Jmarth Skrevet 27. februar 2013 Del Skrevet 27. februar 2013 Må man ha oppnådd Generell studiekompetanse FØR fristen 1. mars? ble litt usikker nå. trodde det holdt å sende inn kompetansebevis fra vg1 og vg2 og ettersende vitnemålet fra vg3 påbygg før 1. juli? Man må ha oppnådd GENS før 1.mars ja. Ettersending av papirer er kun hvis man forbedrer eller tar nye fag, og man har generell studiekompetanse. Lenke til kommentar
Juggel Skrevet 27. februar 2013 Del Skrevet 27. februar 2013 Hvis du ringer opptakskontoret tror jeg de er ganske fleksible når det gjelder det. Så lenge de har fått det de skal ha innen 1. juli. Lenke til kommentar
juniseg Skrevet 27. februar 2013 Del Skrevet 27. februar 2013 De er lite fleksible på det dessverre. Jeg ble "offer" av det i fjor. Tilbydde dem signert brev fra mine lærere om hvordan jeg lå ann i fagene. Snakket me de på mail, men de kunne dessverre ikke vike fra regelen. Det var påbygging jeg gikk, å hadde kun fire fag. Satser på å få komme inn på opptak for første gang i år Lenke til kommentar
Juggel Skrevet 27. februar 2013 Del Skrevet 27. februar 2013 (endret) De er lite fleksible på det dessverre. Jeg ble "offer" av det i fjor. Tilbydde dem signert brev fra mine lærere om hvordan jeg lå ann i fagene. Snakket me de på mail, men de kunne dessverre ikke vike fra regelen. Det var påbygging jeg gikk, å hadde kun fire fag. Satser på å få komme inn på opptak for første gang i år Nå er det ikke snakk om å sende inn en lapp hvor lærere signerer hvor langt du er kommet i studieløpet, men et ferdig vitnemål. Jeg anbefaler cbool å ringe til opptakskontoret å høre. Det er PHS og opptakskontoret som sitter og vurderer generell studiekompetanse. Jeg overholdt ikke søknadsfristen for hverken innsending av følgeskjema (20 mars) eller ettersending (1 juli), av forskjellige grunner. Mange (blant annet her på forumet sa det ikke var håp.. det var ABSOLUTTE siste frist). Det skulle ikke mer enn en tlf til opptakskontoret så fikk jeg høre at det var null stress. Poenget er bare, prøv å se. Edit: Er det 100% sikre i deres sak? Jeg gikk årsstudium idrett i fjor når jeg søkte, og papirene får man jo ikke før i juni en gang. Jeg forbedra ingenting, men kunne likevel sende inn. Vil jo tro at det fungerer på samme måte med et GENS vitnemål. Når folk gutser på å skaffer seg GENS, vil det virke rart at man ikke skal få muligheten til å sende inn papirene samme år som man er ferdig. Men for all del, kan hende jeg tar feil. Ring og forklar situasjonen, så kan det hende at du får deg en hyggelig overraskelse. Er ikke roboter som sitter å behandler søknadene. Endret 27. februar 2013 av Downhill Lenke til kommentar
frøken87 Skrevet 27. februar 2013 Del Skrevet 27. februar 2013 Må man ha oppnådd Generell studiekompetanse FØR fristen 1. mars? ble litt usikker nå. trodde det holdt å sende inn kompetansebevis fra vg1 og vg2 og ettersende vitnemålet fra vg3 påbygg før 1. juli? Hentet frå phs si facebook side: Bente Helene Hestmo Hei. Jeg begynte å spekulere litt. Jeg fullfører generell studiekompetanse juni 2014. Kan jeg ikke søke i 2014 da...? Liker · · 20. februar kl. 15:15 via mobiltelefon SVAR: Bli politi - Politihøgskolen Hei Bente Helene. Kravet er at man har generell studiekompetanse innen utløpet av søknadfristen, altså 1.mars. Det betyr at hvis du først får gsk i juni 2014 så må du søke opptak i 2015, med mindre du fyller vilkårene for å søke på realkompetanse. http://www.phs.no/Studietilbud/Bachelor/opptakskrav/studiekompetanse 2 Lenke til kommentar
juniseg Skrevet 27. februar 2013 Del Skrevet 27. februar 2013 Ville bare si hvilken erfaring jeg hadde fra ifjor. Poenget var at jeg kunne dokumentere hvilke karakterer jeg minst kom til å få allerede i mars, for så å ettersende vitnemålet når det var klart. Med andre ord, det var ikke snakk om bare enn lapp, men en forsikring om hvilke karakter jeg minimum ville stå med.. Men man kan ikke garantere noe angående eksamenskarakterer, det gjør d vanskeligere. Kan bare ringe å høre, men tror de behandler disse sakene likt. Kan ikke tro at noen får lov, mens andre må vente ett år. Lenke til kommentar
c-bool Skrevet 28. februar 2013 Del Skrevet 28. februar 2013 Ja da har eg fått det bekreftet, fra PHS. Må ha oppnådd Generell studiekompetanse innen søknadsfristen går ut 1.mars. Så måtte vente med å søke til 2014, siden eg er ferdig i juni. Lenke til kommentar
Mann20 Skrevet 28. februar 2013 Del Skrevet 28. februar 2013 Hey, kan noen svare kjapt på denne? Tenkte å gjøre svømmetesten nå men ble litt usikker når jeg leste kravene og ser denne videoen: Kan jeg ikke svømme 75 meter crawl før 25 meter ryggsvømming? Jeg skjønner ikke: "75 meter bryst, videre kan det veksles mellom crawl, butterfly........" Lenke til kommentar
Jmarth Skrevet 28. februar 2013 Del Skrevet 28. februar 2013 Hey, kan noen svare kjapt på denne? Tenkte å gjøre svømmetesten nå men ble litt usikker når jeg leste kravene og ser denne videoen: Kan jeg ikke svømme 75 meter crawl før 25 meter ryggsvømming? Jeg skjønner ikke: "75 meter bryst, videre kan det veksles mellom crawl, butterfly........" 75m valgfritt, dvs at man kan svømme hvordan man vil crawl, bryst, butterfly de første 75 m. 25m rygg, dvs man MÅ svømme på rygg med armene under vann, disse kan være med på å skape fremdrift, men må holdes under vann. 1 Lenke til kommentar
Tom&Jerry Skrevet 28. februar 2013 Del Skrevet 28. februar 2013 (endret) Angående svømminga så har jeg nå gått til innkjøp av badehette, skikkelige svømmebriller og tettsittende svømmeshorts Tenkte å ta turen på svømmehallen på lørdag for å se hvordan jeg ligger ann i bassenget. Ligge jeg langt under tidsfristen, så blir det nok bare noen turer i ny og ne for å "venne meg til" å svømme distansen, men ligger jeg rundt 2.30 må jeg nok legge inn litt trening på den delen. Flere her som ikke har skaffet seg legeerklæring? Er vel bare å ringe legekontoret og forklare at man trenger legeerklæring for søknad til PHS så fikser de biffen med hørselstest og hele pakken? http://www.phs.no/Do...r/GP-2041-B.pdf Er jo ganske mye som må fylles ut. Endret 28. februar 2013 av Mantoius Lenke til kommentar
juniseg Skrevet 28. februar 2013 Del Skrevet 28. februar 2013 Det med legeerklæringen burde du bedtille så fort som mulig. Skal gjøre litt forskjellige tester (spirometri,hørsel osv.). Her jeg bor fikk jeg ikke tatt alt på samme dag, i og med det kan være ventetid på både vanlige legetime, spirometri og audio. Jeg ville hvertfall ringt i morgen tidlig for å få en avtale, er bare 21 dager til følgeskhemaet skal være innsendt Jeg var å tok spirometrien idag, noe som var det eneste som manglet. Nå skal jeg bare skrive en kort CV, så er jeg klar til å sende følgebrevet. Lenke til kommentar
