Gå til innhold

Tråden for opptak til Politihøgskolen 2013


Gjest medlem-261816

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-261816

Litt merkelig at de har svart det når det står spesifikt at hørselsskjema SKAL vedlegges.

 

Fant det sjølv litt merkelig sjølv... La ikkje ved hørselsdiagram i fjor, og fekk e-postvarsel om mangel.

Men men.

 

484 på PEF? Her har jeg 11.71..

FEV1 har jeg 5.39

FEV1%Pred har jeg 106%

 

Skjønner ikke så mye av disse tallene, men ligger litt over det som er forventet.

 

Legen min bare streket under "spirometri vedlegges" på lege erklæringen, fylte ikke inn resultatene. Har dette noe å si?

 

Eg sendte e-post til Opptakskontoret om dette for 1mnd siden. Dei sa det gikk greit, og at dei tok kontakt dersom det var noke.

Endret av medlem-261816
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg driver å fyller ut følgeskjemaet i ro og mak, og lurer på en ting, og det er sikkert noen som vet. Under rubrikkene "om man har vært i kontakt med politiet", så har jeg krysset av nei, da jeg aldri har vært i kontakt med politiet på noen måte (snill gutt!).. Men, under rubrikken "om man har vært i kontakt med politiet på andre måter", f.eks som vitne i straffesak så lurer jeg på om jeg skal krysse ja. Det står i veiledningen til følgeskjemaet av man gjerne må nevne om man har vært vitne, mistenkt eller lignende i straffesak(er).

 

I fjor stoppet jeg en fyllekjører, det høres kanskje spesielt ut, men.. Jeg "stoppet" ikke føreren, men jeg kom tilfeldigvis kjørende da denne føreren strevde med å snu bilen sin i et kryss, og jeg gikk ut for å spørre om det var behov for hjelp (så jeg indirekte stoppet føreren), og merket jo da at denne føreren, av utenlands opprinnelse, var meget beruset... Så ble politiet kontaktet, som kom etter 40 minutter!^^ Dermed ble jeg vitne i straffesak mot en som hadde brutt trafikkloven, og vitnet i hovedforhandlingen av rettsaken.

 

Jeg fikk veldig skryt fra politi og aktor osv for hvordan jeg hadde løst denne situasjonen, og jeg fikk en takk fra politiet fordi jeg stoppet personen, som hadde såpass høy promille at det kunne blitt dramatisk utfall om han hadde kjørt videre.

 

Lurer på om dette er positivt eller negativt å nevne? Hva skal man evt sende med som vedlegg, vitnestevningen, eget notat der jeg forteller... Eller hva tror dere?

Lenke til kommentar

Da regner jeg med at det går greit :)

 

Misunner dere som allerede har det fysiske i boks.. Jeg driver å lærer meg crawl, regner med at denne sitter før opptak. Kondisjonen var vel nesten i boks, men så begynte jeg å få vondt i knærne.. Så har ikke løpt på over en uke, kun syklet. Sliter også med hang ups, klarer 1-2 nå, men denne skal nok sitte før opptaket.

 

Microgram: I den situasjonen handlet du helt riktig, du tok ansvar og sørget kanskje for at ingen ble kjørt ihjel av denne mannen. Så det skal du ikke være redd for å nevne.

 

Selv er jeg vel notert i Politiets logg ca 100 ganger, kun som vitne og fornærmet. Har vel vitnet i 15-20 rettsaker.. Alt er i forbindelse med jobb som vekter på et veldig tøft objekt. Det jeg er litt redd for er to forenklede forelegg for høy fart fra 2005-2006.

Endret av danne87
Lenke til kommentar

Jeg driver å fyller ut følgeskjemaet i ro og mak, og lurer på en ting, og det er sikkert noen som vet. Under rubrikkene "om man har vært i kontakt med politiet", så har jeg krysset av nei, da jeg aldri har vært i kontakt med politiet på noen måte (snill gutt!).. Men, under rubrikken "om man har vært i kontakt med politiet på andre måter", f.eks som vitne i straffesak så lurer jeg på om jeg skal krysse ja. Det står i veiledningen til følgeskjemaet av man gjerne må nevne om man har vært vitne, mistenkt eller lignende i straffesak(er).

 

I fjor stoppet jeg en fyllekjører, det høres kanskje spesielt ut, men.. Jeg "stoppet" ikke føreren, men jeg kom tilfeldigvis kjørende da denne føreren strevde med å snu bilen sin i et kryss, og jeg gikk ut for å spørre om det var behov for hjelp (så jeg indirekte stoppet føreren), og merket jo da at denne føreren, av utenlands opprinnelse, var meget beruset... Så ble politiet kontaktet, som kom etter 40 minutter!^^ Dermed ble jeg vitne i straffesak mot en som hadde brutt trafikkloven, og vitnet i hovedforhandlingen av rettsaken.

 

Jeg fikk veldig skryt fra politi og aktor osv for hvordan jeg hadde løst denne situasjonen, og jeg fikk en takk fra politiet fordi jeg stoppet personen, som hadde såpass høy promille at det kunne blitt dramatisk utfall om han hadde kjørt videre.

