Gå til innhold

App for youtube download og konvertere formater for ipad

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har fått i oppgave av min søster å researche litt hva som regnes som "beste" app for ipad for to spesifikke oppgaver:

1 - Å kunne downloade videoer fra youtube, samt å ha muligheten til å spille av de filene selvfølgelig. Jeg antar det kanskje vil innebære at appen må automatisk kunne konvertere noen formater og slikt, men så lenge det er enkelt og fungerer så er det mindre viktig hvordan implementasjonen er egentlig...

2 - Å kunne konvertere vilkårlige formater til avspilling på ipad. Vi snakker da om formater av den typen som vanligvis ikke er noe problem på PC. Jeg forstår det slik at ipad er litt kresen på formatene den aksepterer.

Idèen er å kunne laste ned litt tegneserier og barneprogrammer til småen, og dette vil jo da komme fra forskjellige kilder og i forskjellige formater.

Om begge funksjoner er i samme app eller i to forskjellige er ikke så viktig - så lenge det er mest mulig automatisk og robust så det ikke blir knotete og vanskelig å bruke. Det er en fordel om appene er gratis selvfølgelig, men om det koster noen få kroner slik som mange av appene typisk gjør så er det ikke noe hinder blir jeg fortalt - så lenge det fungerer bra.

I og med at jeg selv ikke har noen ipad å teste med så må jeg lene meg på ekspertisen her på forumet :) Håper forresten dette er riktig forumkategori. (hvis ikke så si i fra så jeg kan få den flyttet av moderatorene)

Håper noen her som selv har ipad og litt erfaring på temaet kan gi meg noen gode anbefalinger.

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ad 1:

Siden vi snakker om tjenester som (i hvert fall i USA) kan bryte opphavsrettigheter bør kanskje tråder på diskusjon.no også unngå å oppfordre til den slags... :tease:

Google (som eier YouTube) har i følge torrentfreak.com tatt ut et søksmål mot en site som gjør at man kan hente ut lydsporet fra YouTube-videoer og lagre som MP3 (link til site i artikkel).

Kan ikke si meg enig med de store selskapene som skal låse ned alt og kommer med multi-million-$$$ lawsuits for alt men samtidig, den som skaper noe bør også få betalt...

Lenke til kommentar

Ad 1:

Siden vi snakker om tjenester som (i hvert fall i USA) kan bryte opphavsrettigheter bør kanskje tråder på diskusjon.no også unngå å oppfordre til den slags... :tease:

Google (som eier YouTube) har i følge torrentfreak.com tatt ut et søksmål mot en site som gjør at man kan hente ut lydsporet fra YouTube-videoer og lagre som MP3 (link til site i artikkel).

Kan ikke si meg enig med de store selskapene som skal låse ned alt og kommer med multi-million-$$$ lawsuits for alt men samtidig, den som skaper noe bør også få betalt...

Men det kommer vel helt ann på hva du laster ned i så fall. Det er sikkert mye materiale som ligger på youtube som opphavsmann ikke ønsker skal kunne lastes ned som fil - men det finnes jo også enorme mengder materiale som er laget av helt vanlige mennesker - og som ikke har noen copyright eller andre ting tilknyttet seg. Ved mindre det er noe fine-print i youtube sin brukeravtale som sier at de tar copyright på alt av materiale som lastes opp så ser jeg ikke noen grunn til å tro nedlasting fra youtube nødvendigvis skulle være noe problem lovmessig sett (kommer ann på hva du faktisk velger å laste ned som sagt). Hvis noen der ute ønsker å laste ned noe som jeg har lastet opp på youtube (gitt at det er egenprodusert) så må de jo endelig få lov til det om jeg ikke har påberopt meg noen copyright på materialet.

Det må jo også nevnes at det finnes hundrede-og-ørten programmer, browser-addons (spesifikt til youtube, eller for video generellt), websider osv. osv. som gjør dette allerede. Den eneste grunnen til at jeg spør er som sagt at jeg ikke kjenner til mulighetene som ipad har spesifikt.

Jeg er ingen jurist, men jeg føler ihvertfall at dette er såpass vanlig bruk og ikke (nødvendigivs) noe som crasher med copyright issues at det ikke burde vært noe problem å kunne diskutere på forumet. Hvis moderatorene er uenige så får de heller stenge tråden med en kommentar.

EDIT: Hvis noen personlig skulle føle at at det er problematisk å diskutere on apps for youtube nedlasting her så kom evt. med forslag til apps til generell konvertering av video for avspilling på ipad. Det trenger jeg også som sagt...

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...