Gå til innhold

Tråden for opptak til Politihøgskolen 2013


Gjest medlem-261816

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Oslo: 30 kr for varm lunch. Middag m/ dessert koster 50 kr. Det er rabatter hvis man betaler med studentkortet. Kortet fylles opp på en betalingsterminal på skolen.

Dette høres jo bra ut! :)

 

Har tenkt litt på dette med arbeidserfaring selv. Har vært dårlig på å kreve attester etter jobber jeg har hatt, så jeg kan på en måte ikke dokumentere det på noe slags måte. Jeg kan spøre om å få en attest hos nåværende arbeidsgiver, men på den bedriften går ting i veldig slow motion i ledelsen, så det er vel neppe sikkert at de klare å få til det på noen uker.

 

Har ikke noen form for verv eller er med i noe frivillig arbeid som kan dokumenteres. Redd søknaden min vil se ganske naken ut.

Endret av Mantoius
Lenke til kommentar

Har de gått bort fra å kreve "rett kopi"-stempel på dokumentasjon i år?

 

Jeg trodde man måtte sende inn bekreftet kopi av all dokumentasjon, men nå holder det visst å bare kopiere det selv, og så sjekker de originalene ved skolestart.

 

Noe å tenke på for de som kanskje stresser med å finne et godkjent kopibyrå.

 

Var treig og fikk ikke bestillt lege offentlig, så måtte innom privatklinikk. Der ble jeg 1300,- fattigere gitt! sure penger, men jaggu var det mye som ble testet!

 

Det var da ikke så ille. Enkelte har måttet betale 900 for sin attest hos fastlegen.

Lenke til kommentar

Hei, er for tiden i førstegangstjenesten og det står at om man avtjener førstegangstjeneste skal man dokumentere med midlertidig tjenestebevis. Noen som vet hvilket bevis det er snakk om? Id-kort?

 

Hva skriver man eventuelt på stilling/yrke? Vernepliktig?

 

Takker for svar :)

Lenke til kommentar

Hei, er for tiden i førstegangstjenesten og det står at om man avtjener førstegangstjeneste skal man dokumentere med midlertidig tjenestebevis. Noen som vet hvilket bevis det er snakk om? Id-kort?

 

Hva skriver man eventuelt på stilling/yrke? Vernepliktig?

 

Takker for svar :)

 

Be befalet ditt fikse dette. Midlertidig tjenestebevis er vel en "underveis-vurdering". Si at det haster, så får de nok fortgang i sakene.

Lenke til kommentar

ID-kort ol. er ikke gyldige bevis. Regner med at de ordner en midlertidig tjenesteattest om du sier hva du trenger det til.

 

Setter man bare nummer selv på vedleggene "1,2,3" osv også skriver man tallet på hvert vedlegg øverst?

 

jeg tenker å kjøpe plastmapper som jeg legger alt for hvert vedlegg inni, og markerer disse med tall.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-261816

ID-kort ol. er ikke gyldige bevis. Regner med at de ordner en midlertidig tjenesteattest om du sier hva du trenger det til.

 

Setter man bare nummer selv på vedleggene "1,2,3" osv også skriver man tallet på hvert vedlegg øverst?

 

Berre nummerer vedlegga ja! :-) F.eks oppe til høgre på arket. Sjølv setter eg en sirkel rundt tallet også, uvisst kvifor! :p

Lenke til kommentar

Kommer til å legge ved attest fra nåværende arbeidsplass og dette er på sin side den eneste plassen jeg har jobbet fulltid og arbeidet med noe som kan rettes mot politiarbeid. Jobber jeg har hatt tidligere fører jeg bare opp og lar vedleggsboksen stå tom.

 

Vet opptakene kjøres i mai - juni, men er det noen som vet hvor hyppig dette kjøres og om man velger dato selv? Har en eksamensperiode som er over i slutten av mai, så for min del kan det være greit å få tatt opptaksprøvene i juni en gang :)

Lenke til kommentar
Gjest medlem-261816

Kommer til å legge ved attest fra nåværende arbeidsplass og dette er på sin side den eneste plassen jeg har jobbet fulltid og arbeidet med noe som kan rettes mot politiarbeid. Jobber jeg har hatt tidligere fører jeg bare opp og lar vedleggsboksen stå tom.

 

Vet opptakene kjøres i mai - juni, men er det noen som vet hvor hyppig dette kjøres og om man velger dato selv? Har en eksamensperiode som er over i slutten av mai, så for min del kan det være greit å få tatt opptaksprøvene i juni en gang :)

 

Du får får eit brev/e-post omtrent 01.mai. Der får du informasjon du treng for å logge deg på en portal.

Der melder du deg på opptaksprøvene. Du velger når og kor.

Lenke til kommentar

Skjer med at jeg fikk følgebrevet 2 dager etter dere? I tilegg har jeg ikke blitt minnet på det på mail, bare flaks jeg sjekket her. Syntes fristen virker mye kortere i år enn i fjor? 9 dager på å få sendt det. Mulig jeg husker feil. Det er jo mye dokumentasjon som må ordnes. :)

Lenke til kommentar
Gjest medlem-261816

Skjer med at jeg fikk følgebrevet 2 dager etter dere? I tilegg har jeg ikke blitt minnet på det på mail, bare flaks jeg sjekket her. Syntes fristen virker mye kortere i år enn i fjor? 9 dager på å få sendt det. Mulig jeg husker feil. Det er jo mye dokumentasjon som må ordnes. :)

 

Mykje dokumentasjon ja, men det kom vel ikkje som noken overraskelse at man skal sende det inn no? ;) Så man har jo hatt god tid til å skaffe det. Eg hadde alt mitt klart, så var berre å føre det inn no når følgeskjemaet vart lagt ut.

Endret av medlem-261816
Lenke til kommentar

Vet opptakene kjøres i mai - juni, men er det noen som vet hvor hyppig dette kjøres og om man velger dato selv? Har en eksamensperiode som er over i slutten av mai, så for min del kan det være greit å få tatt opptaksprøvene i juni en gang :)

Du får en internettadresse og innloggingsinfo fra PHS når det åpnes for å velge. Der kan du plukke datoen som passer deg best. Viktig å være tidlig ute for å være sikker på å få den datoen du vil ha, de mest populære er de siste mulige datoene i juni. Mener å huske at det var plass til 40-45 stk per opptaksdag i Oslo i fjor.

Lenke til kommentar

Jeg trenger litt kjapt hjelp her. Legetesten fikk jeg unnagjort for flere uker siden, deriblandt også hørselstesten. Men de siste dagene har jeg blitt veldig redd for om jeg har alt av dokumenter i forbindelse med hørselstesten i orden.. På legeskjemaet står det under "hørselområdet" at man må vedlegge hørseldiagram som ikke er eldre enn 6 månder. MEN problemet er at jeg ikke fikk noe hørseldiagram når jeg tok hørselstesten? Legen fylte kun inn tallet 20 i alle de rubrikkene for høyre og venstre øret, som er på selve legeskjemaet. Jeg fikk ikke noe hørseldiagram å vedlegge.

Er det nok at hun fylte inn 20 i de små rutene, eller må man ha med dette hørseldiagrammet som jeg ikke har fått?? Er utrolig stresset nå, og håper noen kan gi meg korrekt info ganske fort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...