Gå til innhold

Tråden for opptak til Politihøgskolen 2013


Gjest medlem-261816

Anbefalte innlegg

Har alt klart, men fikk ikke legesjekk før 18. mars! Noe som gjør meg superstressa. Hadde aldri trodd at det nesten var en måned ventetid på å få tatt en slik test.

 

Gå til privat klinikk?

 

Og hva hvis du må vente på hørselstest? Eller har fastlegen din riktig utstyr til dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-261816
Gå til privat klinikk? Og hva hvis du må vente på hørselstest? Eller har fastlegen din riktig utstyr til dette?

 

Får håpe han har alt dette avklart! :-) Eg hadde legetime på en torsdag, men fekk ikkje komme til å ta hørselstest før fredagen i veka etter.

Lenke til kommentar

Gå til privat klinikk?

 

Og hva hvis du må vente på hørselstest? Eller har fastlegen din riktig utstyr til dette?

Dette håper jeg de har tatt høyde for. Jeg forklarte at jeg måtte ha dette til 20. mars og forklarte også at jeg måtte ta en hørselstest. Generelt var de veldig lite imøtekommende i telefonen og jeg fikk inntrykk av at de fortest mulig ville legge på røret.

 

Er det helt umulig å få til hørseltest samme dagen, så får jeg ringe til en privatklinikk og ta hørseltesten der.

 

Det er vel en slik boks man sitter inni med headset og trykker på en knapp hver gang man hører et pip på en viss frekvens?

Tok dette i forsvaret, men den er eldre enn 6 måneder.

Endret av Mantoius
Lenke til kommentar

Hei :) Når man skal søke om politiattest, må man ha med bevis på hvofor man trenger det eller er det nok å si at man har søkt på politihøgskolen? Får man evt tilsendt det samtidlig som man får følgebrevet? behandlingstiden kan jo være opp til 2 uker..

Lenke til kommentar
Gjest medlem-261816

Hei :) Når man skal søke om politiattest, må man ha med bevis på hvofor man trenger det eller er det nok å si at man har søkt på politihøgskolen? Får man evt tilsendt det samtidlig som man får følgebrevet? behandlingstiden kan jo være opp til 2 uker..

 

I fjor kom dette rundt 01.mai.

Lenke til kommentar

Hei :) Når man skal søke om politiattest, må man ha med bevis på hvofor man trenger det eller er det nok å si at man har søkt på politihøgskolen? Får man evt tilsendt det samtidlig som man får følgebrevet? behandlingstiden kan jo være opp til 2 uker..

Whaaaat, må man sende inn en politiattest til phs, som man får utstedet av politiet, når man søker? Dette hørtes litt merkelig ut.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-261816

Whaaaat, må man sende inn en politiattest til phs, som man får utstedet av politiet, når man søker? Dette hørtes litt merkelig ut.

 

Rundt den 01.mai får du et brev der du blir innkalla til opptaksprøver. Her får du framgangsmåten for korleis du skal melde deg opp til opptaksprøvene.

I samme brev står det om politiattesten. Dette brevet nyttast som grunngjeving ovanfor Politiet om kvifor du treng en slik attest.

 

Denne attesten tek du med på opptaksprøvene eller sender inn når du har fått den.

 

Så svaret på spørsmålet ditt er ja.

Lenke til kommentar

Whaaaat, må man sende inn en politiattest til phs, som man får utstedet av politiet, når man søker? Dette hørtes litt merkelig ut.

 

Antagelig fordi de som jobber på opptakskontoret skal slippe å søke opp 3500 søkere ;)

 

Ser nå at det i år er 4052 søkere til phs 2013! Ekstremt bra! Dette viser at til tross for mye negativt fokus vil folk bli politi :) Søkerne har vi, nå er det kun opp til politikerne om å skaffe arbeidsplasser slik at man når målet om 2 tjenestepersoner pr 1000 innbygger.

Endret av Downhill
Lenke til kommentar

Antagelig fordi de som jobber på opptakskontoret skal slippe å søke opp 3500 søkere ;)

 

Ser nå at det i år er 4052 søkere til phs 2013! Ekstremt bra! Dette viser at til tross for mye negativt fokus vil folk bli politi :) Søkerne har vi, nå er det kun opp til politikerne om å skaffe arbeidsplasser slik at man når målet om 2 tjenestepersoner pr 1000 innbygger.

 

Vet noen om 4052 søkere betyr at alle har phs som førstevalg av studie, eller vil det si at de har det som en av sine 10 studieønsker?

Lenke til kommentar

Oi, det var mange!:)

 

Kva ligg dåke på i snitt? (Konkurransepoeng)

 

Jeg har gått fra 39,6 til 44,5. Satser på at det stiger ytterligere da jeg ikke vet neste terminkarakter eller eksamenskarakter. :) når jeg så at jeg hadde steget så mye, endret jeg prioritet med Stavern som nr 1.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...