Gå til innhold

Tråden for opptak til Politihøgskolen 2013


Gjest medlem-261816

Anbefalte innlegg

Det som er med mine fag er at de på VGS ikke kan fjerne de gamle karakterene fra vitnemålet før jeg tar opp eksamen i praksis på yrkesfaget jeg gikk. Så selvom jeg har bedre karakterer i de fleste fagene så står de gamle der, siden de har fått helt nye navn. Jeg er 89 model, så jeg gikk i Reform 94, så kom kunnskapsløftet og tok over, hvor fagene fikk nye navn osv. Det har ført til at det er mye "tull" ved opptagelse av fag osv. Så som dere ser så er de fagene je

 

 

Tror ikke du vil slite med det samme frøken87, med mindre dine fag også har endret seg.

 

 

Så hvis du ser på det første bildet mitt, alle fagene fra Bransjelære og nedover (med unntak av tværrfaglig eksamen) skal ikke telles med, da disse fagene har blitt sammeslått i færre fag. Så når jeg meldte meg opp til eksamen på 7-8 fag var det bare 3-4 eksamener da disse fagene hadde andre navn og var slått sammen.

 

Joda, er samme opplegget her :) men du trenge ikkje gjer noko anna enn å sende inn kompetansebeviset, så veit dei sjølv kva dei skal sjå etter!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg driver å fyller ut følgeskjemaet i ro og mak, og lurer på en ting, og det er sikkert noen som vet. Under rubrikkene "om man har vært i kontakt med politiet", så har jeg krysset av nei, da jeg aldri har vært i kontakt med politiet på noen måte (snill gutt!).. Men, under rubrikken "om man har vært i kontakt med politiet på andre måter", f.eks som vitne i straffesak så lurer jeg på om jeg skal krysse ja. Det står i veiledningen til følgeskjemaet av man gjerne må nevne om man har vært vitne, mistenkt eller lignende i straffesak(er).

 

I fjor stoppet jeg en fyllekjører, det høres kanskje spesielt ut, men.. Jeg "stoppet" ikke føreren, men jeg kom tilfeldigvis kjørende da denne føreren strevde med å snu bilen sin i et kryss, og jeg gikk ut for å spørre om det var behov for hjelp (så jeg indirekte stoppet føreren), og merket jo da at denne føreren, av utenlands opprinnelse, var meget beruset... Så ble politiet kontaktet, som kom etter 40 minutter!^^ Dermed ble jeg vitne i straffesak mot en som hadde brutt trafikkloven, og vitnet i hovedforhandlingen av rettsaken.

 

Jeg fikk veldig skryt fra politi og aktor osv for hvordan jeg hadde løst denne situasjonen, og jeg fikk en takk fra politiet fordi jeg stoppet personen, som hadde såpass høy promille at det kunne blitt dramatisk utfall om han hadde kjørt videre.

 

Lurer på om dette er positivt eller negativt å nevne? Hva skal man evt sende med som vedlegg, vitnestevningen, eget notat der jeg forteller... Eller hva tror dere?

Jeg ble anmeldt en gang for en fillesak hvor det var snakk om en iPhone jeg lånte fra ei jente på troppen min. Jeg dimma og var noe treg med å sende iPhonen tilbake i posten til henne. Dette resulterte i at hun gikk på politistasjonen uten særlig forvarsel å anmeldte meg for tyveri av iPhone.

Utrolig unødvendig og når politiet kontaktet meg var allerede telefonen sendt i posten og saken ble avsluttet uten noe annet enn en telefon fra politiet - som igjen ikke hadde noen virking, da den som sagt alt var sendt.

 

Redd dette kanskje vil se negativt ut, men jeg haket likevell av på at jeg har vært i kontakt med politiet også får jeg heller snakke for meg på intervjuet dersom det skulle bli et problem.

 

Har også hake på det militære rullebladet, men det har jeg ikke nevnt noe om da de ikke har åpnet for å nevne det i følgeskjemaet.

 

Er ganske nervøs i forkant av legeundersøkelsen nå på mandag. Det er liksom første "kneika" for å komme inn. Jeg sliter litt med vokspropp i ene øre og har kjørt rens der 2-3 ganger nå med ustyr fra apoteket. Er ikke sikker på om øregangene er fri for voks nå. Uansett ville det jo vært utrolig kjedelig om jeg skulle få mer enn -25db på en av frekvensene nettopp på grunn av vokspropp.

Spørs om jeg skal be legen ta en titt for å se om hun kan se noe før jeg setter meg i adiometriboksen :)

Endret av Mantoius
Lenke til kommentar

Så hvis man har vært innkalt som vitne, hvordan dokumenterer man dette?

 

 

 

Skal man da legge ved 100 ark som dokumenterer dette?

 

Jeg har sendt en e-post til PHS ang. dette. Men jeg tenker att jeg legger ved dommer jeg fikk tilsendt fra tingretten. Der står det jo både hva jeg som vitne forklarte i retten osv.. osv..

Fikk dommen sendt over til meg på e-post, og den var ikke mer en 3-4 sider, så tror jeg legger ved det.

 

- Voldsom "demontering" av bil. Håper det gikk bra med hunden som befant seg bak i bilen.

http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/ostafjells/vestfold/1.10951426

Endret av MicroGram
Lenke til kommentar

Jeg ble anmeldt en gang for en fillesak hvor det var snakk om en iPhone jeg lånte fra ei jente på troppen min. Jeg dimma og var noe treg med å sende iPhonen tilbake i posten til henne. Dette resulterte i at hun gikk på politistasjonen uten særlig forvarsel å anmeldte meg for tyveri av iPhone.

Utrolig unødvendig og når politiet kontaktet meg var allerede telefonen sendt i posten og saken ble avsluttet uten noe annet enn en telefon fra politiet - som igjen ikke hadde noen virking, da den som sagt alt var sendt.

 

Redd dette kanskje vil se negativt ut, men jeg haket likevell av på at jeg har vært i kontakt med politiet også får jeg heller snakke for meg på intervjuet dersom det skulle bli et problem.

Ikke snakk det bort slik du har gjort her i hvertfall. Legg deg heller flat, og ta en god del selvkritikk samtidig som du nevner det du har nevnt nå.

Lenke til kommentar

Ikke snakk det bort slik du har gjort her i hvertfall. Legg deg heller flat, og ta en god del selvkritikk samtidig som du nevner det du har nevnt nå.

Legge meg flat?

Jeg har jo i bunn og grunn ikke gjort noe ulovlig. Selvsagt bortforklarer jeg det ikke, men jeg forklarer det slik det er og ikke slik det kanskje ser ut.

Lenke til kommentar

Har fulgt med på tråden og det har vel blitt skrevet ørten ganger, men er livredd for å gjøre noe feil nå så jeg ber om bekreftelse for sikkerhets skyld.

 

Det som sendes med følgeskjemaet er:

- Legeerklæring (med hørseltest).

- Kopi av forerkort.

(- Dokumentasjon av der jeg er i studieløpet på nåværende studie, og beskjed om at jeg ettersender når jeg har fullført (+2 studiepoeng))

 

Ait?

Endret av eirik1993
Lenke til kommentar

Har fulgt med på tråden og det har vel blitt skrevet ørten ganger, men er livredd for å gjøre noe feil nå så jeg ber om bekreftelse for sikkerhets skyld.

 

Det som sendes med følgeskjemaet er:

- Legeerklæring (med hørseltest).

- Kopi av forerkort.

(- Dokumentasjon av der jeg er i studieløpet på nåværende studie, og beskjed om at jeg ettersender når jeg har fullført (+2 studiepoeng))

 

Ait?

 

Og vitnemål fra vgs :)

Lenke til kommentar

 

 

Det går vel på vekt osv. Hvor mange vedlegg sendte du med? Sendte selv med 9 vedlegg, og hvert vedlegg hadde flere ark stiftet. I tillegg ordnet jeg de i registre i en perm, så det ble sikkert noen gram ekstra på vekta :)

 

Ja er nok derfor du betalte meir :) Trur eg sendte inn 8 vedlegg, nesten redd for at eg har sendt for lite :p

Lenke til kommentar

Ang antall vedlegg:

 

-kvalitet forran kvantitet.

 

Har du levd noen år og hatt noen jobber kan du omtrent sende inn en roman, men ikke alt er av interesse.

 

Man må bare bruke sunn fornuft, og sende det man mener er relevant med tanke på politiyrket.

 

Tviler for eksempel på at mitt beståtte bamsekurs fra Kongeparken er av særlig interesse, hehe :)

Lenke til kommentar

Hva ligger du på i svømmingen da Frøken? Det virker iallefall som om du er i god form! :)

 

Ser frem til å sende følgeskjemaet mitt i morgen, da får jeg scannet førerkortene mine og får svaret på blodprøven hos fastlegen. :)

 

2:03 på svømminga!:)

 

Ja, det er godt å få sendt det avgårde. :)

Lenke til kommentar

Nå spiller det ikke så veldig stor rolle om du får 2 eller 3 på testene så lenge du får bestått da :)

 

Viktigaste er sjølvsagt å bestå ja :) Men eg for min del vil gjer det best mogleg på testane. Mtp at eg var på opptak i fjor og, synest eg det er kjekt å kunne vise til at eg har trent hardt i tillegg til å forbedra karakterane.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...