Ehg3322 Skrevet 24. juni 2012 Del Skrevet 24. juni 2012 Jeg har noen spørsmål til dere som har hvert gjennom inntak til videregående skole og har brukt vigo.no i forbinnelse med dette. Når jeg lagde søknaden min osv. så huket jeg av på, svare ja automatisk på det øverste valget man kommer inn på, men jeg har fått høre senere at det burde jeg ikke gjort for det man ikke får noen melding om at man har svart ja, men kan jeg når jeg har får melding om at inntaket er klart, kan jeg fortsat logge inn på min id og se om jeg har svart ja, eller se hva jeg har kommet inn på i det hele tatt?? Det andre spørsmålet mitt er, når man har kommet inn, har svart ja og alt det der og skal begynne på skolen man har kommet inn på, får man en mail fra skolen med informasjon om når skolen begynner, klokkeslett osv. eller må man finne ut av det selv på hjemmesidene til skolen osv. ?? Og det siste spørsmålet er, hvis jeg kommer inn på mitt førstevalg så må jeg kjøre tog hver dag osv. det i seg selv er ikke et problem, men første skoledag hvordan fåregår det da, må man bare komme seg dit på egenhånd eller?? Takk for alle svar! Lenke til kommentar
24erBest Skrevet 24. juni 2012 Del Skrevet 24. juni 2012 (endret) Spm. 1.: Ja, du kan gå inn på søknaden din når som helst. Det står hva du har svart, og hva du har kommet inn på. PS: Husk at hvis du svarer nei risikerer du å ikke få skoleplass i det hele tatt. Takk alltid ja, og sett deg evt. opp på venteliste. Spm. 2.: Når du får vite om du har kommet inn og evt. skal takke ja, står det ved siden av skolens navn når skolen begynner, dato og klokkeslett. Spm. 3.: Ja, du må komme deg på skolen på egenhånd. Du må også dessverre betale reise selv, men det finnes studentrabatt.. Det kan være lurt å sjekke skolens hjemmeside for å se om det står noe om hvor på skolen dere skal møtes. Hvis du kjenner noen andre som skal begynne der kan dere avtale å møtes, hvis ikke så bare følg etter andre. Lykke til! Det går nok fint. Endret 24. juni 2012 av 24erBest Lenke til kommentar
Ehg3322 Skrevet 24. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2012 Takk, det rpet ned nervene mine litt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå