st2016 Skrevet 9. april 2013 Del Skrevet 9. april 2013 Tar jo ikke lang tid å gjennomføre, etter litt kjapp googling stod det at det var BEST å gjøre det på egen dag. Men jeg tror at så lenge jeg spiser godt og riktig, så burde det gå greit. Klarer forøvrig 3 sett på 80kg på benken nå om dagen også, 10 reps, 8 reps og 7 reps. Fornøyd ! Noen fremgang i treningen hos dere om dagen? Lenke til kommentar
Juggel Skrevet 9. april 2013 Del Skrevet 9. april 2013 Ja, jeg har også lest det. Men det betyr at 3 treningsdager i uka går med til kun denne treningsformen uten annen trening. Jeg har ikke samvittighet til å trene kun 15 min 3 dager i uka, selv om dette kanskje er det mest optimale for best mulig fremgang. Uansett, jeg opplevde veldig god framgang selv om jeg kjørte styrke i samme økt. Dette kan selvfølgelig være individuelt, men som du sier så burde det gå med riktig kosthold Et alternativ kan være å kjøre GK på morgenen og styrke på kvelden. Da får man litt tid mellom hver økt. Lenke til kommentar
mfb Skrevet 11. april 2013 Del Skrevet 11. april 2013 For de som fortsatt sliter med chins så har jeg et lite tips. For 1 mnd siden hadde jeg stått på litt så som så i ca 2mnd med å klare minstekravet på 5 chins men klarte stadig vekk bare 4. Da bestemte jeg meg for å kjøpe en chins stang på XXL. Ved å bruke denne litt her og der f.eks på vei til stua osv tar jeg sikkert mellom 30-40 chins daglig og ved ny test i går klarte jeg nå 8 uten problemer. Håper dette er til hjelp for de det måtte gjelde. 1 Lenke til kommentar
st2016 Skrevet 12. april 2013 Del Skrevet 12. april 2013 Hehe! Bra det hjelper barone. Jeg fikk melding av PHS opptakskontoret i dag at jeg IKKE hadde studiekompetanse og skulle vurderes ut ifra 23/5 regelen. ( Tror ikke 5 år som truckfører stiller sterkt der! ) Skal si jeg ble svett, ringte opp til opptakkontoret, ettersom jeg er 89 model var jeg innom noen testprosjekter på VGS. Så en eksamen jeg hadde hatt ble ikke registrert av deres system. Så det ordnet selv heldigvis. F Lenke til kommentar
Jusst Skrevet 12. april 2013 Del Skrevet 12. april 2013 Skal teste løpetesten på søndag. Blir nok dessverre uten matter, men skal ha på meg hansker. Har leid en hel gymsal til bare meg selv og han som skal ta tiden. Ting burde klaffe ordentlig Forøvrig ser jeg at saksbehandleren på SO har oppdatert søknaden 9 april. Har enda ikke hørt noe om den lille "feilen" i legeerklæringa, hmm. Lenke til kommentar
Acefire Skrevet 12. april 2013 Del Skrevet 12. april 2013 Skal teste løpetesten på søndag. Blir nok dessverre uten matter, men skal ha på meg hansker. Har leid en hel gymsal til bare meg selv og han som skal ta tiden. Ting burde klaffe ordentlig Forøvrig ser jeg at saksbehandleren på SO har oppdatert søknaden 9 april. Har enda ikke hørt noe om den lille "feilen" i legeerklæringa, hmm. Testa den selv for en liten stund siden. Det jeg erfarte var at jeg gikk alt for hardt ut i starten, og gikk dermed litt tom på slutten. Det blir en stor forskjell når man skal ned i bakken hele tiden! Et jevnt tempo er nøkkelen her, og heller øke mot slutten om man kan:) Men klarte allikevel å komme på rundt 820 meter, så tror det går bra uansett lykke til på søndag i alle fall! Lenke til kommentar
st2016 Skrevet 12. april 2013 Del Skrevet 12. april 2013 Husk at instruktøren hele tiden sier hvordan du ligger an for målet du har sagt du satser på (1-2-3). Da vet du godt hvilket tempo du bør kjøre på. Lenke til kommentar
mfb Skrevet 12. april 2013 Del Skrevet 12. april 2013 har et spørsmål angående bommen. Når jeg tar chins på en vanlig stang klarer jeg lett å komme over stanga med haka ca en 6-7cm over. I dag prøvde jeg chins på en bom og da er jo håndgrepet helt annerledes slik at jeg så og si holder meg fast med 50% lukket hånd fremfor 100% lukket hånd ved bruk av en vanlig stang. Problemet mitt da er at jeg overhodet ikke klarer å få haka over bommen da jeg på grunn av håndgrepet henger en 6-7cm lavere enn ved bruk av stang. Jeg har rett og slett ikke mer funksjon i armen til å løfte meg høyere da jeg er på makspunktet mitt. Hvordan vil dette være på opptaket? dersom jeg forklarer det slik og instruktøren ser at jeg går så langt jeg klarer opp, men pga bommen ikke kommer med haka over tror dere de vil godta dette? Skjønte dere i det hele tatt hva jeg snakket om ble litt rørete følte jeg Lenke til kommentar
Alienated82 Skrevet 12. april 2013 Del Skrevet 12. april 2013 (endret) Jeg fikk melding av PHS opptakskontoret i dag at jeg IKKE hadde studiekompetanse og skulle vurderes ut ifra 23/5 regelen. ( Tror ikke 5 år som truckfører stiller sterkt der! ) Spiller vel for mange liten rolle om man blir vurdert på bakgrunn av 23/5 eller standard generell studiekompetanse med fullstendig vitnemål fra videregående? Spes dersom man ikke har spes alderspoeng. Mange tilfeller hvor man har bedre konkurransepoeng basert på 23/5 og da er det jo det de vurderer utifra. Studiekompetansen har man jo uansett. I dag prøvde jeg chins på en bom og da er jo håndgrepet helt annerledes slik at jeg så og si holder meg fast med 50% lukket hånd fremfor 100% lukket hånd ved bruk av en vanlig stang. Problemet mitt da er at jeg overhodet ikke klarer å få haka over bommen da jeg på grunn av håndgrepet henger en 6-7cm lavere enn ved bruk av stang. Jeg har rett og slett ikke mer funksjon i armen til å løfte meg høyere da jeg er på makspunktet mitt. Hvordan vil dette være på opptaket? dersom jeg forklarer det slik og instruktøren ser at jeg går så langt jeg klarer opp, men pga bommen ikke kommer med haka over tror dere de vil godta dette? Nei jeg tror ikke man får godkjent dersom haka ikke er over. Usikker på hvorfor grepet skal gjøre så mye forskjell for deg? For min del gjør det veldig lite forskjell. Sikker på at du har rett bevegelse i ryggen/skulderblader når du drar deg opp? Ref: http://fitnessblogge...sittende-roing/ Endret 12. april 2013 av Alienated82 Lenke til kommentar
Jusst Skrevet 12. april 2013 Del Skrevet 12. april 2013 har et spørsmål angående bommen. Når jeg tar chins på en vanlig stang klarer jeg lett å komme over stanga med haka ca en 6-7cm over. I dag prøvde jeg chins på en bom og da er jo håndgrepet helt annerledes slik at jeg så og si holder meg fast med 50% lukket hånd fremfor 100% lukket hånd ved bruk av en vanlig stang. Problemet mitt da er at jeg overhodet ikke klarer å få haka over bommen da jeg på grunn av håndgrepet henger en 6-7cm lavere enn ved bruk av stang. Jeg har rett og slett ikke mer funksjon i armen til å løfte meg høyere da jeg er på makspunktet mitt. Hvordan vil dette være på opptaket? dersom jeg forklarer det slik og instruktøren ser at jeg går så langt jeg klarer opp, men pga bommen ikke kommer med haka over tror dere de vil godta dette? Skjønte dere i det hele tatt hva jeg snakket om ble litt rørete følte jeg Hmm. Har ikke prøvd bom, bare stang. Klarer nå 9 på en god dag. Bør jeg være stresset mtp. bommen?!? Lenke til kommentar
st2016 Skrevet 12. april 2013 Del Skrevet 12. april 2013 (endret) Spiller vel for mange liten rolle om man blir vurdert på bakgrunn av 23/5 eller standard generell studiekompetanse med fullstendig vitnemål fra videregående? Spes dersom man ikke har spes alderspoeng. Mange tilfeller hvor man har bedre konkurransepoeng basert på 23/5 og da er det jo det de vurderer utifra. Studiekompetansen har man jo uansett. Nei jeg tror ikke man får godkjent dersom haka ikke er over. Usikker på hvorfor grepet skal gjøre så mye forskjell for deg? For min del gjør det veldig lite forskjell. Sikker på at du har rett bevegelse i ryggen/skulderblader når du drar deg opp? Ref: http://fitnessblogge...sittende-roing/ Går ikke 23/5 ut ifra at man har kompetanse som er relevant i forhold til politi yrket? Det er vel en grunn til at det er få som søker kun utifra kompetanse? Jeg føler iallefall at min kompetanse fra arbeidslivet ikke har stort til felles med det å jobbe som poiliti.. Derfor vil jeg at min skolegang skal bli vurdert da jeg har jobbet hardt for å få det snittet jeg har i dag slik at jeg kan søke PHS. Barone & Jusst. Jeg følte at bom var lettere enn vanlige hangups / chins. Så det er ikke noe å være bekymret for med mindre dere ligger eksakt på minstekravet. Endret 12. april 2013 av bmw1502 Lenke til kommentar
Alienated82 Skrevet 12. april 2013 Del Skrevet 12. april 2013 Realkompetanse er for de som søker på bakgrunn av bare arbeidserfaring, og der stilles det krav til at det er relevant. Få som søker på bakgrunn av dette, enda færre som kommer inn. 23/5 er for de som har tatt studiekompetansefagene, er over 23 og har 5 års arbeidserfaring (derav 23/5) Da blir det snittet fra bare studiekompetansefagene som gjelder og ikke sammen med andre crap fag man hadde på videregående. Det er derfor PHS sier at de vurderer søkere på den bakgrunnen som er mest gunstig i forhold til poengene. 23/5 folka får alderspoeng fra fylte 23 istedenfor 20. Det holder også med 4 års arbeidserfaring siden fagene teller som 1. Siden du er 89 mod. så er det nok mest hensiktsmessig for deg å bli vurdert på grunnlag av vitnemål siden du har 8 alderspoeng. Blir du vurdert på bakgrunn av 23/5 så hadde du bare fått 2. Lenke til kommentar
st2016 Skrevet 12. april 2013 Del Skrevet 12. april 2013 (endret) Ok. Takk for info Alienated. Om noen skal være interessert så er dette kanskje relevant da det virker som en meget bra radio-dokumentar. http://p3.no/dokumentar/ Tenker da på "En samfunnsfiende" som ligger øverst. Endret 14. april 2013 av bmw1502 Lenke til kommentar
Jusst Skrevet 14. april 2013 Del Skrevet 14. april 2013 Da har jeg akkurat tatt løpetesten! Klarte 17 runder og 3/4. Bestod vel testen da akkurat! Fyttihelvette for en jævelig test. Har filmet det hele, så blir spennende å se hva jeg har gjort feil. Menmen Lenke til kommentar
Pjassop Skrevet 15. april 2013 Del Skrevet 15. april 2013 Hehe! Bra det hjelper barone. Jeg fikk melding av PHS opptakskontoret i dag at jeg IKKE hadde studiekompetanse og skulle vurderes ut ifra 23/5 regelen. ( Tror ikke 5 år som truckfører stiller sterkt der! ) Under 23/5-regelen vurderes kun konkurransepoeng. Om du så har jobbet med å plukke buser fra asfalten med tannpirker i fem år så er det like gyldig som å ha jobbet som befal i forsvaret. For 23/5-regelen ser de ikke på hva du har jobbet med i det hele tatt, men bare at du faktisk har minimumspraksis for å oppfylle kravet til regelen. Du tenker kanskje på realkompetanse, som det sannsynligvis er veldig få eller ingen som kommer inn på. Der søker du om å komme inn på spesiell kompetanse som etaten trenger. Lenke til kommentar
Pjassop Skrevet 15. april 2013 Del Skrevet 15. april 2013 Hvis det er noen (tidligere) studenter her, hvordan ser timeplanen ut en vanlig uke? Er det ofte slik at man har korte dager så man f.eks. avslutter rundt kl. 13-14? Er det mange opphold mellom timer i timeplanen? Lenke til kommentar
Jusst Skrevet 15. april 2013 Del Skrevet 15. april 2013 Hva skjer når man kommer til legesjekken etter testene? Lenke til kommentar
hoooy Skrevet 15. april 2013 Del Skrevet 15. april 2013 Hvis det er noen (tidligere) studenter her, hvordan ser timeplanen ut en vanlig uke? Er det ofte slik at man har korte dager så man f.eks. avslutter rundt kl. 13-14? Er det mange opphold mellom timer i timeplanen? Ukene er veldig ulike, det er ingen uker som er like. Noen uker kan være fylt helt opp, mens andre er roligere. Er ofte en del opphold mellom timene, men disse brukes som regel til å trene eller lese. Lenke til kommentar
Juggel Skrevet 15. april 2013 Del Skrevet 15. april 2013 Som hoooy sier så er hver uke helt ulike. Mange spør om å få skissert opp en typisk ukeplan, men det er så og si umulig. Noen dager kan man ha 2 timer, mens andre er full dag. Lenke til kommentar
st2016 Skrevet 15. april 2013 Del Skrevet 15. april 2013 Under 23/5-regelen vurderes kun konkurransepoeng. Om du så har jobbet med å plukke buser fra asfalten med tannpirker i fem år så er det like gyldig som å ha jobbet som befal i forsvaret. For 23/5-regelen ser de ikke på hva du har jobbet med i det hele tatt, men bare at du faktisk har minimumspraksis for å oppfylle kravet til regelen. Du tenker kanskje på realkompetanse, som det sannsynligvis er veldig få eller ingen som kommer inn på. Der søker du om å komme inn på spesiell kompetanse som etaten trenger. Jeg blandet nok med realkompetanse ja. Men det var 23/5 de ville vurdere meg utifra. Men er glad det er vitnemålet mitt som gjelder uansett, har 3.9 i snitt pluss 0.8 i alderspoeng.. Hva skjer når man kommer til legesjekken etter testene? Det tar 5-10 min. Kroppen blir sjekket kjapt, mye det samme som på legesjekken. . Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå