Gå til innhold

Tråden for opptak til Politihøgskolen 2013

Gjest medlem-261816

Anbefalte innlegg

Håper i alle fall det:) ser den! Kan jeg spørre hva du jobber som? Pr nå studerer jeg en mastergrad i juss. Intervjuet er jeg ikke bekymret for, da vi i stor grad må være reflekterende i studiet osv. Pver gjevnlig på det å være i rettssal osv.

Har husmiddallergi, og litt høyr blodtrykk/puls på testene. Har fått attest på at dette ikke er et problem, så jeg satser ting går i min favør. Har også hatt en operasjon i håndleddet for 6 år siden, men bærer ikke preg av skader.

Vi skal klare dette!:)

Telefonen skaper en del skrivevansker!

I h*#%!te! Du kommer jo til å være verdt vekta di i gull om du fullfører PHS i tillegg! Jeg jobber i Forsvaret. Husmiddallergi kan vel umulig være verdens største problem. Det med høyt blodtrykk/ puls trenger du ikke å ofre en tanke. Vært på noen militære opptak hvor blodtrykk ble målt. Hadde alltid høye verdier. Ble aldri noe tema i ettertid. Hadde også høye verdier på legesjekken som sendes inn til PHS. Og operasjonen din var 6 år siden. Hadde jeg vært deg, ville jeg ikke mistet noe nattesøvn. Heller bare sovnet med et smil rundt kjeften ettersom du har det som plommen i egget med jussen i baklomma! :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-261816

Så bra! Du ligger godt an!

Benkpress: 6-7

Hangups:7-9(avhengig av dagsform)

Dykk: bestått

Svømming: 2:34 på siste sjekk. Mengdetrening er lagt inn! Satser på å klare dette.

Løping: har enda ikke testet. Trener 4*4 tre ganger i uken. Skal få testet meg snares.

Startet trening for 3-4 mnder siden. Håpet det går veien med alle!

Kva utgangspunkt du hadde i dei ulike øvelsane når du starta å trene då? :)

Lenke til kommentar

I h*#%!te! Du kommer jo til å være verdt vekta di i gull om du fullfører PHS i tillegg! Jeg jobber i Forsvaret. Husmiddallergi kan vel umulig være verdens største problem. Det med høyt blodtrykk/ puls trenger du ikke å ofre en tanke. Vært på noen militære opptak hvor blodtrykk ble målt. Hadde alltid høye verdier. Ble aldri noe tema i ettertid. Hadde også høye verdier på legesjekken som sendes inn til PHS. Og operasjonen din var 6 år siden. Hadde jeg vært deg, ville jeg ikke mistet noe nattesøvn. Heller bare sovnet med et smil rundt kjeften ettersom du har det som plommen i egget med jussen i baklomma! :)

Hehe, takk det samme! Uansett erfaringer, er nok ikke bortkastet ned tanke på,PHS:)

Skal ta med meg kloke ord! Bekymrer meg nok mer enn unødvendig. Skal fokusere som bare det på kondis og svømming fremover for min del i alle fall!

Kva utgangspunkt du hadde i dei ulike øvelsane når du starta å trene då? :)

Er vel nesten litt flaut.

Benkpress 35kg med 7-8 rep

Hangups 0

Svømming: 3:30

... Det var i alle fall mitt utgangspunkt for noen få mnd. siden.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-261816

Hehe, takk det samme! Uansett erfaringer, er nok ikke bortkastet ned tanke på,PHS:)

Skal ta med meg kloke ord! Bekymrer meg nok mer enn unødvendig. Skal fokusere som bare det på kondis og svømming fremover for min del i alle fall!

Er vel nesten litt flaut.

Benkpress 35kg med 7-8 rep

Hangups 0

Svømming: 3:30

... Det var i alle fall mitt utgangspunkt for noen få mnd. siden.

Må du ikkje vere flau over! Bra framgang då! Stå på :-D Dette blir jo bra.

Mann eller dame?

Endret av medlem-261816
Lenke til kommentar

Litt usikker på hvem dere skriver til :) men jeg er mann, 21 år.

Søker meg i alle fall til nord, av den enkle grunn: best i nord! Har bodd i nord hele mitt liv, slekta mi er her osv. Kommer jeg inn, ser jeg ingen grunn til å flytte på meg:) Byen Bodø er ikke verdens navle, men fortsatt i nord, da er jeg fornøyd :p

Lenke til kommentar

Ok! Sikkert jeg som er treg (Forsvaret selekterer sjelden på intelligens), men hvordan kan du være ferdig med en master innen juss innen en alder av 21? Bare si det som det er, du søker deg til Bodø pga sykepleierstudentene ;)

Jeg er 23, mann. Søker meg til Kongsvinger. Grunnen til det er fordi jeg har hørt at det er et veldig godt miljø der. Lite og intimt. Hadde tenkt Oslo, men hørte at lokalene der er overfylt og utdatert, så da vle valget lett.

Hva med deg, -Stian- ?

Lenke til kommentar
Gjest medlem-261816

Ok! Sikkert jeg som er treg (Forsvaret selekterer sjelden på intelligens), men hvordan kan du være ferdig med en master innen juss innen en alder av 21? Bare si det som det er, du søker deg til Bodø pga sykepleierstudentene ;)

Jeg er 23, mann. Søker meg til Kongsvinger. Grunnen til det er fordi jeg har hørt at det er et veldig godt miljø der. Lite og intimt. Hadde tenkt Oslo, men hørte at lokalene der er overfylt og utdatert, så da vle valget lett.

Hva med deg, -Stian- ?

Jusst skreiv vel at han dreiv på å studerte juss, ikkje at han var ferdig med mastergraden? :)

Eg har fleire venner som studerer, og venner som har studert i Oslo ved PHS. Alle er storfornøyd. Så eg trur nok at det er bra uansett kor du kjem.

For min del er Oslo valget.

Er mann på 27år, og har utdanning fra tidligere. Både høgskule og universitet :-)

Endret av medlem-261816
Lenke til kommentar

Jeg er 20 år og søker dermed naturligvis for første gang. Håper ikke alderen skal være noen hindring, og jeg tror heller ikke at det kommer til å være det :w00t: Studerer idrettsfag nå, og fullfører egentlig kun for de to ekstrapoengene det gir meg.

Lenke til kommentar

Hva med deg, -Stian- ?

Haha! Har selv vært i forsvaret, men du har ikke fått svekket noe:) er på mitt andre år. Uansett kommer det godt med:)

Jeg er 20 år og søker dermed naturligvis for første gang. Håper ikke alderen skal være noen hindring, og jeg tror heller ikke at det kommer til å være det :w00t: Studerer idrettsfag nå, og fullfører egentlig kun for de to ekstrapoengene det gir meg.

Hvor søker du deg? To poeng for idrettsfag? Nye regler?

Lenke til kommentar
Gjest medlem-261816

Haha! Har selv vært i forsvaret, men du har ikke fått svekket noe:) er på mitt andre år. Uansett kommer det godt med:)

Hvor søker du deg? To poeng for idrettsfag? Nye regler?

2 konkurransepoeng for 60 stp høgare utdanning. Går ann å studere idrett etter vgs også, vettø! ;)

Lenke til kommentar
Gjest medlem-261816

Hehe daså :))

Kor mykje du trener i veka?

Sjølv trener eg styrke mandag, onsdag og fredag. Også har eg kondisjon på tirsdager.

Lenke til kommentar

I de siste to ukene har jeg trenr svømming mandag, onsdag og lørdag. Styrke tirsdag og torsdag. Kondis fredager, søndag treningsfri. Ligger som sagt akkurat over minstekravene på styrke, så jeg må prioritere det jeg er usikker på :) svømming er jo nesten ei hel styrkeøkt i seg selv! Har ikke trent styrke siden forrige onsdag, påan igjen på tirsdag. Fikk et lite sammenbrudd i nervene i hjernen eller noe ved forrige chin ups. Må ta det litt forsiktig :)

Lenke til kommentar
Gjest medlem-261816

Svømming er mykje teknikk, så om du har litt slurvete teknikk så er det mykje å hente på å finpusse denne! :-)

Sammenbrudd i nervene i hjernen? What? :p

Lenke til kommentar

Svømming er mykje teknikk, så om du har litt slurvete teknikk så er det mykje å hente på å finpusse denne! :-)

Sammenbrudd i nervene i hjernen? What? :p

Haha, hørtes kanskje litt makabert ut! Noe nerver fra ryggen/opp til hodet har de siste gangene kommet i klem ved utførelse av chin ups. Kjennes ut som et ordentlig slag i sia på hodet. Pratet med en treningsveileder, det kunne godt hende at dette kom pga. bruk av krealkalyn. Er ikke akkurat så flink å drikke vann før og etter trening. Men det kommer seg vel.

Vet at svømming er mye teknikk. Har ikke vært i bassenget på mange, mange år. Så her terpes det som bare det. Har prøvd å få tak i folk som er god i teknikk, men ingen er ledige osv.

Lenke til kommentar

Stemmer som -stian- sier, idrettsfag er noe jeg begynte på året etter videregående --> høgskole.

Angående svømming har jeg tenkt at jeg ikke trenger å trene på dette siden jeg svømmer helt greit til ganske bra. Er dette litt dristig? Er det "harde" svømmekrav synes dere?

Lenke til kommentar

Stemmer som -stian- sier, idrettsfag er noe jeg begynte på året etter videregående --> høgskole.

Angående svømming har jeg tenkt at jeg ikke trenger å trene på dette siden jeg svømmer helt greit til ganske bra. Er dette litt dristig? Er det "harde" svømmekrav synes dere?

Ikke sant! Jobber som studentambassadør, rekrutteringsarbeid osv. men har ikke satt meg inn i fagene på høgskolenivå.

Tjaa. Anbefaler deg å teste kravet i alle fall. Jeg sliter litt, jeg har ikke vært i bassenget på mange, mange år. Ellers, så skal det nok være overkommelig!

Lenke til kommentar
Gjest medlem-261816

Ikke sant! Jobber som studentambassadør, rekrutteringsarbeid osv. men har ikke satt meg inn i fagene på høgskolenivå.

Tjaa. Anbefaler deg å teste kravet i alle fall. Jeg sliter litt, jeg har ikke vært i bassenget på mange, mange år. Ellers, så skal det nok være overkommelig!

Det ligger mange fine teknikkefilmer på youtube! :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...