Gå til innhold

Tråden for opptak til Politihøgskolen 2013


Gjest medlem-261816

Anbefalte innlegg

Fikk ordnet med anskaffelse av hørseltest fra før jeg dimma fra hæren idag. Passer bra ettersom det har skjedd noe merkelig med venstreøret mitt og hørselen der de siste dagene. Har litt redusert hørsel, men ingen smerte, så det er litt uvisst hva det kan være. Håper det går over av seg selv :) Er nå heldigvis safe ang. hørselresultatet likevel ettersom jeg scoret en 9/9 mulige ved dimisjon.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-261816

Fikk ordnet med anskaffelse av hørseltest fra før jeg dimma fra hæren idag. Passer bra ettersom det har skjedd noe merkelig med venstreøret mitt og hørselen der de siste dagene. Har litt redusert hørsel, men ingen smerte, så det er litt uvisst hva det kan være. Håper det går over av seg selv :) Er nå heldigvis safe ang. hørselresultatet likevel ettersom jeg scoret en 9/9 mulige ved dimisjon.

 

Du fekk 9/9? :) Congrats.

 

Men du fekk utskrift at testresultatet vel? Altså skjema som syner hørselstap på dei ulike ørene ved gitte frekvenser?

Lenke til kommentar

Fikk ordnet med anskaffelse av hørseltest fra før jeg dimma fra hæren idag. Passer bra ettersom det har skjedd noe merkelig med venstreøret mitt og hørselen der de siste dagene. Har litt redusert hørsel, men ingen smerte, så det er litt uvisst hva det kan være. Håper det går over av seg selv :) Er nå heldigvis safe ang. hørselresultatet likevel ettersom jeg scoret en 9/9 mulige ved dimisjon.

 

Så bra at det ordnet seg!

 

Husk at det nytter ikke å bare legge ved følgeskjemaet at du har 9/9 ved dim. Du må legge ved hørselsdiagram(audiometridiagram). Som viser nivåer av de forskjellige frekvensene på høyre/venstre øre.

Lenke til kommentar

Det er jeg jammen ikke sikker på. Sykestuen i leiren jeg var i skulle sende papirene fortløpende. Håper for all del det er utfyllende informasjon som står der, slik at det kan nyttes i denne sammenhengen. Hvis ikke har jeg en case.

 

Ring å forklar de at du må ha for frekvensene som er gitt i regelverket. Det kan forsåvidt også hende at det er andre frekvenser som er testet i militæret. Vet i alle fall at helsesøster stusset over et par frekvenser da jeg var å tok hørselstesten, de var ikke så vanlige å ta.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-261816

Det er jeg jammen ikke sikker på. Sykestuen i leiren jeg var i skulle sende papirene fortløpende. Håper for all del det er utfyllende informasjon som står der, slik at det kan nyttes i denne sammenhengen. Hvis ikke har jeg en case.

 

Men du hadde bestilt legetime? Kan dei ikkje ta hørselstest på legekontoret? :)

Lenke til kommentar

Men du hadde bestilt legetime? Kan dei ikkje ta hørselstest på legekontoret? :)

Jo, men tenkte jeg kunne slippe å ta hørseltesten på ny. I tillegg har jeg som sagt fått en liten reduksjon i hørsel på venstreøret for øyeblikket. Tror det skyldes at det kan være litt irritert eller hovent. Det hadde i hvertfall sugd å få nye resultater på legekontoret som tilsier at hørselen min ikke holder, pga. av dette midlertidige problemet. Likevel kan det hende at det forsvinner før legetimen min i neste uke.

Lenke til kommentar

Er veldig spent på dette intervjuet jeg.

 

Figur 1 – Ny arbeidsform, prosessforløp

Prosjektet definerte at Handlekraft, Modenhet, Åpenhet og inkludering, Analytisk evne, Samhandling og Integritet er de 6 kompetansene som best beskriver potensialet hos søkere. Opptaksnemndene skal vurdere, gjennom verktøy som bygger på disse kompetansene, om søkerne er funnet personlig egnet til å bli politistudent og så, etter 3 års utdanning, polititjenestemenn/ -kvinner.

Det er ingen tvil om at metoden som gir grunnlag for vurdering av søkere til Politihøgskolen i 2012 er veldig forskjellig fra metoden som ble brukt i de 30 tidligere årene. Fra en vurdering av kandidater som baserte seg på en 20 minutters ustrukturert intervju med svært lav prediksjonsverdi har Politihøgskolen gått over til en Assessment Center, der hver søker er vurdert i nesten to timer ved hjelp av tre veldokumenterte metoder. Kompetanse- og jobbanalysen som ga prosjektet et felles begrepsapparat og definerte Politihøgskolens syn på «Personlig egnethet» ga opptaksnemndene felles grunnlag for vurdering og forsikrer PHS om økt likhet i vurderingen av søkere.

 

Varer intervjuet i hele 2 timer?

Lenke til kommentar

Takk for det! Er den eneste øvelsen jeg ikke har fått testet meg i.

 

Kanskje den viktigste å teste seg i også... Klarer du å bli godt kjent med løypa og kan ha et jevnt tempo kan du hente inn mange ekstra meter. Det er også greit å kjenne på hvordan det er å legge seg ned hele tiden. Det er ikke som å løpe 3k på mølle som mange tror.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...