Gå til innhold

Tråden for opptak til Politihøgskolen 2013


Gjest medlem-261816

Anbefalte innlegg

Klarer nå 5 hang-ups :w00t: Klarer benkpress godt innenfor kravet, løp regner jeg med skal gå fint med 10:15 på 3000-meter som utgangspunkt, dykk vil gå fint - så har vi bare igjen å teste svømminga. Er en god stund siden jeg har vært på svømmehallen og jeg har alltid tenkt at bassenget her i kommunen er 50 meter og tenkte videre da at "2.30 er jo lett" men det viser seg jo at bassenget er 25 meter! Har ikke snøring på svømming. Det blir 3 turer fri stil og en tur rygg. Tror jeg burde ta meg noen turer på svømmehallen med vanntett stoppeklokke :hmm:

 

Sikkert blitt spurt om før og det står sikkert en eller annen plass, men noen som vet hvor opptaksprøvene gjennomføres i år?

Endret av Mantoius
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er 20 år og søker dermed naturligvis for første gang. Håper ikke alderen skal være noen hindring, og jeg tror heller ikke at det kommer til å være det :w00t: Studerer idrettsfag nå, og fullfører egentlig kun for de to ekstrapoengene det gir meg.

 

 

Alderen din er ingen hindring, den yngste i klassen min i år fylte 20år i løpet av første semester. Og de fleste er mellom 21 til 25. Det handler først og fremst om modenhet, om du er klar for å ta ansvar for andre mennesker, kunne ha så mye makt uten å misbruke det og holde hode kaldt i stressende situasjoner.

Lenke til kommentar

Til dere som sliter med svømmingen. Speedo/bokser er et MUST, briller og lue er ikke en ulempe heller. Var flere som møtte med badebukse i fjor, det blir som å ha en plastpose hengene bak seg som samler opp vann. Det blir MYE tyngre og du vil bli sliten mye fortere. Om du velger å svømme bryst bør du passe på å lære deg grunnleggende teknikk. Det er ikke akkuratt mosjonsvømming som gjelder på opptaket.

 

Selv svømte jeg 1.29 på opptaket i fjor, da ble det 75 bryst og ikke crawl da jeg ikke behersker crawl så godt.

Endret av bmw1502
Lenke til kommentar

Til dere som sliter med svømmingen. Speedo/bokser er et MUST, briller og lue er ikke en ulempe heller. Var flere som møtte med badebukse i fjor, det blir som å ha en plastpose hengene bak seg som samler opp vann. Det blir MYE tyngre og du vil bli sliten mye fortere. Om du velger å svømme bryst bør du passe på å lære deg grunnleggende teknikk. Det er ikke akkuratt mosjonsvømming som gjelder på opptaket.

 

Selv svømte jeg 1.29 på opptaket i fjor, da ble det 75 bryst og ikke crawl da jeg ikke behersker crawl så godt.

 

Kjører tettsittende bokser i tillegg til briller. Terper teknikk som bare det. Ønsker samtlige lykke til i alle fall!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...