juniseg Skrevet 28. februar 2013 Del Skrevet 28. februar 2013 C-bool, er surt nå me det første, men for min egen del har det sikkert bare gjort godt. Jeg er enda mer motivert, enda mer sikker på at det er politi jeg vil bli. I tillegg har du god tid til å forberede deg til opptaksprøvene, både fysisk og mentalt Lenke til kommentar
mfb Skrevet 28. februar 2013 Del Skrevet 28. februar 2013 Nå skal jeg bare skrive en kort CV, så er jeg klar til å sende følgebrevet. må man skrive en cv til følgebrevet? trodde det kun var kopi av førerkort, vitnemål og legeattest som skulle sendes inn jeg Lenke til kommentar
heidi_h Skrevet 28. februar 2013 Del Skrevet 28. februar 2013 må man skrive en cv til følgebrevet? trodde det kun var kopi av førerkort, vitnemål og legeattest som skulle sendes inn jeg Begynte å lure selv, er det noe jeg har oversett? Lenke til kommentar
Jusst Skrevet 28. februar 2013 Del Skrevet 28. februar 2013 Har hørt at man kan evt. ha med seg en kort CV på opptaksdagen, eller i alle fall med til intervju. Trengs det å legge ved vitnemål, når dette allerede er registrert elektronisk? Lenke til kommentar
Tom&Jerry Skrevet 28. februar 2013 Del Skrevet 28. februar 2013 (endret) Det står vel slik formulert at man kan legge ved vedlegg om arbeidserfaring etc som er relevant i forhold til utdanningen. Tar det lang tid å få politiattesten? Jeg må jo ha en erklæring i søknaden til politiet om at jeg trenger politiattest, og den får jeg vel ikke før jeg kalles inn til opptaksprøver? Med andre ord er det ikke noe krav om politiattest innen 21. mars? Angående vitnemål, så skader det vel ikke å legge ved for sikkerhets skyld? Her er det vel "Rett kopi bevitnes" som gjelder? Endret 28. februar 2013 av Mantoius Lenke til kommentar
Pjassop Skrevet 1. mars 2013 Del Skrevet 1. mars 2013 må man skrive en cv til følgebrevet? trodde det kun var kopi av førerkort, vitnemål og legeattest som skulle sendes inn jeg I 2012 måtte man sende inn CV. Tar det lang tid å få politiattesten? Jeg må jo ha en erklæring i søknaden til politiet om at jeg trenger politiattest, og den får jeg vel ikke før jeg kalles inn til opptaksprøver? Med andre ord er det ikke noe krav om politiattest innen 21. mars? Du må kalles inn til opptaksprøver før du får attesten ja. Lenke til kommentar
Sureño Skrevet 1. mars 2013 Del Skrevet 1. mars 2013 Hvis du har fått attesten innen opptaksprøvene, tar du den med. Hvis ikke, tar du den med til intervju eventuelt sende inn til PHS Oslo når du får den. Lenke til kommentar
Tom&Jerry Skrevet 1. mars 2013 Del Skrevet 1. mars 2013 (endret) Okey, takk for svar Ringte legekontoret i dagtidlig og kunne få legesjekk tidligst 18. mars eller tidligere om noen avlyste legetimer. I seneste laget, men det burde vel gå til 21. mars sendt med prioritert post. Tar normalt kun en virkedag fra brevet blir sendt til det ankommer Oslo fra her jeg bor. Endret 2. mars 2013 av Mantoius Lenke til kommentar
Sureño Skrevet 1. mars 2013 Del Skrevet 1. mars 2013 (endret) Det anbefales såvidt jeg kan huske å sendes rekommandert? Isåfall er det ikke noe problem, sålenge det står på kvitteringen at brevet er sendt før fristen. Og angående tiden det tar å få politiattest, så er det vanlig at det tar 2 uker. Den dukket likevel opp etter bare 7 dager da jeg søkte PHS, mulig politiattester til PHS-søkere prioriteres. Har hatt flere jobber hvor det kreves politiattest, og da har det gjerne tatt over 2 uker. Endret 1. mars 2013 av Sureño Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå