Gå til innhold

AP/SV-fanatikere


Anbefalte innlegg

Jeg ser gode ting i AP og SV. Ser masse godt, og alt er ikke søppel. Men når jeg prater med en gjennomsnittlig sosialist evner han ikke se en god ting fra Høyre eller FrP. Vedkommende har totalt sperrer og for han/hun fremstår høyresiden som ren sykdom. Det er bare en måte sånn ukritisk synsvinkel blir lagd på og det er løgn etter løgn. Forteller du en løgn manger nok ganger så blir det sant, sa propagandaministeren under Nazi-Tyskland. Det kan være venneflokken eller familie. Jeg har møtt venner og finner fort ut at ungdom stemmer ofte det foreldrene stemmer.

 

Jeg kommer fra en politisk splittet familie, så det blir litt krangler under middagen. Da min far sluttet å stemmer AP og gikk over til Høyre ble han nærmest en outcast i familien! Sosialister i min familie rett og slett godtar ikke høyresiden. De er demonisert i hodet deres.

 

Det er en tråd på dette forumet fra en sosialist som advarer oss mot høyresiden og spør oss om ikke ser hva som holder på å skje... Jeg leste argumentene hans som: "mer privatskoler", "større klasseforskjeller". Vedkommende han tydeligvis ikke lest avisen de siste 10 årene! Ikke fått med seg at det er sosialister som har styrt dette landet nå i en evighet.

 

Hvis jeg skulle skrevet tilbake til den sosialisten og postet lenker som beviser at det er nettopp hans regjering som skaper dette så ville han med nesten 99 % sannsynlighet avvist meg blankt. Og kanskje til å med sagt han ikke gidder denne "meningsløse" diskusjonen. Og igjen demonisere høyresiden.

 

Noen ganger spør jeg meg også selv... er jeg høyremann fordi mine foreldre er det?! Klarer jeg ikke å stemmer noe annet pga. det?

 

Til neste valg står innvandring aller størst på listen min... og vi må tvinge de andre partiene mer mot høyre for å få stoppet det, så min stemmer vil gå til FrP. Jammen... hva med klimapolitikken?!! Jeg har vanskeligheter med å se hva 5 millioner mennesker kan gjøre med 1 milliard mennesker. Det er denne virkelighetbristen jeg ofte ser med sosialister... som for meg igjen for det til å virke som om de rett og slett er hjernevasket...

 

Stiller meg ikke ukritisk til at jeg selv er blitt hjernevasket. Men jeg evner nå ihvertfall å se gode ting fra alle hold.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hm, min erfaring er omvendt. At folk fra AP og SV har respekt for høyrepartiene, mens folk fra grasrota i høyrepartiene kaller AP for aper og SV for kommunister osv. :)

 

Jeg har vanskeligheter med å se hva 5 millioner mennesker kan gjøre med 1 milliard mennesker.

Hva har det med klimapolitikk å gjøre? Mener du at vi ikke bør gjøre noe fordi vi bare er fem millioner mennesker? Endringene vi gjør har ingenting med hvor mange innbyggere vi har, og hvor får du tallet 1 mrd fra?

Endret av Zodihax
  • Liker 3
Lenke til kommentar

>Påstår at vi kaller han demoniserer

>Klarer ikke å forklare hvor

 

Du sa at det var ironisk at han kalte Sosialister demoniserte. Hva mer er det å si?

Det er ikke ironisk fordi han er en demoniserer selv, men fordi det er høyre-folka som fremstår som mest "demoniserte" her. Ikke sosialistene, som han påstår

Lenke til kommentar

Hehe. Kunne vel spart meg demon uttrykket.

Min mening er altså at de fleste venstreorienterte evner ikke å se noe positivt på høyresiden, derfor jeg får den demonfølelsen.

 

Men ser hvor Commodent mente at jeg demoniserer når jeg sier venstresiden demoniserer høyresiden, samtidig som jeg sier dem er demonisert. :/ Bias med andre ord... dessverre.

 

Bare å si sosialisme blir jo å dra mange i en kam, fordi jeg forstår også at det er masse forskjellige retninger innenfor det igjen... Men er det noe som for meg fremstår viktig for dem er det flerkulturelt samfunn. Og det er nok derfor vi ser fler innvandrere på venstreorienterte politiske-partier.

 

Jeg ønsker å bevare Norge som det var, jeg ser ikke noe bra fra andre kulturer vi så absolutt trenger. Absolutt ingenting. Jonas Gahr Støre påstår mennesker vokser opp med handikap hvis vi ikke vokser opp i et flerkulturelt samfunn... tenk deg det? Samtidig som hans egne unger går på skoler langt unna innvandrere! Det er noe som er riv-ruskende galt! Enten er han ekstremt naiv, ellers så det rett og slett større spillbrikker vi ikke ser... ja, blir veldig konspirativ men, hva skal begynne å tro!?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

&--#62;Påstår at vi kaller han demoniserer

&--#62;Klarer ikke å forklare hvor

 

Du sa at det var ironisk at han kalte Sosialister demoniserte. Hva mer er det å si?

Men det gjorde ikke jeg. Likevel påstår du at jeg kaller han demoniserer.

Endret av Zodihax
Lenke til kommentar

Fanboyisme går dessverre igjen i politikisk debatt også.

 

Jeg er kanskje en smule til høyre om jeg måtte plassert meg selv et sted (stemte AP frem til DLD, siden Venstre). Altfor ofte handler slike samtaler og diskusjoner om prinsipper, og da er man låst. Man stiller seg på en krakk og påberoper seg en objektiv leder i etikk og moral, og da har man det gående. Hvor ofte hører man ikke følgende prinsipielle påstander:

 

Det jeg mener skader ikke deg, ergo så bør ikke du ha lov til å uttale deg på min vegne (liberalister).

Det jeg mener er til alles beste og jeg har derfor rett (sosialister)

Det jeg mener er at valgfrihet alltid fører til bedre tilbud (høyresiden)

 

Poltikk er ikke svart hvitt. Ingen har alltid rett. Og det blir det diskusjon av.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Fanboyisme går dessverre igjen i politikisk debatt også.

 

Jeg er kanskje en smule til høyre om jeg måtte plassert meg selv et sted (stemte AP frem til DLD, siden Venstre). Altfor ofte handler slike samtaler og diskusjoner om prinsipper, og da er man låst. Man stiller seg på en krakk og påberoper seg en objektiv leder i etikk og moral, og da har man det gående. Hvor ofte hører man ikke følgende prinsipielle påstander:

 

Det jeg mener skader ikke deg, ergo så bør ikke du ha lov til å uttale deg på min vegne (liberalister).

Det jeg mener er til alles beste og jeg har derfor rett (sosialister)

Det jeg mener er at valgfrihet alltid fører til bedre tilbud (høyresiden)

 

Poltikk er ikke svart hvitt. Ingen har alltid rett. Og det blir det diskusjon av.

Veldig enig med deg, dvs, politikk styres av mine sympatier og preferanser, da universelle moralske prinsipp ikke er noe jeg har funnet. Sannsynligvis styres det av sympatier og preferanser for de som er overbevist om at moral er objektivt, også.

Lenke til kommentar

(Diskusjon.no er veldig høyreorientert)

 

Internett generelt er ganske høyreorientert. - Interessant at internett også er vårt største fristed for ytringer.

 

Jeg tror ikke internett er generelt høyreoirentert, jeg tror heller at høyreørienterte er mye flinkere til å rope å klage.

Endret av marinated
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...