 

Lurer på om dette er positivt eller negativt å nevne? Hva skal man evt sende med som vedlegg, vitnestevningen, eget notat der jeg forteller... Eller hva tror dere?

 

Veldig bra gjort, og greit å være ærlig.

Endret av Jmarth
Lenke til kommentar

Jeg krysser av nei i begge rubrikkene for å ha vært i kontakt med politiet. Kan hende jeg er loggført langt tilbake i tid, typisk 6 klassen. Da anmeldte min mor nabokjerringa da hun kom ut helt random å slo meg med skoen. Hun fikk 8000,- i bot. Var ikke i kontakt med de på noen måte, da mamma tok seg av alt :-) regner med dette går fint.

Lenke til kommentar

Da regner jeg med at det går greit :)

 

Misunner dere som allerede har det fysiske i boks.. Jeg driver å lærer meg crawl, regner med at denne sitter før opptak. Kondisjonen var vel nesten i boks, men så begynte jeg å få vondt i knærne.. Så har ikke løpt på over en uke, kun syklet. Sliter også med hang ups, klarer 1-2 nå, men denne skal nok sitte før opptaket.

 

Microgram: I den situasjonen handlet du helt riktig, du tok ansvar og sørget kanskje for at ingen ble kjørt ihjel av denne mannen. Så det skal du ikke være redd for å nevne.

 

Selv er jeg vel notert i Politiets logg ca 100 ganger, kun som vitne og fornærmet. Har vel vitnet i 15-20 rettsaker.. Alt er i forbindelse med jobb som vekter på et veldig tøft objekt. Det jeg er litt redd for er to forenklede forelegg for høy fart fra 2005-2006.

 

Da er det vell bare å nevne det, i og med at det sikkert ihvertfall ikke har noe negativ innvirkning.

Ringte tingretten nå, og får tilsendt dommen på e-post, slik at jeg kan legge den ved!:)

Lenke til kommentar

Jeg driver å fyller ut følgeskjemaet i ro og mak, og lurer på en ting, og det er sikkert noen som vet. Under rubrikkene "om man har vært i kontakt med politiet", så har jeg krysset av nei, da jeg aldri har vært i kontakt med politiet på noen måte (snill gutt!).. Men, under rubrikken "om man har vært i kontakt med politiet på andre måter", f.eks som vitne i straffesak så lurer jeg på om jeg skal krysse ja. Det står i veiledningen til følgeskjemaet av man gjerne må nevne om man har vært vitne, mistenkt eller lignende i straffesak(er).

 

Så hvis man har vært innkalt som vitne, hvordan dokumenterer man dette?

 

Da er det vell bare å nevne det, i og med at det sikkert ihvertfall ikke har noe negativ innvirkning.

Ringte tingretten nå, og får tilsendt dommen på e-post, slik at jeg kan legge den ved! :)

 

Skal man da legge ved 100 ark som dokumenterer dette?

Lenke til kommentar
Med følgeskjemaet skal du sende kopier av dokumentasjon på all utdanning og praksis som er avsluttet. Dersom du har endret navn etter at du registrerte deg som søker må du også sende dokumentasjon på dette.

 

Må jeg sende inn kopi av vitnemålet mitt fra vgs? Det ligge jo inne på samordna opptak allerede...

Lenke til kommentar
Gjest medlem-261816

Må jeg sende inn kopi av vitnemålet mitt fra vgs? Det ligge jo inne på samordna opptak allerede...

 

Du MÅ ikkje nei, men såg et svar fra PHS på Facebook der dei sa at ein gjerne kunne gjere det sjølv om det låg inne på SO :-)

Lenke til kommentar

Bare jeg som sliter med dette? Gamle fag fra Reform 94 som IKKE blir overlappet av fag fra Kunnskapsløftet? Syntes at det virker så uoversiktlig for Opptaksneda. La ved et ekstra sett i fjor hvor jeg markerte de fagene som ikke skulle telles med.

vitneml1.pngvitneml2.png

Endret av bmw1502
Lenke til kommentar

Det som er med mine fag er at de på VGS ikke kan fjerne de gamle karakterene fra vitnemålet før jeg tar opp eksamen i praksis på yrkesfaget jeg gikk. Så selvom jeg har bedre karakterer i de fleste fagene så står de gamle der, siden de har fått helt nye navn. Jeg er 89 model, så jeg gikk i Reform 94, så kom kunnskapsløftet og tok over, hvor fagene fikk nye navn osv. Det har ført til at det er mye "tull" ved opptagelse av fag osv. Så som dere ser så er de fagene je

 

 

Tror ikke du vil slite med det samme frøken87, med mindre dine fag også har endret seg.

 

 

Så hvis du ser på det første bildet mitt, alle fagene fra Bransjelære og nedover (med unntak av tværrfaglig eksamen) skal ikke telles med, da disse fagene har blitt sammeslått i færre fag. Så når jeg meldte meg opp til eksamen på 7-8 fag var det bare 3-4 eksamener da disse fagene hadde andre navn og var slått sammen.

Endret av bmw1502
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...