Gå til innhold

Tråden for opptak til Politihøgskolen 2013

Gjest medlem-261816

Anbefalte innlegg

Nei, jeg ordla meg litt teit. Man MÅ ikke sende rekomandert. Men det er en forsikring tilfelle brevet blir borte. Da har man bevis for å ha sendt det, og man får lov av politihøgskolen til å sende på nytt. De har anbefalt å sende det rekomandert, men man må ikke altså.

Det jeg skrev gjelder kun dem som sender rekomandert :-)

Okey, (puh) :) sendte inn vanlig ifjor også, det gikk helt fint. ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dersom du har time tidlig på dagen (la oss si før 11:00) så skulle det være mulig å få skjema samme dag. Alt tok vel litt over 1 time for min del, men blodprøvene måtte stå litt for å få ut ulike verdier. Kom tilbake klokken 14 og hentet skjema :)

Nettopp tilbake fra svømmehallen. Skremmende! Ligger på 2.20. Ti sekunder fra stryk. Sliter skikkelig med pusteteknikk på crawl. Tror jeg plasker for mye, for jeg drar inn vann nå og da. Sitter ikke dette bedre til uti april, så går jeg bort fra crawl og kjører bryst.

Vil anbefale å kjøre bryst om du ikke kan crawle riktig. Jeg fikk 1.29 i fjor, og da kjørte jeg bryst.

Bruk briller og tettsittende bokser, så går du opp og ned i vannet. Søk på youtube, så ser du hva jeg mener :). Man sparer også veldig mye tid om man har riktig vending, da får du høy hastighet og sklir store deler av lengden. Da sparer du både tid og energi! :)

Lenke til kommentar

Sendt!

Fikk helt panikk på vei hjem fra posten og snudde bilen og gikk inn for å be pent postdama om å åpne brevet for meg så jeg kunne forsikre meg 100% om jeg hadde husket å skrive under på følgeskjemet. Trodde jeg hadde glemt det, for jeg var så forkavet med å sjekke over at alle vedleggene lå der og at legetesten var utført helt i henhold til regelverket. Selvsagt hadde jeg ikke glemt det, haha. Men da slapp jeg i alle fall å bekymre meg for det - og det var postdama jaggu enig i :green:

Du ligger bedre ann en meg på svømmingen ihvertfall, hvis det er til trøst. Jeg ligger nemlig på 2.50, 10 sek over stryk grensen for jenter :hm: Men trener for å bli bedre. Gikk fra 3.20 til 2.50 på 2 månder, så håper å greie minst 2.30 til juni. Prøver meg også på crawl, men har ingen teknikk der og blir utrolig fort sliten.

Hvordan ligger du an i de andre fysiske testene?

Det er bare å trene og trene, så sitter den. 10 sekunder er ikke så mye når du har så mye å gå på i form av terping på teknikk osv :)

Kjæresten min er tidligere konkuransesvømmer og var med i bassenget i dag. Må si hun er et råskinn på crawl! Helt imponert når jeg sto der å så på vendinger og hvordan hun stille seilte avgårde i banen.

Ligger innenfor kravene i alle øvelsene, men svømming er nok den jeg sliter mest med. Kjøpte meg noen speedo svømmebriller til 200-lappen, men makan til dårlig opplegg. Tar inn vann, sklir ned når jeg stuper, dårlig stramme funksjon, dugger som et uvær etc. Må man kjøpe svært dyre briller for at det skal fungere? Krise om de sklir ned under stup på opptaksprøven :hmm:

Endret av Mantoius
Lenke til kommentar

Husk at svømmingen gjennomføres med minst en annen søker ved siden av deg. Kanskje en på hver side og. Mye bevegelse og plasking i vannet.

Store og gode tak er viktig, og prioriter heller jevne og stabile bevegelser enn å gå all in fra første meter.

Og man sparer noen meter på å stupe. Ikke tenk på stilen, med mindre du landet med føttene først og ryggen i fartsretningen er det sekunder å spare.

Endret av OscarMike1
Lenke til kommentar

I Oslo svømmer 6 stykker om gangen.

Jeg bruker Arena Training svømmebriller. Disse er kjempebra. Ikke noe lekkasje og god sikt. Betalte 200,- hos Bryn Sport på brynsenteret i Oslo. Har tidligere brukt Arena Active til 349,-. Disse var ikke like gode.

Lenke til kommentar

Sendt!

Fikk helt panikk på vei hjem fra posten og snudde bilen og gikk inn for å be pent postdama om å åpne brevet for meg så jeg kunne forsikre meg 100% om jeg hadde husket å skrive under på følgeskjemet. Trodde jeg hadde glemt det, for jeg var så forkavet med å sjekke over at alle vedleggene lå der og at legetesten var utført helt i henhold til regelverket. Selvsagt hadde jeg ikke glemt det, haha. Men da slapp jeg i alle fall å bekymre meg for det - og det var postdama jaggu enig i :green:

Det er bare å trene og trene, så sitter den. 10 sekunder er ikke så mye når du har så mye å gå på i form av terping på teknikk osv :)

Kjæresten min er tidligere konkuransesvømmer og var med i bassenget i dag. Må si hun er et råskinn på crawl! Helt imponert når jeg sto der å så på vendinger og hvordan hun stille seilte avgårde i banen.

Ligger innenfor kravene i alle øvelsene, men svømming er nok den jeg sliter mest med. Kjøpte meg noen speedo svømmebriller til 200-lappen, men makan til dårlig opplegg. Tar inn vann, sklir ned når jeg stuper, dårlig stramme funksjon, dugger som et uvær etc. Må man kjøpe svært dyre briller for at det skal fungere? Krise om de sklir ned under stup på opptaksprøven :hmm:

Jeg har normalt bruk de enkleste av de enkle :p tror de koster 50 kr. Er selv tidligere konkurransesvømmer. Pris på briller har ingenting å si :) Sliter du veldig med brillene, så kan du også brette badehetta litt over brilleglasset for sikkerhetsskyld :) Brillene dugger uansett :p

Lenke til kommentar

I Oslo svømmer 6 stykker om gangen.

Litt random spm. Har man egen tidtaker? Når jeg svømmer de siste 25 meterne på rygg, så har jeg en stygg tendens til å skalle ganske hardt i veggen når jeg kommer inn.. :nei2: Kunne definitivt hatt behov for en spotter som hinta om at jeg var fremme snart.

Endret av Alienated82
Lenke til kommentar

Sendt!

Husker godt da jeg sendte konvolutten i fjor;) God følelse da postdamen ønsket meg lykke til ut av det blåe;)

Stå på folkens, er bare å glede seg til opptaket og skolestart for dere som kommer inn;);) Jeg nyter hver eneste sekund;)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har normalt bruk de enkleste av de enkle :p tror de koster 50 kr. Er selv tidligere konkurransesvømmer. Pris på briller har ingenting å si :) Sliter du veldig med brillene, så kan du også brette badehetta litt over brilleglasset for sikkerhetsskyld :) Brillene dugger uansett :p

Har fått anbefale "speedo mirror", men disse er i øvre prislag og er egentlig ikke særlig keen på å legge ut så mye.

Det kjipe med svømmebriller, det er at man må kjøpe de og så teste de i bassenget, for så å finne ut om det var et godt kjøp eller ikke. Slik det er nå så ser jeg jo knapt hvor jeg svømmer og det med at brillene sklir ned i trynet på meg når jeg stuper, det tenker jeg kan ha noe med at jeg kniper igjen øynene i det jeg treffer vannflaten og dermed presses brillene ut av øyehulen?

Neeeei.

Jeg får ta "spikern" når startskuddet går og så begynne å svømme :woot:

skal-vi-stupe021-jpg-546.jpg

Endret av Mantoius
Lenke til kommentar

Stemple vedleggene? Mener du da at du må ha godkjent kopi? I så fall så må du ikke dette i år.

CV er ikke obligatorisk, men dersom man ønsker kan man legge ved en kortfattet CV. Selv har jeg ikke lagt ved og slik jeg har forstått det, så er det flertallet i denne tråden som ikke har lagt det ved.

Lenke til kommentar

Litt random spm. Har man egen tidtaker? Når jeg svømmer de siste 25 meterne på rygg, så har jeg en stygg tendens til å skalle ganske hardt i veggen når jeg kommer inn.. :nei2: Kunne definitivt hatt behov for en spotter som hinta om at jeg var fremme snart.

Alle har egen tidtaker og han/hun sier ifra når man nærmer seg.

Lenke til kommentar
Kjøpte meg noen speedo svømmebriller til 200-lappen, men makan til dårlig opplegg. Tar inn vann, sklir ned når jeg stuper, dårlig stramme funksjon, dugger som et uvær etc. Må man kjøpe svært dyre briller for at det skal fungere? Krise om de sklir ned under stup på opptaksprøven :hmm:

Hvordan man unngår at brillene sklir ned er jo det evige spørsmålet... :) Må man ha spesielle briller til det, tro?

Lenke til kommentar

Mine falt faktisk ikke av ved stupet i fjor, selvom de falt av hver gang når jeg trente.

Uansett, var på legesjekk 14.3. Tror du ikke blodprøva mi knuste under transport? Så jeg måtte ta ny blodprøve i dag. Fikk kjenne stresset da ja.

Prøver å ringe nå, har vært nr 6 i køen i 7 minutter.

edit: nr 3 nå, etter 28 minutter. -_-

edit2: nr 2, 53 minutter..........

edit3: nr1 1t 24 minutter.

Ga opp, tror de sluttet nå, fikk ingen påminning om hvor jeg var i køen lenger.

Noen som kan bekrefte at jeg kan ettersende legeerklæringen? Da kan jeg sende alt det andre etterpå,. Så får jeg heller sende erklæringen i slutten av uken.

Endret av bmw1502
Lenke til kommentar
Gjest medlem-261816

Mine falt faktisk ikke av ved stupet i fjor, selvom de falt av hver gang når jeg trente.

Uansett, var på legesjekk 14.3. Tror du ikke blodprøva mi knuste under transport? Så jeg måtte ta ny blodprøve i dag. Fikk kjenne stresset da ja.

Prøver å ringe nå, har vært nr 6 i køen i 7 minutter.

edit: nr 3 nå, etter 28 minutter. -_-

edit2: nr 2, 53 minutter..........

edit3: nr1 1t 24 minutter.

Ga opp, tror de sluttet nå, fikk ingen påminning om hvor jeg var i køen lenger.

Noen som kan bekrefte at jeg kan ettersende legeerklæringen? Da kan jeg sende alt det andre etterpå,. Så får jeg heller sende erklæringen i slutten av uken.

Dette var å lese på PHS si Facebookside:

Spørsmål:

Hei. Kan jeg ettersende selve legeerklæringen etter fristen på onsdag? Er ikke lenge etter fristen, men rekker ikke å sende før fristen.

Svar fra PHS:

Hei Alexander. Vi ser helst at all dokumentasjon sendes samlet - innen fristen.Hvis dette ikke lar seg gjøre så opplys gjerne når du forventer å få ettersendt legeerklæringen

Lenke til kommentar

Dette var å lese på PHS si Facebookside:

Spørsmål:

Hei. Kan jeg ettersende selve legeerklæringen etter fristen på onsdag? Er ikke lenge etter fristen, men rekker ikke å sende før fristen.

Svar fra PHS:

Hei Alexander. Vi ser helst at all dokumentasjon sendes samlet - innen fristen.Hvis dette ikke lar seg gjøre så opplys gjerne når du forventer å få ettersendt legeerklæringen

Eg trur dei svare litt forskjellig. Eg leste eit svar det det stod at den MÅTTE sendast innan fristen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...