Gå til innhold

Ble slukt av avgrunnen

Budeia

Anbefalte innlegg

Gjest Bruker-95147

Hvorfor er det om å gjøre å provosere folk du ikke kjenner?

Det er vel noe jeg lurer mest på når jeg ser slike tråder.

Mener du at du ikke er sikker på at det faktisk er folk du henvender deg til?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-95147

Nei jeg mener at jeg klarer ikke å forstå hvordan det er mulig for folk å provosere slik som de gjør uten noen åpenbar foranledning.

Nå er det jo du som lar deg provosere, og gir ansvaret for den følelsen til "misjonæren"

Det er vel ikke helt rettferdig?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Hvorfor spurte du det da om "Hvorfor er det om å gjøre å provosere folk du ikke kjenner?"

Fordi at det var det ordet du selv brukte på mitt direkte spørsmål, og siden det er vanlige folk her inne, regner jeg med at det er de du vil ha i tale og som dermed blir utsatt for dine provokasjoner, som kan ende med at noen av dem også blir lei seg.

Det er veldig sjelden at jeg ser noen som helt åpent sier at de vil provosere ... så da blir jeg nysgjerrig - og det kanskje mest fordi jeg gjenkjenner akkurat den følelsen, fra tidligere tider, heldigvis

:)

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar

Der kan jeg være enig,men med en dag med meg og du hade ikke fått en preken..er helt imot det med å tre boka over hue på folk..om du skjønner;)

Og fint er det, men dessverre er det ikke alle som har den holdningen til misjonering. De fleste har vel opplevd å få folk med "det glade budskap" på døra, og jeg opplever regelmessig å bli (forsøkt) stoppet på gata i hovedstaden.

Lenke til kommentar

Velkommen, broder Jan Erik! Det er bra at du orienterer om forbilledlige holdninger fra USA.

Jehovas Vitner har vel nærmest enerett på dør-evangelisering, da de driver med dette til enhver tid. Hvis noen ringer på døra for å preke, er det så godt som alltid to JV-medlemmer som står utenfor. Vet om en frikirkelig menighet som ved ett tilfelle bestemte seg for å ringe på til naboene til kirka. Men det var visstnok ingen planmessig dør-evangelisering, og det var mest som et engangstilfelle hos naboene.

Derimot vet jeg at frikirkelige forbønnsgrupper noen ganger tar for seg telefonkatalogen, og smått om senn ber for alle som bor på stedet. Dette syns jeg er en spennende måte å be på. Men vi må komme i hu at de ikke hadde telefonkataloger på Jesu tid. Likevel ble alle registrert i folketellinger allerede den gang. Kanskje vi kan se det som en forløper til dagens personnumre, eller statlige fangenumre som de også kan kalles.

Men vi får være takknemlige for hver dag vi kan spise oss mette av jordens grøde, og Gud gir oss regn og jorden gir grøde. I Bibelen står det om at himmelen kan bli som kobber og jorden som jern. Slikt har vi ikke opplevd her i Norge på lenge. Prise dagen! Be om godt og tjenlig vær!

Lenke til kommentar

Hvorfor spurte du det da om "Hvorfor er det om å gjøre å provosere folk du ikke kjenner?"

Fordi at det var det ordet du selv brukte på mitt direkte spørsmål, og siden det er vanlige folk her inne, regner jeg med at det er de du vil ha i tale og som dermed blir utsatt for dine provokasjoner, som kan ende med at noen av dem også blir lei seg.

Mine provokasjoner? Sa du ikke nettopp at det var jeg som lot meg provosere? Det er en ensidighet du viser her som ikke er til fordel for meg.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Mine provokasjoner? Sa du ikke nettopp at det var jeg som lot meg provosere? Det er en ensidighet du viser her som ikke er til fordel for meg.

Kanskje det ble feil å si at du lar deg provosere - kanskje det blir mer presist å si at du har bestemt deg for å bli provosert før du går inn i aktuell tråd.

Lenke til kommentar

Det å bestemme seg for å bli provosert gjelder åpenbart bare meg her.

Du spurte først hvorfor er det om å gjøre å provosere folk man ikke kjenner. Det lurer jeg også på.

Hvorfor skal man uten noen foranledning provosere andre man ikke kjenner?

Jeg regner med at siden dette er et forum med alle mulige slags personer, så vil trådstarter ha oss i tale selv om det hun gjør provoserer.

Endret av Abigor
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Det å bestemme seg for å bli provosert gjelder åpenbart bare meg her.

Du spurte først hvorfor er det om å gjøre å provosere folk man ikke kjenner. Det lurer jeg også på.

Hvorfor skal man uten noen foranledning provosere andre man ikke kjenner?

Jeg regner med at siden dette er et forum med alle mulige slags personer, så vil trådstarter ha oss i tale selv om det hun gjør provoserer.

Jeg antok at du har nok forumerfaring slik at du vet på forhånd hva eks, denne tråden dreier seg om, og personlig stil hos ts. Derfor mente jeg at det er litt bortkastet å utsette seg selv for det du oppfatter som misjonering og som gjør deg provosert.

Og jeg har vel en annen terskel for å føle meg provosert - den må i så fall rette seg direkte mot min person, og hvis den da gjentas flere ganger, vil nok jeg og si fra.

Eller hvis du eks. hadde måttet be to bønner før du slapp inn i tråden for å få sagt din mening, ville det etter min mening vært misjonering på sitt verste.

:)

Lenke til kommentar

Og jeg har vel en annen terskel for å føle meg provosert - den må i så fall rette seg direkte mot min person, og hvis den da gjentas flere ganger, vil nok jeg og si fra.

Da skjønner jeg ærlig talt ikke hva problemet er.

Jeg antar at trådstarter har nok forumerfaring til at hun vet hva denslags oppførsel resulterer i.

Endret av Abigor
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Da skjønner jeg ærlig talt ikke hva problemet er.

Jeg antar at trådstarter har nok forumerfaring til at hun vet hva denslags oppførsel resulterer i.

Er det altså hennes ansvar hvordan du føler deg innvendig, uten at hun har henvendt seg til nettopp bare deg og ingen andre - er det det du sier?

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

-Nå er det jo du som lar deg provosere, og gir ansvaret for den følelsen til "misjonæren"

og

-Hvorfor er det om å gjøre å provosere folk du ikke kjenner?

Du får fortsette å gå rundt grøten - jeg for min del tar meg en tur på ett profft studio og får ut eventuelle frustrasjoner.

Det er min måte å gjøre det på

;)

Lenke til kommentar

Litt morsomt å tenke på att i USA kan ikke ett fly i luften,ha to kristene piloter,i tillfelle att den som måtte være kristen ble rykket opp.Da skal den som ikke er kristen klare å lande flyet.Så noen tar slikt på alvor..ja CNN har i over 20 år hatt kameraer på Armageddon sletta,for da å kunne filme Jesu hjemkomst...så noen tar dette på alvor..men tro er ett valg,og ingen tvang,og du blir heller ikke latterliggjort om du ikke tror...noe som ihvertfall ikke går andre veien, ser en av slike tråder er på forumet;)

Det latterliggjøres jo i alle himmelretninger og trosretninger for tiden og det gjelder ikke bare her på forumet. Det er jo for eksempel en masse sinna muslimer verden rundt som har latt seg hisse opp av en youtube-video. På begge sider av konflikten er det en masse mennesker som kun tenker på å forsvare sin religion eller ytringsfrihet at de ikke en gang aner at de har endt opp som et verktøy for oppviglere med en felles agenda.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...