GenRabbit Skrevet 25. juni 2012 Del Skrevet 25. juni 2012 Alle Amiga maskinene er 32 bits, fordi AmigaOS er et 32 bits operativsystem. Selv på 68000 som er 16/32 bits, så kjørte de tidligste AmigaOS versjonene på 32 bits delen. Hør Hør... vennligst ikke dra mc68000 ned på <=286 nivå.. Lenke til kommentar
XE800 Skrevet 25. juni 2012 Del Skrevet 25. juni 2012 Orginale Amiga 3D spill titler: *SNIP* Det finnes sikkert flere, men dette er de jeg kommer på nå. Amiga var undervurdert og dette var synd. Du glemte jo det beste av dem alle: Genetic Species Lenke til kommentar
Herman Hedning Skrevet 26. juni 2012 Del Skrevet 26. juni 2012 Jeg har nå lest at Microsoft hentet flere Amiga utviklere over til seg på 90 tallet. Noe som sikkert hadde en del og si for at PC tok av med rakettfart fra midten og mot slutten av 90 tallet. Microsoft hadde gode folk til og drive selskapet finansielt og markedsføringsmessig, så det ble roligere arbeidsforhold uten så mye drama og usikkerhet for gutta på golvet, så de kunne fokusere på og pushe teknologien fremover. Lenke til kommentar
galemann Skrevet 26. juni 2012 Del Skrevet 26. juni 2012 Herlig artikkel. Amiga 500 er nostalgitripp uten like.., Beste tiden i livet! Gleder meg til neste del, og tar gjerne mere amiga historie takk! Lenke til kommentar
Mariushl Skrevet 28. juni 2012 Del Skrevet 28. juni 2012 Feil at Gloom kjørte på Amiga500. Dette spillet krevde AGA-chipset. Dessuten var det kapt spillbart med mindre man hadde en 68030-CPU evt en oppgradert 020. Lenke til kommentar
Amix Skrevet 29. juni 2012 Del Skrevet 29. juni 2012 Gloom, Gloom Deluxe støttet ECS, AGA og grafikk kort! Det fungerte på en Amiga 500 med 68020 og 2mb RAM. Dog i 2x2 mode Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå