Budeia Skrevet 27. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2012 And she's back! Takk for at du ønsker meg velkommen tilbake! Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 27. juli 2012 Del Skrevet 27. juli 2012 Her ser vi en stakkars norsk politiker som fikk problemer på ferie... neida. Artikkelen viser at vi vemmes av uidentifiserte dyr. Hvis evolusjonen virkelig foregikk, ville ikke uidentifiserte dyrearter bli betraktet som monstre: http://www.dailymail...ost_read_module Det sies at det ikke kan være en gris, siden en gris har klover. Dette er en meget korrekt observasjon, og viser at vi mennesker er meget klar over dyreartenes kjennetegn. Disse dyreartene er inndelte i DNA. Og her følger filmen om dyret i denne lille åpenbaringen ... http://www.youtube.com/watch?v=BOv5ZjAOpC8 Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 27. juli 2012 Del Skrevet 27. juli 2012 (endret) Her ser vi en stakkars norsk politiker som fikk problemer på ferie... neida. Artikkelen viser at vi vemmes av uidentifiserte dyr. Hvis evolusjonen virkelig foregikk, ville ikke uidentifiserte dyrearter bli betraktet som monstre Evolusjonen foregår virkelig. Diskusjonen går mellom dem med og uten utdanning. Hvilken gruppe tilhører du? Å diskutere biologi med kreasjonister er som å diskutere bibelen med noen som ikke har hørt om jesus. Endret 27. juli 2012 av Abigor Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 27. juli 2012 Del Skrevet 27. juli 2012 Uenig, hvis du vil diskutere bibelen med noen som ikke har hørt om jesus ber du de bare lese bibelen. Du får _aldri_ en kreasjonist til å lese om evolusjon. 1 Lenke til kommentar
Hugo_Hardnuts Skrevet 27. juli 2012 Del Skrevet 27. juli 2012 Artikkelen viser at vi vemmes av uidentifiserte dyr. Gjør den det? Er det fordi dyret vi ser på bildet er uidentifisert at vi synes det ser småekkelt ut? Eller viser den at vi generelt vemmes av halvråtne kadavre? Hvis evolusjonen virkelig foregikk, ville ikke uidentifiserte dyrearter bli betraktet som monstre Nå er det vel ikke atypisk for tabloidene at uttrykket "monster" sitter løst, og det er vel først og fremst disse som har brukt den betegnelsen. Men la oss nå si at vi antar at du har rett i at vi bruker betegnelsen "monster" fordi dyret er uidentifisert. Hvordan kommer du fra dette dithen at dette er et bevis for at evolusjon ikke er virkelig? Tvert i mot synes jeg det er ganske så logisk at vi ikke liker ting vi ikke vet hva vi er, av den enkle grunn at vi da ikke vet hvorvidt dette er noe som er skadelig for oss eller ikke, noe som igjen gjør at vi blir redde - "fight or flight" - en mekanisme som er felles for en stor andel av artene på jorda, og som har sikret deres/vår overlevelse. Det sies at det ikke kan være en gris, siden en gris har klover. Dette er en meget korrekt observasjon, og viser at vi mennesker er meget klar over dyreartenes kjennetegn. Disse dyreartene er inndelte i DNA. Ja, og det er ikke takket være noen av verdensregligionene at vi har klart å systematisere artene eller oppdage/kartlegge DNA. "...dyreartene er inndelte i DNA." Hva mener du med dette? Lenke til kommentar
Pseudopod Skrevet 27. juli 2012 Del Skrevet 27. juli 2012 Når blir jeg slukt av avgrunnen, Frankline? Jeg har ventet i noen uker nå mens jeg har offentlig fordømt Jesus og Gud, men ingenting har skjedd enda... Er det noe jeg gjør feil? Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 30. juli 2012 Del Skrevet 30. juli 2012 Her ser vi en stakkars norsk politiker som fikk problemer på ferie... neida. Artikkelen viser at vi vemmes av uidentifiserte dyr. Hvis evolusjonen virkelig foregikk, ville ikke uidentifiserte dyrearter bli betraktet som monstre: http://www.dailymail...ost_read_module Det sies at det ikke kan være en gris, siden en gris har klover. Dette er en meget korrekt observasjon, og viser at vi mennesker er meget klar over dyreartenes kjennetegn. Disse dyreartene er inndelte i DNA. Vaskebjørn. Det er en vaskebjørn. Og det er kun religiøse fanatikere som legger mer i halvråtne kadavre de umiddelbart ikke kjenner igjen. 1 Lenke til kommentar
Baranladion Skrevet 2. august 2012 Del Skrevet 2. august 2012 IRA oppfatter jeg ikke først og fremst som kirkelige el. katolske, men som irske. Det er uenighet om islam og kristendom har den samme Gud. I slutten av Nye Testamentet står det jo at det er ille for dem som tillegger noe til denne bok. Koranen skal jo prøve og være et nyere tillegg til Bibelen, i likhet med mange kristne sekter som hevder de har fått åpenbaringer om tillegg til Bibelen. Lenge sia jeg har lest biblen, men mener å huske at overskriften når du blar om etter å ha lest setningen om at den som tilegger denne bok noe skal det gå ille med er nettopp "TILEGG" Lenke til kommentar
Budeia Skrevet 2. august 2012 Forfatter Del Skrevet 2. august 2012 den som tilegger denne bok noe skal det gå ille med er nettopp "TILEGG" Selvfølgelig, og det er en kjent vits i kristne ungdomsmiljøer. Men det tillegget er vel snarere et vedlegg med kart, ordliste og sånn. Lenke til kommentar
Baranladion Skrevet 2. august 2012 Del Skrevet 2. august 2012 Men likefullt ett tillegg. Hvorfor vil de som lager bibler ta denne risikoen? Gud har klikka for mye mindre ting enn dette. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 2. august 2012 Del Skrevet 2. august 2012 Fordi det ikke er Gud som har skrevet det. Bibelen er manmade og trusselen er tommere enn en pappkartong. 3 Lenke til kommentar
Budeia Skrevet 2. august 2012 Forfatter Del Skrevet 2. august 2012 Hvorfor vil de som lager bibler ta denne risikoen? Du tilber ikke kart og plansjer i et vedlegg... Lenke til kommentar
RWS Skrevet 3. august 2012 Del Skrevet 3. august 2012 Du tilber ikke kart og plansjer i et vedlegg... Slik du tilber en mytisk figur, som er basert og spunnet videre på fra jødenes krigs gud, YAHWE? Er det noe som IKKE sjokkerer meg lenger så er det hva folk faktisk kan få seg til å tilbe... Helt utrolig hva enkelte kan få seg til å tro seriøst på. 1 Lenke til kommentar
RWS Skrevet 17. august 2012 Del Skrevet 17. august 2012 Men dalfører laget av isbreer, noe skribentene ikke hadde den minste peiling på, står det ikke et kvekk om? Eller at tektoniske plater forskyver seg, lager jordskjelv og tsunamier.... Vet du, slike innlimninger av verdiløse, og ikke minst kunnskapsløse bibel siterer er for dumt Frankline.. Hva med å komme med dine egne tanker til forandring? Hvis du har noen da? Eller er du så blottet for kunnskap at du ikke har en eneste selvgående tanke på noe som helt og derfor lar bibelen "tale" for deg? Kan faktisk virke slik. Du virker, beklager å måtte si det, blottet for en del bakgrunns informasjon som er nødvendig i vårt samfunn for å inneha en forståelse for den verden vi lever i og tyr isteden til fablene skrevet av jernaldermenn og som overhodet ikke inneholder noen sannhet i det hele tatt. Men gjør et forsøk er du snill på å skrive ned noen egne tanker om hvorfor en mann, som spaserer fredelig bortover gaten, skulle fortjene en straff som å falle ned i et hull i bakken fordi han ikke tror på fablene i en gammel bok, som ikke engang etter to tusen år evner å komme med et eneste bevis? Klarer du det? 2 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 17. august 2012 Del Skrevet 17. august 2012 Kanskje det ikke var for å straffe ... Lenke til kommentar
RWS Skrevet 17. august 2012 Del Skrevet 17. august 2012 (endret) Kanskje det ikke var for å straffe ... Så det var altså en premie å falle ned i det hullet? Ja ja, alt kan jo unnskyldes, men det er vel en grense et sted vel? Personlig ser jeg på slike ting som ren tilfeldighet... Si at mannen hadde sluppet ned nøkleknipet sitt og brukte et sekund eller to på å plukke det opp rett før og han ville unngått hullet... eller rett og slett kommet brukt mindre tid og gått forbi hullet før det åpnet seg? Så for noen år siden en lastebil som sank ned i et slik synkehull ETTER at flere ti talls biler, som var mye mindre og som kanskje hadde falt ned i hullet, hadde passert over det. Hullet var vel 15 meter dypt og nesten fem meter i diameter, så den eneste grunnen til at lastebilen ikke falt nedi også var størrelsen... Men her var kanskje gud for sent ute med premien han hadde til en av bilførerne kanskje da? Endret 17. august 2012 av RWS Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 17. august 2012 Del Skrevet 17. august 2012 Kanskje det ikke var for å straffe ... Så det var altså en premie å falle ned i det hullet? Ja ja, alt kan jo unnskyldes, men det er vel en grense et sted vel? Personlig ser jeg på slike ting som ren tilfeldighet... Si at mannen hadde sluppet ned nøkleknipet sitt og brukte et sekund eller to på å plukke det opp rett før og han ville unngått hullet... eller rett og slett kommet brukt mindre tid og gått forbi hullet før det åpnet seg? Så for noen år siden en lastebil som sank ned i et slik synkehull ETTER at flere ti talls biler, som var mye mindre og som kanskje hadde falt ned i hullet, hadde passert over det. Hullet var vel 15 meter dypt og nesten fem meter i diameter, så den eneste grunnen til at lastebilen ikke falt nedi også var størrelsen... Men her var kanskje gud for sent ute med premien han hadde til en av bilførerne kanskje da? Nja, nå kastet jeg frem setningen mest for å se om du nappet til - og der fikk i hvert fall jeg en fin belønning Kanskje noen må sette livet til for å oppnå noe som er større enn selve livet ...? Ikke vet jeg, men for egen del kunne jeg ikke ha valgt bort det verste som jeg selv har gjennomgått - fordi det mest sannsynlig hadde endt med at jeg ikke hadde tatt signalene på alvor, og fortsatt på feil vei. Lenke til kommentar
RWS Skrevet 17. august 2012 Del Skrevet 17. august 2012 Nja, nå kastet jeg frem setningen mest for å se om du nappet til - og der fikk i hvert fall jeg en fin belønning Burde ant at en luring som deg var på fisketur ja... he he Kanskje noen må sette livet til for å oppnå noe som er større enn selve livet ...? Hvorfor blir vi ikke da bare sent rett videre til dette større da? (Nå er det jeg som har agnet ute og fisker litt... ) Ikke vet jeg, men for egen del kunne jeg ikke ha valgt bort det verste som jeg selv har gjennomgått - fordi det mest sannsynlig hadde endt med at jeg ikke hadde tatt signalene på alvor, og fortsatt på feil vei. Så du tror at veien du går ikke er noen tilfeldighet på en måte? At ting på en måte blir valgt ut? For hvem kan vel egentlig si hvem vei som er feil? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå