Jmarth Skrevet 2. mai 2013 Del Skrevet 2. mai 2013 Har nå akkurat lest igjennom store deler av forumet fra 2012, og da må jeg bare si at jeg håper virkelig at det går veien for deg i år bmw1502. Prøver hele tiden å være forberedt på det å ikke komme inn, men alle reserveplanene virker igrunn helt uinteressante. Så hva man skal velge om man ikke kommer inn, vil jeg nok bare ta som det kommer. Har nå testet de forskjellige øvelsene: Dykk: Bestått Svømming: 2.20 Pullups i stang: 7 Benkpress (testet på 70 kg, så vet ikke nøyaktig): 70*7 Løping: 18 runder når jeg tok det ganske rolig. Så er innenfor på alle, men føler meg fortsatt ikke trygg. Så gleder meg ekstremt til å komme til opptaksprøvene å bli ferdig med denne gru/glede-følelsen som dette innebærer. Noen som har noen tanker angående når de vil inn på opptak, eller går det litt for det samme? Så lurte jeg på om noen vet noe om man får vite om man er personlig egnet eller ikke tidligere i år, eller om man må vente helt til ca 20 juli fortsatt? Gleder meg til å våkne til forhåpentligvis en mail med litt informasjon om opptaket. Jeg kjenner meg veldig igjen i det du skriver, reserveplanene blir litt uinteressant for min del også. Men dette blir andre og siste gang for min del jeg kommer til å søke, eventuelt kan jeg søke senere når jeg har fullført en utdannelse, det får tiden vise. Satser, og håper jeg kommer inn i år. Når det gjelder resultatene dine nå, så ligger du godt innenfor på de fleste øvelsene, og når du kommer på opptak vil du få den ekstra motivasjonen til å pushe deg enda hardere enn hva du har gjort tidligere. Det merket jeg spesielt på svømmingen og løpet. Så det tror jeg kommer til å gå helt fint for deg! For min del har jeg eksamener og sånn i slutten av mai, så håper jeg får komme på siste opptaksdagen, derfor jeg sitter som en hund og venter på e-posten fra PHS. Man får dessverre ikke vite om man er personlig egnet eller ikke før 20.juli, da vil det stå på samordna opptak om man ikke er det: Politi krav: ikke godkjent. Hvis man er egnet, men har for lave poeng for skolen, så står det venteliste på de aktuelle skolene, eller så for min del håper jeg at i år kommer det til å stå: Du har blitt tildelt plass på Politihøgskolen i Stavern. LYKKE TIL! Nokon som har fått mail? Nei.. venter enda Lenke til kommentar
frøken87 Skrevet 2. mai 2013 Del Skrevet 2. mai 2013 Jeg kjenner meg veldig igjen i det du skriver, reserveplanene blir litt uinteressant for min del også. Men dette blir andre og siste gang for min del jeg kommer til å søke, eventuelt kan jeg søke senere når jeg har fullført en utdannelse, det får tiden vise. Satser, og håper jeg kommer inn i år. Når det gjelder resultatene dine nå, så ligger du godt innenfor på de fleste øvelsene, og når du kommer på opptak vil du få den ekstra motivasjonen til å pushe deg enda hardere enn hva du har gjort tidligere. Det merket jeg spesielt på svømmingen og løpet. Så det tror jeg kommer til å gå helt fint for deg! For min del har jeg eksamener og sånn i slutten av mai, så håper jeg får komme på siste opptaksdagen, derfor jeg sitter som en hund og venter på e-posten fra PHS. Man får dessverre ikke vite om man er personlig egnet eller ikke før 20.juli, da vil det stå på samordna opptak om man ikke er det: Politi krav: ikke godkjent. Hvis man er egnet, men har for lave poeng for skolen, så står det venteliste på de aktuelle skolene, eller så for min del håper jeg at i år kommer det til å stå: Du har blitt tildelt plass på Politihøgskolen i Stavern. LYKKE TIL! Nei.. venter enda Ok Har eksamen i slutten av mai eg og. Så er veeldig spent på kva dagar dei er i Bergen. Lenke til kommentar
juniseg Skrevet 2. mai 2013 Del Skrevet 2. mai 2013 Er litt i samme situasjon. Blir 25 år, har dermed lyst å komme igang med en høgskoleutdanning. Kan ikke bare ta det forgitt at dersom man søker mange nok ganger, så kommer man inn til slutt. Så om jeg ikke blir funnet personlig egnet, burde jeg igrunn begynne å tenke på ett anna studie. Det blir svømminga og pullupsen som blir mest spennende, selv om jeg er innenfor nå. Nerver vil der bli uansett. Pullupsen pga at det er en liten forskjell på bom og stang, så har ikke testen opptaksøvelsen skikkelig. Svømmingen har jeg kommet inn på bedre enn minimumskravet de siste 20 gangene jeg har testet, men ligger stabilt på 2.20. Så tror ikke jeg klarer å hente så mye mer på opptaket, er nok teknikken som ikke strekker til her. For min del så blir det å melde seg opp etter hvilke dager som passer best i forhold til arbeidstidene mine, jobber skiftarbeid med annenhver helg. Det at mailen kommer en dag seinere har igrunn ikke noe å si, da det er likt for alle. Men vi er mange som har venter lenge på hvert av stegene i den lange opptakprosessen skal komme, så at folk er utålmodig er naturlig. Tenkte meg at det fortsatt var rundt den 20. juli. Var bare at mange virket misfornøyd med det i fjor, så tenkte kanskje at noen hadde tatt ett oppgjør med det. Prosessen å skaffe flest mulig søkere avhenger jo litt på småting, så for skolen sin del er det en fordel å evaluere hva søkerne var fornøyd med, og hvilke forandringer søkerne kunne anbefale. Vil tru en stor del av alle søkerne vet om karakterene vil holde til å komme inn. Så om man hadde fått vite om man var funnet personlig egnet, kunne man startet opp med å finne leilighet og organisert seg en mnd tidligere, istedenfor å vente til en 3-4 uker før skolen begynner. Andre gang jeg søker, men kom ikke inn på opptakprøvene i fjor pga mangel på studiekompetanse i tide. Så er nysgjerrig på hvordan opptaket blir. jmarth: Kan jeg spør om hva som gjorde at du ikke kom inn sist du søkte? Lenke til kommentar
Jmarth Skrevet 2. mai 2013 Del Skrevet 2. mai 2013 ja, riktig. Jeg blir 23 i år og er også veldig klar for å begynne på en utdannelse. Nerver og sånn ift opptaket er helt normalt, men når man holder på så gir man alt, og nerver og sånn forsvinner. Iallefall for min del. Og etterhvert som man består øvelsene, bygger man opp mer selvtillit og nervøsiteten forsvinner. Jeg har trent mye med stang selv, men vi har jo lav bom (for jenter) og da er det "lengre" å dra seg opp, enn der er med bommen. og det ser jeg på som veldig positivt. Har også vært å testet meg der vi skal ha opptaksprøvene, siden jeg har mange venner som jobber på Haakonsvern der opptaksprøvene er, så jeg har fått svømt rundene ett par ganger, og blitt kjent med bassenget. Under opptaket blir vi også oppfordret til å heie på hverandre, og støtte hverandre. så det blir ett samhold imellom gruppene vil jeg si. Tror ikke PHS vil endre noe pga misnøye, det har de iallefall ikke gjort i år. Og det med at man har 2-3 uker p å skaffe seg leilighet, gjelder jo for de fleste som får vite hvilken skole man kommer inn på den 20.juli. Selvfølgelig mye mer usikkert for oss. Jeg ble egnet ifjor, kom igjennom fysisk og intervju, men som ventet havnet jeg på venteliste, jeg hadde 1 poeng under snittet for skolen i Bodø ifjor. Når skolen startet var jeg på nr 10 eller 11. Det var som forventet egentlig, surt, men forventet. I år har jeg tatt opp igjen fag, byttet ut fag, og økt snittet mitt betraktelig, sånn at 3 nye skoler har åpnet seg for meg. jeg håper og satser på at opptaksnemnden vil se positivt på dette i år. Men jeg har ingen fordel, jeg må igjennom akkurat det samme som ifjor. Lenke til kommentar
frøken87 Skrevet 2. mai 2013 Del Skrevet 2. mai 2013 Nokon som ikkje har fått verken mail eller i posten? Lenke til kommentar
Jusst Skrevet 2. mai 2013 Del Skrevet 2. mai 2013 Nokon som ikkje har fått verken mail eller i posten? Har ikke hørt noe, har du? Lenke til kommentar
DrKirurg Skrevet 2. mai 2013 Del Skrevet 2. mai 2013 Brev i posten i dag. Ikke epost Lenke til kommentar
frøken87 Skrevet 2. mai 2013 Del Skrevet 2. mai 2013 Har ikke hørt noe, har du? Ikkje eg heller. Kjekt for dei som har fått Fortjent Lenke til kommentar
Jusst Skrevet 2. mai 2013 Del Skrevet 2. mai 2013 Grattis Posten? Jepp! Var ikke forventet for å si det slik Lenke til kommentar
frøken87 Skrevet 2. mai 2013 Del Skrevet 2. mai 2013 Jepp! Var ikke forventet for å si det slik Åå så kjekt Glad på dine vegner Lenke til kommentar
I16 Skrevet 2. mai 2013 Del Skrevet 2. mai 2013 Fikk innkalling i posten i dag! 3. juni i Kristiansand har jeg meldt meg opp til! Lenke til kommentar
Jmarth Skrevet 2. mai 2013 Del Skrevet 2. mai 2013 Fikk innkalling i posten i dag! 3. juni i Kristiansand har jeg meldt meg opp til! Jeg har også fått i posten. Men må si at det er ganske urettferdig for de som enda sitter og venter på mail. Jeg har allerede fått muligheten til å sikre meg plass. Lenke til kommentar
Oneness Skrevet 2. mai 2013 Del Skrevet 2. mai 2013 Fikk innkalling i posten i dag! 3. juni i Kristiansand har jeg meldt meg opp til! Kan hende eg høres bitter ut no, noke som forsåvidt ikkje er meininga, men er ikkje det litt "urettferdig" om vi som verken har fått innkalling på e-post eller i posten ikkje får melde oss opp til opptaksplass samtidig som dei som allerede har fått innkalling? :-) Eller er sida der ein kan melde seg opp fortsatt "stengt? :-) Lenke til kommentar
Jmarth Skrevet 2. mai 2013 Del Skrevet 2. mai 2013 Kan hende eg høres bitter ut no, noke som forsåvidt ikkje er meininga, men er ikkje det litt "urettferdig" om vi som verken har fått innkalling på e-post eller i posten ikkje får melde oss opp til opptaksplass samtidig som dei som allerede har fått innkalling? :-) Eller er sida der ein kan melde seg opp fortsatt "stengt? :-) Du høres absolutt ikke bitter ut, jeg hadde hatt samme følelsen. Siden er åpen, og man kan melde seg på opptak. Forstår ikke helt logikken til PHS når det kommer til akkurat denne situasjonen. Lenke til kommentar
DrKirurg Skrevet 2. mai 2013 Del Skrevet 2. mai 2013 Da jeg meldte meg opp var allerede 13 av 20 plasser tatt den siste dagen Såklart er det litt urettferdig, men kravene burde du ha inne nå... 30 Mai her. Lenke til kommentar
Alienated82 Skrevet 2. mai 2013 Del Skrevet 2. mai 2013 (endret) jævelig snålt da. De skrev på FB i går at koden som man trengte bare ble lagt ved i eposten, og at siden for registrering ikke skulle åpnes før epostene var sendt ut til alle. Bli politi - Politihøgskolen: Ingen får meldt seg opp før de mottar eposten, som inneholder en kode som trengs for registreringa. Derfor utsetter vi utsendinga til samtlige er klare. Endret 2. mai 2013 av Alienated82 Lenke til kommentar
Oneness Skrevet 2. mai 2013 Del Skrevet 2. mai 2013 På grunn av eksamen etc. i mai er det litt viktig for meg å få meldt meg opp til riktig dag i Bergen, og om alt blir opptatt før eg får e-post må eg jo velge en anna plass.. Litt kjedelig når eg bur i Bergen no. Har sittet heile formiddagen å venta på e-post for å vere kjapp med oppmeldinga, men den gang ei, haha. Får bare krysse fingrane for at det fortsatt er ledig når eg (forhåpentligvis) får innkalling :-) Innkalt Hurra Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå