Gjest medlem-261816 Skrevet 20. februar 2013 Del Skrevet 20. februar 2013 Litt dumt å gi absolutt alle detaljer på prosessen, er det ikke? Rapporten er offentlig og til lesing for alle som vil - og om det var av avgjerande betydning at det skulle vere hemmelig, så burde vel ikkje rapporten vært offentlig i BibSys. Hei! Er klar over at man må ha plettfri vandel for å søke PHS, så er det noe vits å søke om man har noe som at man ikke har møtt om til førstegnagstjeneste i militæret på rullebladet? Standarsvaret fra PHS på facebook ang slike spørsmål ser ut til å vere; "Utgangspunktet er plettfri vandel, men opptaksnemndene kan dispensere ved bagatellmessige forhold som ligger 3-5 år tilbake i tid. http://www.phs.no/Studietilbud/Bachelor/opptakskrav/plettfri/ " Lenke til kommentar
Juggel Skrevet 20. februar 2013 Del Skrevet 20. februar 2013 Hei! Er klar over at man må ha plettfri vandel for å søke PHS, så er det noe vits å søke om man har noe som at man ikke har møtt om til førstegnagstjeneste i militæret på rullebladet? Møtt opp. Dette er ikke det mest alvorlige lovbruddet du kan begå. Det vil bli tatt en helhetsvurdering av deg. Jeg kom inn, og har ikke plettfri vandel jeg heller. 1 Lenke til kommentar
Fub Skrevet 20. februar 2013 Del Skrevet 20. februar 2013 Hvordan er det med vitnemålet og følgeskjemaet? Vitnemålet mitt ligger allerede inne elektronisk på Samordnet Opptak så trenger jeg å sende det inn med følgeskjemaet? Lenke til kommentar
Rusken4 Skrevet 20. februar 2013 Del Skrevet 20. februar 2013 Hvordan er det med vitnemålet og følgeskjemaet? Vitnemålet mitt ligger allerede inne elektronisk på Samordnet Opptak så trenger jeg å sende det inn med følgeskjemaet? http://www.phs.no/Studietilbud/Bachelor/soknadsprosess/folgeskjema-og-vedlegg/ Lenke til kommentar
Fub Skrevet 21. februar 2013 Del Skrevet 21. februar 2013 Om noken skulle vere interessert; Her ligg dei ein offentleg rapport om den nye seleksjonsordninga til PHS. Står ganske utfyllande om korleis seleksjonsprosessen er i dag. Takk for en interessant link! Og ikke stress Pjassop, står ikke noe man ikke allerede vet om opptaksprosessen. Rapporten tar for seg overgangen fra det gamle seleksjonssystemet til det nye. Lenke til kommentar
frøken87 Skrevet 21. februar 2013 Del Skrevet 21. februar 2013 Hei! Er det nokon her inne som går i Stavern? Og kan fortelje litt om skulen osv? Er det langt i ifrå Stavern til Larvik sentrum? Vanskelig å finne leilighet? Lenke til kommentar
Pjassop Skrevet 22. februar 2013 Del Skrevet 22. februar 2013 Møtt opp. Dette er ikke det mest alvorlige lovbruddet du kan begå. Det vil bli tatt en helhetsvurdering av deg. Jeg kom inn, og har ikke plettfri vandel jeg heller. Men får du jobb etterpå? Det er spørsmålet. http://www.dagbladet.no/2012/11/13/nyheter/politi/innenriks/kriminalitet/politiet/24337295/ Lenke til kommentar
Juggel Skrevet 22. februar 2013 Del Skrevet 22. februar 2013 Spørsmålet var vel om det er noe vits for Tobeass å møte opp, og det er det så lenge man vil bli politi. Angående den lenken du legger ut så er jeg hverken narkotikadømt, tyveritatt eller hatt tett kontakt med kriminelle. Så om jeg får jobb etter endt utdanning tar jeg foreløpig med knusende ro. Det er veeeldig stor forskjell på en forseelse og en forbrytelse. Lenke til kommentar
Oneness Skrevet 22. februar 2013 Del Skrevet 22. februar 2013 Var hos legen idag og fikk legeerklæringa, da eg gjor ditta i fjor måtte eg betale rundt 6-700kr.. Idag betalte eg den nette summen 136 kr Trur det var ei lett blanding av uvitende lege og god karma.. Lenke til kommentar
heidi_h Skrevet 22. februar 2013 Del Skrevet 22. februar 2013 Var hos legen idag og fikk legeerklæringa, da eg gjor ditta i fjor måtte eg betale rundt 6-700kr.. Idag betalte eg den nette summen 136 kr Trur det var ei lett blanding av uvitende lege og god karma.. Hoho akkurat det samme betalte jeg for noen uker siden og, herlig Lenke til kommentar
kanontoretang Skrevet 22. februar 2013 Del Skrevet 22. februar 2013 Var hos legen idag og fikk legeerklæringa, da eg gjor ditta i fjor måtte eg betale rundt 6-700kr.. Idag betalte eg den nette summen 136 kr Trur det var ei lett blanding av uvitende lege og god karma.. Da slapp du greit unna! Jeg måtte ut med 744 kr for legesjekk, og 230 kroner for røntgen lunger (noe man visstnok ikke trenger selv om det står på legeerklæringen), så grand total: 974 kroners fornøyelse Lenke til kommentar
Mann20 Skrevet 22. februar 2013 Del Skrevet 22. februar 2013 Da var søknaden sendt! Denne legeerklæringa dere snakker om er i spesielle tilfeller, eller? Lenke til kommentar
heidi_h Skrevet 22. februar 2013 Del Skrevet 22. februar 2013 Da var søknaden sendt! Denne legeerklæringa dere snakker om er i spesielle tilfeller, eller? http://www.phs.no/Studietilbud/Bachelor/soknadsprosess/folgeskjema-og-vedlegg/ Du må ha med legeerklæring som vedlegg når du sender inn følgeskjemaet Lenke til kommentar
Oneness Skrevet 22. februar 2013 Del Skrevet 22. februar 2013 Da slapp du greit unna! Jeg måtte ut med 744 kr for legesjekk, og 230 kroner for røntgen lunger (noe man visstnok ikke trenger selv om det står på legeerklæringen), så grand total: 974 kroners fornøyelse Fytti, masse penga i sving Men er nok verdt det! Lenke til kommentar
Fub Skrevet 22. februar 2013 Del Skrevet 22. februar 2013 Hvordan ligger folk an med treningen? Personlig ligger jeg slik an: Benkpress: Ca 12 reps. Pullups: 9 stykk Løpetesten: Ca 1000 m Dykketesten: Null stress Svømmetesten: 02:27 Har ambisjon om å klare 3er kravet på både benkpress og pullups, noe jeg tror jeg skal klare. Løpetesten er allerede innenfor. Går også på svømmetrening en gang i uka for å forbedre teknikken og med litt mer mengdetrening håper jeg på å komme inn på 2er kravet på svømminga. Lenke til kommentar
Jusst Skrevet 22. februar 2013 Del Skrevet 22. februar 2013 Så bra! Du ligger godt an! Benkpress: 6-7 Hangups:7-9(avhengig av dagsform) Dykk: bestått Svømming: 2:34 på siste sjekk. Mengdetrening er lagt inn! Satser på å klare dette. Løping: har enda ikke testet. Trener 4*4 tre ganger i uken. Skal få testet meg snares. Startet trening for 3-4 mnder siden. Håpet det går veien med alle! Lenke til kommentar
Fub Skrevet 22. februar 2013 Del Skrevet 22. februar 2013 Så bra! Du ligger godt an! Benkpress: 6-7 Hangups:7-9(avhengig av dagsform) Dykk: bestått Svømming: 2:34 på siste sjekk. Mengdetrening er lagt inn! Satser på å klare dette. Løping: har enda ikke testet. Trener 4*4 tre ganger i uken. Skal få testet meg snares. Startet trening for 3-4 mnder siden. Håpet det går veien med alle! Da ligger du godt an du og! Er tross alt en stund igjen til vi skal gjennomføre testene. Første gang du søker PHS? Lenke til kommentar
Jusst Skrevet 22. februar 2013 Del Skrevet 22. februar 2013 Da ligger du godt an du og! Er tross alt en stund igjen til vi skal gjennomføre testene. Første gang du søker PHS? Synes i alle fall jeg ligger godt an i forhold til utgangspunktet. Var ikke trent i det hele tatt, så jeg skal klare minstekravene i alle fall som nevnt tidligere i tråden er jeg fulltidsstudent på siden av det hele. Søker for første gang i år ja, enn der? Grugleder meg veldig på om jeg blir kalt inn til opptak. Gir i alle fall ikke opp! Lenke til kommentar
Fub Skrevet 22. februar 2013 Del Skrevet 22. februar 2013 Synes i alle fall jeg ligger godt an i forhold til utgangspunktet. Var ikke trent i det hele tatt, så jeg skal klare minstekravene i alle fall som nevnt tidligere i tråden er jeg fulltidsstudent på siden av det hele. Søker for første gang i år ja, enn der? Grugleder meg veldig på om jeg blir kalt inn til opptak. Gir i alle fall ikke opp! Du kommer nok til å klare mer enn minstekravene på de fleste øvelsene. Ok, hva studerer du? Sånn sett har jeg det veldig greit, har en jobb som gjør at jeg må være i en ok form! Ja, første gang jeg søker selv! Det er vel ikke så vanskelig å bli kalt inn til opptaket? Er vel det å bli funnet egnet som er det kritiske! Eller er det noe spesielt som tilsier at du ikke skal bli kalt inn? Lenke til kommentar
Jusst Skrevet 22. februar 2013 Del Skrevet 22. februar 2013 Du kommer nok til å klare mer enn minstekravene på de fleste øvelsene. Ok, hva studerer du? Sånn sett har jeg det veldig greit, har en jobb som gjør at jeg må være i en ok form! Ja, første gang jeg søker selv! Det er vel ikke så vanskelig å bli kalt inn til opptaket? Er vel det å bli funnet egnet som er det kritiske! Eller er det noe spesielt som tilsier at du ikke skal bli kalt inn? Håper i alle fall det:) ser den! Kan jeg spørre hva du jobber som? Pr nå studerer jeg en mastergrad i juss. Intervjuet er jeg ikke bekymret for, da vi i stor grad må være reflekterende i studiet osv. Pver gjevnlig på det å være i rettssal osv. Har husmiddallergi, og litt høyr blodtrykk/puls på testene. Har fått attest på at dette ikke er et problem, så jeg satser ting går i min favør. Har også hatt en operasjon i håndleddet for 6 år siden, men bærer ikke preg av skader. Vi skal klare dette! Telefonen skaper en del skrivevansker! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå