Gå til innhold

Tråden for opptak til Politihøgskolen 2013


Gjest medlem-261816

Anbefalte innlegg

Har sett alle episodene til nå og må si det er morsomt å se hvor varierte oppdragene kan være og også hvor forskjellige politifolk er.

Synes han unge i Trondheim (Olav?) virker veldig trygg og flink for å være så ung. Han har lik bakgrunn som meg også faktisk.

 

Ja det er sant! De to fra Bergen er litt av et makkerpar må jeg si. Eksemplariske politifolk.

 

Han som er veldig interessert i motor? Ja han virker veldig stabil og trygg. Kan vel ikke være så alt for gammel heller.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Olav fra Trondheim har tidligere jobbet som bilmekaniker ja - samme jobben som jeg har nå. Veldig flink til å snakke for seg.

 

Hehe ja fint radarpar han sunnmøringen og bergenseren i Bergen by. Lader opp med en godlåt i Vitoen og gjør seg klare for å ilegge folk pålegg om å fjerne seg fra Sentrum :laugh: Veldig hyggelig og høflig mot folk han bergenseren også. Er ikke mange politifolk som slår av en koseprat med ungdommer som nettopp har forsøkt å springe fra politiet. Eksemplarisk spør du meg.

Endret av Mantoius
Lenke til kommentar
Gjest medlem-261816

Har sett alle episodene til nå og må si det er morsomt å se hvor varierte oppdragene kan være og også hvor forskjellige politifolk er.

Synes han unge i Trondheim (Olav?) virker veldig trygg og flink for å være så ung. Han har lik bakgrunn som meg også faktisk.

 

Han Olav er vel 32 år i desse opptaka? Han sa noke slik som at Anders (han eldre) starta politikarrieren sin når han sjølv var 1 år. Og Anders har vore 33år i Politiet.

Olav har vore 6år i politiet, så betyr vel at han gikk ut av PHS omtrent når han var 26?

Lenke til kommentar

Olav fra Trondheim har tidligere jobbet som bilmekaniker ja - samme jobben som jeg har nå. Veldig flink til å snakke for seg.

 

Hehe ja fint radarpar han sunnmøringen og bergenseren i Bergen by. Lader opp med en godlåt i Vitoen og gjør seg klare for å ilegge folk pålegg om å fjerne seg fra Sentrum :laugh: Veldig hyggelig og høflig mot folk han bergenseren også. Er ikke mange politifolk som slår av en koseprat med ungdommer som nettopp har forsøkt å springe fra politiet. Eksemplarisk spør du meg.

 

Man må huske på at alle politifolkene som er med i denne serien vet de blir filmet, derfor hadde det vært underlig om vi fikk se noe annet enn godsiden deres. Likevel er det godt mulig at de alltid er like imøtekommende og hyggelige når de ikke er på tv også.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-261816

Man må huske på at alle politifolkene som er med i denne serien vet de blir filmet, derfor hadde det vært underlig om vi fikk se noe annet enn godsiden deres. Likevel er det godt mulig at de alltid er like imøtekommende og hyggelige når de ikke er på tv også.

 

Men eg trur faktisk at om man er en ræva kommunikator, så klarer man ikkje å late som om man er en god en! :)

Lenke til kommentar

Hvis du har søknadsfrist 1. mars vil du få følgeskjema i søknaden din ca. 1-2 uker etter søknadsfristen. Copy/paste fra samordnaopptak.no

Skal følgeskjemaet være inne igjen innen 21 mars? Vil det si at vi kanskje får en uke på å sende det inn dersom det ikke kommer ut før 14-15?

Lenke til kommentar

Jo men rekommandert brev tar vel en del lenger tid enn vanlig post? Har tolket det slik at brevet må være mottatt av opptaksnemnda innen 20. mars klokken 23:59. Har jeg rett da? Da hjelper det vel ikke at avsendingsdato på brevet er 19. mars og de har mottatt det 22. mars?

 

Noen som vet om denne legesjekken tar lang tid? Har time på morgenen, så om det går raskt unna, så burde jeg klare å få sendt følgeskjemaet med posten samme dag som legeundersøkelsen.

 

Kunne få komme på en privatklinikk fortløpende, men der koster en legetime 1400,- pluss utlegg for hørselstest. Litt i det dyreste laget, men jeg er såpass stressa over tidsfristen at jeg begynner å vurdere denne privatklinikken.

Endret av Mantoius
Lenke til kommentar

må man inn på samordna hver dag for å sjekke opp følgeskjemaet har blitt lagt ut eller får man beskjed når det er blitt lagt ut?

 

det som sendes inn er vel kun kopi av førerkort, vitnemål fra vgs og evt annen utdanning samt legesjekk?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...