Gå til innhold

Tråden for opptak til Politihøgskolen 2013


Gjest medlem-261816

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skjer med at jeg fikk følgebrevet 2 dager etter dere? I tilegg har jeg ikke blitt minnet på det på mail, bare flaks jeg sjekket her. Syntes fristen virker mye kortere i år enn i fjor? 9 dager på å få sendt det. Mulig jeg husker feil. Det er jo mye dokumentasjon som må ordnes. :)

 

Fikk både sms og e-post idag om at følgesskjemaet kunne hentes på Samordna.no. Fikk følgesskjemaet for rundt 3-4 dager sida..

 

:hmm:

Lenke til kommentar

Da mangler det bare å lever inn konvolutten til sending. Flere som nærmer seg ferdig? :)

Mangler bare legeundersøkelsen 18. mars, så er jeg i boks. Regner med legesjekken skulle gå greit, om ikke noe uventet skjer på hørseltesten.

 

Håper og ber om at de har tatt høyde for audiometri, for jeg ga tydelig beskjed om det i februar til legekontoret. Forundrer meg ikke om jeg kommer også har de ikke tid og bla bla..

 

Litt artig artikkel med video om utrykkningskjøring

Endret av Mantoius
Lenke til kommentar
Gjest medlem-261816

Sende dåke inn cv og? Det gjore eg i fjor, men har ikkje sett at det står nokon plass i år?!

 

Eg og har leita etter det der, men har ikkje funnet noke. Så eg hadde ikkje tenkt å sende inn CV :)

Lenke til kommentar

Slik går det fram i følgeskjemaet:

 

Hørsel skal kontrolleres gjennom audiometri, verdi av testresultatene skal føres på skjema, og utskrift fra audiometri skal vedlegges. Verdier for alle frekvensområdene, for begge ører, skal være fylt ut før legeerklæringen kan godtas.

 

Med andre ord du har utskrift fra hørseltesten :ph34r:

 

Skal nevnes at politihøgskolen selv har nevnt på sine facebooksider at de vet legesjekk kan ta noe tid og de har derfor åpnet for at personer kan ettersende dokumenter vedrørende helsesjekk. Kravet er at dette skal være innsendt før man får tilbydt studiepass.

 

Her må du vel ta en telefon til legen din og om dette ikke ordner seg, så ville jeg tatt en telefon til politihøgskolen og forklart situasjonen og eventuelt fått tatt en ny hørseltest og ettersendt utskrift fra denne testen.

 

Tusen takk for svar!

Du har jo (dessverre) helt rett, og jeg var mildt sagt litt stresset i dag tidlig før jobb for å prøve å få tak i dette hørselsdiagrammet. Jeg jobber 8-16 syv dager i uken, men idag kunne jeg komme litt senere, og var derfor min eneste sjanse før fristen til å få tak i diagrammet.

På legekontoret hadde dem diagrammet lagret på pcen, men de hadde ingen måte å printe det ut.. Vi prøvde mange forskjellige ting, men det eneste som gikk å printe ut var datoene jeg har tatt hørseltester opp igjennom årene... Og det er jo ikke til så mye hjelp. Derfor måtte legen skrive/tegne på diagrammet :hm: Jeg har mine tvil om opptakskontoret kommer til å godta det, men jeg har ingenting annet. Setter inn et bilde av diagrammet sånn at dere kan se hva jeg skal legge ved søknaden som erstatning for utskriften av testresultatene.

Tror dere dette kan være bra nok?? Eller er det ingen sjangs for at dette blir godkjent?

post-266496-0-54205500-1363121999_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Jeg har også fått krysset av DB i en tabell for hånd. Av den enkle grunn at helsestasjonen ikke har det dyre elektroniske utstyret her. Det er jo signert av helsesøster og krysset av på frekvensene for hvert øre. Det kan ikke forlanges at ting skal være så firkantet. Det skal sies at helsesøster/annen helsefagarbeideren osv. kan bli anmeldt for å forsømme pliktene sine/unnlate opplysninger. Skal nok en del til for at et slikt skjema ikke blir godtatt. Legen min sa ikke noe på dette når jeg tok sjekken.

Lenke til kommentar

Hellandusten så mye styr den hørseltesten er :nei2: Når leser alt dette her, så er jeg omtrent sikker på at det vil bli et voldsomt styr på mitt lokale legekontor å få til en slik test med utskrift og det hele. Dette er ekstremt firekantede mennesker og man kan ikke bare komme her og komme her må skjønne.

 

Kanskje polithøgskolen skulle vurdere å invistere i en audiometriboks slik som forsvaret? Vi var flere tusen rekrutter som tok en hel del tester, inkludert audiometri. Det var intet problem å få alle rekruttene unna på to dager.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-261816

For dere som stresser i Oslo med hørseltest. Jeg møtte bare opp hos Bogstadveien øre/nese/hals i dag. Fikk ikke satt meg ned en gang før jeg ble tatt med til testboksen. Tok vel 1min. Ut, betale. Takk for meg

350kr

 

 

 

Skriver fastlegen din inn resultatene på legeerklæringa di?

Lenke til kommentar

Lurer på om jeg har misforstått noe, men er det ikke slik at man skal gjennom enda en legesjekk i regi av PHS før/etter den fysiske opptaksprøven? Noen som vet om det bare blir en reprise av det vi har gjort hos legen? Eller er jeg bare helt på jordet nå?

 

Følgeskjema er forresten sendt inn. Nå er det bare å stå på med treningen, så er det forhåpentligvis Stavern neste!

Lenke til kommentar

Riktig, og legger ved testen

 

Nye tester!!!

http://www.phs.no/om...ire-nye-tester/

 

Snakk om å stresse opp folk unødig. Vel og bra at de innfører et slikt system, ser både positive og negativer sider med dette.

 

Hvis testen er i noe samme dur som i Forsvaret, så bør folk ha dette litt på minne. Da tenker jeg særlig på sesjonsdelen av gammel ordning. Jeg klarte ikke disse figurene veldig bra, så det er bare å hive seg i løsningen på nettet.

Lenke til kommentar

Lurer på om jeg har misforstått noe, men er det ikke slik at man skal gjennom enda en legesjekk i regi av PHS før/etter den fysiske opptaksprøven? Noen som vet om det bare blir en reprise av det vi har gjort hos legen? Eller er jeg bare helt på jordet nå?

 

Følgeskjema er forresten sendt inn. Nå er det bare å stå på med treningen, så er det forhåpentligvis Stavern neste!

 

Stemmer det. Etter fysisk opptak skal vi inn til legen, levere urinprøven, teste fargesyn, syn, han skal lytte på lungene dine, og bare småprate litt. Ifjor var det én på gruppen her som røk på fargesynet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...