Gå til innhold

Tråden for opptak til Politihøgskolen 2013

Gjest medlem-261816

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-261816

Jeg trives veldig godt i Oslo.

Korleis er det med treningsfasiliteter? Er det overfylt?

Og samma med kantine osv. Er skulen så overfylt som ein kan få inntrykk av? Merkast det på vanlige dager?

Lenke til kommentar

Vi fikk nylig et nytt treningsrom slik at det nå er 2 treningsrom på skolen. Det finnes jo ikke all verdens av apparater der. Det er kun de grunnleggende apparatene, og ja, det er ofte mange som trener samtidig.

Hvis alle har fritime på samme tid på dagen blir kantina full. Men ofte er timeplanen satt opp slik at man har 1 fritime enten før eller etter lunchrushet slik at man kan spise i ro og mak.

Lenke til kommentar

En ganske enkel grunn til at folk flest søker seg til Oslo er nok rett og slett fordi "folk flest" bor i Stor-Oslo området. (nesten 1.5 mill innbyggere). Om man skal se på Bodø feks. som kanskje først og fremst er aktuell for folk fra de 3 fylkene i topp, så er det under 500k innbyggere totalt der oppe.

Lenke til kommentar

Elevene ved alle fire skolene ser ut, i hvert fall fra årlige evalueringer, til å være svært fornøyde. Derfor er det ikke krise uansett hvor du havner.

Registrerer ellers at det stort sett er elever ved andre skoler enn oslo (eller "jeg kjenner en som går i Oslo...") som ikke er fornøyde med Oslo, ser det ut som ;) Pågående trend i de fleste PHS-tråder som har vært!

Jeg har vært på tre av de (mangler Bodø!), og hatt flotte opphold på de alle tre. Jeg for min del er derimot, ennå, fornøyd med Oslo noen måneder før det hele er over. Jeg trives i by-miljø, fagmiljøet i Oslo er stort, og jeg føler jeg nyter godt av det.

Det jeg prøver å si er ikke velg Oslo; Velg den skolen du har lyst å gå på, for det er stort sett geografi det kommer an på (resten oppheves i små plusser og minuser over hele fjøla). Ikke la andre ta den avgjørelsen!

Felles for alle skolene er at du blir politi. Det er vel det vi alle vil? :yes:

Dersom noen har konkrete spørsmål om akkurat dette, bare send PM. Så havner jeg ikke i samme fella selv!! hehe!

Endret av mezzanine
Lenke til kommentar

Når var du på opptak ifjor? Jeg var 1.juni, satser på å snappe med meg en plass 1.juni i år også ;)

Samma her :) så var eg på gruppeøvelsen/intervju rundt kl 13 mandagen :)

Eg har Stavern på 1. men fortsatt usikker på om det blir noken forandringa før 1.mars :)

Ok :) ja, er eigentleg litt usikker eg og! Kor gammal er du?

Lenke til kommentar

Eg blir 21 i år, søkte i fjor og blei kalla inn til opptak, men fikk spysjuka kvelden før.. Snakk om karma :p

Kor gammal er du? :)

Lenke til kommentar

Jeg har Oslo som førstevalg pga samboer og leilighet, men har søkt Stavern, Kongsvinger og Bodø ...i den rekkefølgen, så bare jeg kommer inn er det vel egentlig det samme hvor i landet jeg havner :) Treninga begynner å komme seg nå, sliter litt med tiden på svømmingen, men det skal bli bedre utover våren :)

Lenke til kommentar

Jeg også! Da var vi på samme da :) du røk på det samme som jeg? Karaktersnitt? Endte til slutt som nr 10 i bodø. :( so close, but yet so far away! Har forbedret snittet mitt i år.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...