Gå til innhold

Tråden for opptak til Politihøgskolen 2013

Gjest medlem-261816

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det noen her som har kommet inn på PHS, men søkt to ganger? altså, kommet igjennom fysisk + intervju men manglet karaktersnitt første gangen, så forbedret og søkt igjen og kommet inn? Det må vel ha noe å si at man har kommet igjennom alt første gangen (intervju) og så når de spør hva en har gjort på dette året, så si at man har forbedret karakterene, og søker igjen? Tenker motivasjon, lysten på å bli politi er jo definitivt tilstede. Om det er en fordel? Noen som kan svare på det? :)

Lenke til kommentar

Er det noen her som har kommet inn på PHS, men søkt to ganger? altså, kommet igjennom fysisk + intervju men manglet karaktersnitt første gangen, så forbedret og søkt igjen og kommet inn? Det må vel ha noe å si at man har kommet igjennom alt første gangen (intervju) og så når de spør hva en har gjort på dette året, så si at man har forbedret karakterene, og søker igjen? Tenker motivasjon, lysten på å bli politi er jo definitivt tilstede. Om det er en fordel? Noen som kan svare på det? :)

Snakker ikke av erfaring da jeg er førstegangssøker, men har lest tidligere at det garantert vil ha en fordel på intervjuet at du søker igjen og har forbedret karakterene dine. Det sier noe om hvor sikker og motivert du er på å bli politi, som du skriver. :)

Lenke til kommentar

Vil tru det er ein fordel ja. Kan jo skrive til dei på facebook sida å høyre?der er dei kjappe med å svare :)

Lenke til kommentar

Husk nå folkens; å ikke komme inn på karakterer betyr at dere allerede i politiets øyne "har kommet inn". Da er du stemplet som "egnet", og så er det ute av deres hender om du kommer inn eller ikke grunnet karakterer osv.

Med andre ord; gjør du samme inntrykket i år på personlige tester, så slipper de deg inn i år også :)

(og du har vel ikke gått fra å være en fin type til en støvel på ett år, sant? :D )

Lenke til kommentar

Medregnet tilleggspoeng 5.2. Du da?

Kan svare for min del. Har per dags dato et snitt på ca 4.3, men har søkt eksamen i tre fag som jeg mer eller mindre har dårlig karakter på, så håper jeg ender opp på 4.4 til 4.5. Er nok ikke nok til å komme inn i Oslo, men Stavern og Kongsvinger er da fine plasser det også. Har aldri vært på Stavern, men fattern gikk på HV sin befalskole der når den en gang lå der - fin plass sa han. Kongsvinger er ikke så langt unna Oslo og innbefatter vel det "sentrale østlandet" så det passer vel også fint. I tillegg holder UP til på Kongsvinger, og jeg har vel en liten drøm om å få jobbe innen UP senere i livet.

Spiller egentlig ikke så stor rolle for meg hvor jeg kommer inn om jeg kommer inn, sålenge jeg ender opp som en dyktig politi :)

Endret av Mantoius
Lenke til kommentar

Husk nå folkens; å ikke komme inn på karakterer betyr at dere allerede i politiets øyne "har kommet inn". Da er du stemplet som "egnet", og så er det ute av deres hender om du kommer inn eller ikke grunnet karakterer osv.

Med andre ord; gjør du samme inntrykket i år på personlige tester, så slipper de deg inn i år også :)

(og du har vel ikke gått fra å være en fin type til en støvel på ett år, sant? :D )

Husk at slike tester ikke nødvendigvis fungerer 100%. Det er teoretisk sett mulig at noen som kommer gjennom en gang ikke klarer det neste gang på grunn av at han f.eks. svarer litt annerledes.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-261816

Noen som vet om man oppfyller de medisinske kravene med lavt stoffskifte? :/

Medisinske krav (henta fra phs.no):

"Søkeren skal ikke fremvise symptomer eller tegn til:

- Medfødt eller ervervet defekt eller lyte

- Akutt eller kronisk funksjonsforstyrrelse

- Skade eller tilstand som følge av kirurgisk inngrep eller tilstand som kan medføre

at tjenesten ikke kan utføres på en tilfredsstillende måte.

• Stoffskifte og endokrine organer
    Betydningsfulle metabolske, ernærings- og endokrine forstyrrelser, som medfører nedsatt funksjon stabilt eller intermitterende, medfører udyktighet. Sukkersyke medfører udyktighet."

Om dette betyr at du er kvalifisert eller diskvalifisert, veit eg ikkje! :p

Lenke til kommentar
Medisinske krav (henta fra phs.no): "Søkeren skal ikke fremvise symptomer eller tegn til: - Medfødt eller ervervet defekt eller lyte - Akutt eller kronisk funksjonsforstyrrelse - Skade eller tilstand som følge av kirurgisk inngrep eller tilstand som kan medføre at tjenesten ikke kan utføres på en tilfredsstillende måte.
  • Stoffskifte og endokrine organer Betydningsfulle metabolske, ernærings- og endokrine forstyrrelser, som medfører nedsatt funksjon stabilt eller intermitterende, medfører udyktighet. Sukkersyke medfører udyktighet."

Om dette betyr at du er kvalifisert eller diskvalifisert, veit eg ikkje! :p

Ja, det var akkurat det da :p

Lenke til kommentar
Gjest medlem-261816

Om noken skulle vere interessert;

Her ligg dei ein offentleg rapport om den nye seleksjonsordninga til PHS.

Står ganske utfyllande om korleis seleksjonsprosessen er i dag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...