meg skakk! Tenkte samme tanken selv. Derfor svømmer jeg med en ren bokser under! Blir vel 100gram tyngre, alt for å ikke få badetiss.

Lenke til kommentar

Kan jo være pene sênioritas på opptaket, og det ville jo vært et særdeles dårlig førsteinntrykk om dere skulle havne i klasse i lag.

...så er det om å gjøre at den ikke går andre veien og vokser også da..

CyclistBulges20.jpg

Fant et bilde av gjengen på opptak :rofl:

Lenke til kommentar

Kan jo være pene sênioritas på opptaket, og det ville jo vært et særdeles dårlig førsteinntrykk om dere skulle havne i klasse i lag.

...så er det om å gjøre at den ikke går andre veien og vokser også da..

Enig! Dilemma der. Ville ha gått for badeshortsen du allerede har, i frykt for at noe går galt.

Lenke til kommentar

Spørsmålet er om jeg skal ofre komfortsonen og risikere badetiss for de få sekundene, eller om jeg skal svømme på noen få sekunder mer.

Kunne vært lurt for meg å gå for kondomshorts ettersom jeg suger å svømme sånn i utgangspunktet. Dritfornøyd med alt under 2.30 jeg :)

Lenke til kommentar

Da er dagen for eksamen i naturfag kommet.

Ønsk meg lykke til. Satser på 5-6 :w00t:

Edit:

Leste nylig på PHS sine sider at 2274 sendte inn alle papirer, 262 flere enn i fjor, og av disse igjen er da 1660 innkalt til opptaksprøve.

Hva er grunnen til at i overkant av 500 søkere ikke ble innkalt i det hele tatt? Er det virkelig så mange som bruker penger på legeundersøkelser osv selv om de ikke innfrir alle kravene? Mange som har strøket på legesjekken, men som likevell velger å sende inn papirer? Folk som har mistet lappen underveis? Stusser over tallet.

Det ser jo litt lysere ut nå da. 1660 om 720 skoleplasser. Ut i fra disse 1660 velger jeg ut i fra løse lufta å anta at omlag 1/3 @ 380 stryker på det fysiske eller de blir ikke funnet skikket. Da står vi igjen med 1280 søkere på 720 plasser om mine antydninger stemmer.

Noen som vet anslagsvis hvor mange som faller fra på selve opptaket?

Endret av Mantoius
Lenke til kommentar

Da er dagen for eksamen i naturfag kommet.

Ønsk meg lykke til. Satser på 5-6 :w00t:

Edit:

Leste nylig på PHS sine sider at 2274 sendte inn alle papirer, 262 flere enn i fjor, og av disse igjen er da 1660 innkalt til opptaksprøve.

Hva er grunnen til at i overkant av 500 søkere ikke ble innkalt i det hele tatt? Er det virkelig så mange som bruker penger på legeundersøkelser osv selv om de ikke innfrir alle kravene? Mange som har strøket på legesjekken, men som likevell velger å sende inn papirer? Folk som har mistet lappen underveis? Stusser over tallet.

Masse lykke til! Muntlig? Gi lyd fra deg hvordan det gikk :)

Når jeg bestod legesjekken, så bør nok mange gjøre det. Det går vel kanskje mye på vandel og ting folk har forsømt å oppgi? I alle fall ser jo ikke det bra ut.

Lenke til kommentar

Men PHS kan jo ikke hente ut slike opplysninger om søkerne? PHS har vel ingen myndighet sådan? Det er jo vi som skal gi de opplysningene ifm av en medbringt vandelsattest på opptaksprøvene.

Takker for lykke-til`n :green:

Jepp er muntlig, så er litt nervøs for hva jeg trekker. Skal opp nå klokken 15. Trekker oppgave 14.30. Er jeg heldig får jeg om stråling og da sikter jeg høyt.

Lenke til kommentar

Men PHS kan jo ikke hente ut slike opplysninger om søkerne? PHS har vel ingen myndighet sådan? Det er jo vi som skal gi de opplysningene ifm av en medbringt vandelsattest på opptaksprøvene.

Jepp er muntlig, så er litt nervøs for hva jeg trekker. Skal opp nå klokken 15. Trekker oppgave 14.30. Er jeg heldig får jeg om stråling og da sikter jeg høyt.

De kan i alle fall innhente slike helseopplysninger, det har vi jo krysset av for. Usikker på det med vandel må jeg si. Hørte fra noen her i forumet, at en bekjent ikke ble kalt inn. Det var vel slik at opplysningene ikke fremgikk av legeerklæringen, og han ble diskvalifisert pga. det som fremgikk av journalen.

Uff! Alpha og gammastråling. Bortglemt alt det der :p

Lenke til kommentar

Hvis du er uheldig da? :p Det er muntlig/Praktisk eksamen er det ikke? 45 minutter?

Jeg klarte 5r på den eksamen før nyttår. Fikk om radioaktiv stråling ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...