frøken87 Skrevet 19. mars 2013 Del Skrevet 19. mars 2013 Noen forslag til effektiv kondisjonstrening til en som HATER kondisjon over alt? Kun intervaller, takk. Langkjør har jeg bare ikke motivasjon til. 4*4 intervaller! ( Altså spring 4 min, så gå 4 min. gjenta 3-4 ganger) Tre ganger veka fram mot opptaket, og eg garantere deg at kondisen blir bedre! Du vil bli overraska over kor raskt du merke framgong. Pyton dei to første vekene, men så blir det betydelig lettare Lenke til kommentar
Jmarth Skrevet 19. mars 2013 Del Skrevet 19. mars 2013 4*4 intervaller! ( Altså spring 4 min, så gå 4 min. gjenta 3-4 ganger) Tre ganger veka fram mot opptaket, og eg garantere deg at kondisen blir bedre! Du vil bli overraska over kor raskt du merke framgong. Pyton dei to første vekene, men så blir det betydelig lettare Takk! Sålangt har jeg bare kjørt pyramideintervall, greit nok effektivt, men trenger noe mer effektivt. Hvilken fart bør man ha? Sett at jeg trener på mølle. Lenke til kommentar
frøken87 Skrevet 19. mars 2013 Del Skrevet 19. mars 2013 (endret) Takk! Sålangt har jeg bare kjørt pyramideintervall, greit nok effektivt, men trenger noe mer effektivt. Hvilken fart bør man ha? Sett at jeg trener på mølle. Åja, det har eg aldri prøvd. Korleis gjer du det? Det med farten er veldig individuelt. Kommer ann på kor god kondisen er i utgangspunktet. Men det skal vere såpass tungt at du er heilt utslitt etter siste gjennomføring. Eg begynte på 12 for ei stund sia. No ligg eg mellom 13.5-14, komme litt ann på dagsformen! Du kan jo prøve deg fram? Husk at du skal holde samme tempo i 4 min:) Du kan jo bruke pulsklokke? Å høyre med nokon som har peiling kor høgt du skal ligge? Eg har aldri brukt det, sjølv om det sikkert er lurt Endret 19. mars 2013 av frøken87 Lenke til kommentar
Alienated82 Skrevet 19. mars 2013 Del Skrevet 19. mars 2013 En fart som tilsier at du ligger på rundt 90-95% av makspuls i minst det siste minuttet av hver 4 minutterssprint. http://fitnessbloggen.no/4x4-intervall-trening/ Lenke til kommentar
Jusst Skrevet 19. mars 2013 Del Skrevet 19. mars 2013 Mine falt faktisk ikke av ved stupet i fjor, selvom de falt av hver gang når jeg trente. Uansett, var på legesjekk 14.3. Tror du ikke blodprøva mi knuste under transport? Så jeg måtte ta ny blodprøve i dag. Fikk kjenne stresset da ja. Prøver å ringe nå, har vært nr 6 i køen i 7 minutter. edit: nr 3 nå, etter 28 minutter. -_- edit2: nr 2, 53 minutter.......... edit3: nr1 1t 24 minutter. Ga opp, tror de sluttet nå, fikk ingen påminning om hvor jeg var i køen lenger. Noen som kan bekrefte at jeg kan ettersende legeerklæringen? Da kan jeg sende alt det andre etterpå,. Så får jeg heller sende erklæringen i slutten av uken. Blir ikke dette litt av det samme problemet som jeg hadde? Merker etter jeg har sendt det at det ikke var krysset av for blod i urin eller ikke. Det er jo ikke min feil, jeg har jo ikke peiling på det legeopplegget. Fikk i alle fall beskjed fra PHS at de kom til å ta kontakt dersom de manglet noe innhold. Dette er vel like lite farlig som det jeg ikke har sendt inn. Lenke til kommentar
Jmarth Skrevet 19. mars 2013 Del Skrevet 19. mars 2013 Herregud for et innlegg! Hadde hjertet i halsen helt til jeg kom nederst. Gratulerer så mye!! Selv kjøpte jeg en enkel PEF-måler, da jeg meste at spirometri var mye teknikk. Tre måneder øving på dette gjorde susen. Får man ikke tettet med leppene osv. så er løpet kjørt. Jeg fikk "mildt nedsatt lungefunksjon" første forsøk. Hadde trent på forhånd, og hadde en litt for liten sports bh på, som strammet rundt brystkassen. Skjønte ingenting. Ble jo livredd for å ikke komme på opptak. Fikk ta ny, og denne viste "normal" heldigvis! Har kun med teknikk og gjøre. Man skal ikke ha vært fysisk aktiv første timen før, og ikke ha noe som legger press på brystkassen, eller hindrer deg å gi alt. Jeg hadde jo begge deler første gangen Lenke til kommentar
Jusst Skrevet 19. mars 2013 Del Skrevet 19. mars 2013 Kler på meg Forsvarets ullfrote. Her blir det intervall i 4.1 minus. Heia Tromsø og fint vær! Lenke til kommentar
Airdoodle Skrevet 19. mars 2013 Del Skrevet 19. mars 2013 Fikk sendt inn følgebrevet i dag, midt i en travel jobbhverdag. Glemte selvfølgelig og sende som rekommandert post, og sendte som vanlig brev i konvolutt. Hva vil dette ha å si for at brevet kommer frem og blir tatt hånd om? :/ Lenke til kommentar
Gjest medlem-261816 Skrevet 19. mars 2013 Del Skrevet 19. mars 2013 Fikk sendt inn følgebrevet i dag, midt i en travel jobbhverdag. Glemte selvfølgelig og sende som rekommandert post, og sendte som vanlig brev i konvolutt. Hva vil dette ha å si for at brevet kommer frem og blir tatt hånd om? :/ Eg sendte det som vanlig brevpost og :-) Lenke til kommentar
Alienated82 Skrevet 19. mars 2013 Del Skrevet 19. mars 2013 Det går nok helt fint. Hvor i landet bor du? Lenke til kommentar
Poor Leno Skrevet 19. mars 2013 Del Skrevet 19. mars 2013 Så lenge det er poststemplet 20. mars eller tidligere godtar de det, står det! Lenke til kommentar
liselusa Skrevet 19. mars 2013 Del Skrevet 19. mars 2013 Noen forslag til effektiv kondisjonstrening til en som HATER kondisjon over alt? Kun intervaller, takk. Langkjør har jeg bare ikke motivasjon til. 4*4 intervaller som nevnt, men du trenger nødvendigvis ikke å løpe. Jeg har dette programmet på tredemølla: 2 min 5 % stigning hastighet 6 + 4 min 11% stigning hastighet 6 * 4 Velg hastighet og stigning tilpasset deg Programmet ovenfor er uansett en god start! Lenke til kommentar
st2016 Skrevet 19. mars 2013 Del Skrevet 19. mars 2013 Eg trur dei svare litt forskjellig. Eg leste eit svar det det stod at den MÅTTE sendast innan fristen. Jeg ringer de i morgen, skal det være et problem så kjører jeg til Oslo og leverer legeerklæringen personlig. Jeg fikk legetime 14.3, da bestilte jeg dagen etter følgebrevet var ute. At blodprøven min ble knust/ødelagt under transport kan jeg ikke stilles ansvarlig for. Det ordner seg sikkert . Sendte all annen dokumentasjon rekkomandert i stad. 165 NOK-. Lenke til kommentar
Jusst Skrevet 19. mars 2013 Del Skrevet 19. mars 2013 Har noen tips til svømming på rygg? Lærer jeg bedre teknikk der, så går kanskje svømminga. Bruker 40sek på en lengde på rygg, dette er vel litt voldsomt? Lenke til kommentar
st2016 Skrevet 19. mars 2013 Del Skrevet 19. mars 2013 Når du skal ta nye tak med armene, trekk de langs siden og oppover, for så å ta nytt tak. Slik at du ikke bremser så mye med armene når du skal ta nytt tak. Jeg trekker fingrene/hendene langs magen omtrent. Føler iallefall selv at dette hjelper. Dårlig skrevet, men du skjønner kanskje hva jeg mener Lenke til kommentar
Jusst Skrevet 19. mars 2013 Del Skrevet 19. mars 2013 Når du skal ta nye tak med armene, trekk de langs siden og oppover, for så å ta nytt tak. Slik at du ikke bremser så mye med armene når du skal ta nytt tak. Jeg trekker fingrene/hendene langs magen omtrent. Føler iallefall selv at dette hjelper. Dårlig skrevet, men du skjønner kanskje hva jeg mener Hmm kanskje men du tar tak med armene og tak med benene samtidig ja? Hvor mange sek bruker du på rygglengden? Lenke til kommentar
st2016 Skrevet 19. mars 2013 Del Skrevet 19. mars 2013 (endret) hmmm, mener jeg brukte ca 18-20 sek på bryst (pr 25 meter i 25 meters basseng.). Så da blir det vel 30-40 . Kjører du bryst først? Pass på å få gode vendinger, der sparer du (som nevnt tidligere) MYE tid. Ta i kanten, snu, og spark fra under vann mens du glir så langt som mulig. Der jeg tjener mest tid og energi. Hvor langt basseng du svømmer på har også litt å si, jo kortere jo flere vendinger, trener man på et basseng som har 50m lengde vil man jo bruke en del tid ettersom man ikke vender like ofte.. Endret 19. mars 2013 av bmw1502 Lenke til kommentar
st2016 Skrevet 19. mars 2013 Del Skrevet 19. mars 2013 Bra det ordnet seg for deg Micro! Hadde vært behagelig å fått fiksa alt på en dag selv. Lenke til kommentar
frøken87 Skrevet 19. mars 2013 Del Skrevet 19. mars 2013 Jeg ringer de i morgen, skal det være et problem så kjører jeg til Oslo og leverer legeerklæringen personlig. Jeg fikk legetime 14.3, da bestilte jeg dagen etter følgebrevet var ute. At blodprøven min ble knust/ødelagt under transport kan jeg ikke stilles ansvarlig for. Det ordner seg sikkert . Sendte all annen dokumentasjon rekkomandert i stad. 165 NOK-. Ja det var lurt Det ordne seg heilt sikkert ja Det er dyrt, men me får satse på at det er verdt det. Håpar virkelig du komme inn i år, virke veldig motovert! Lenke til kommentar
Airdoodle Skrevet 19. mars 2013 Del Skrevet 19. mars 2013 Det går nok helt fint. Hvor i landet bor du? Stavanger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå