Zepticon Skrevet 13. juli 2012 Del Skrevet 13. juli 2012 Ah, så du stoler mer på din egen tolkning av bibelen enn det som faktisk står der? Det er også ulovlig. MIn tolknign av bibelen er at det er eventyr. Det må da være lov om man først begynner å tolke? Tenkte på TS, som går lukt til helvete om hun tror på bibelen. Ja, og mitt poeng var at om hun kan tolke, så er bibelen ikke verdt mer enn en rull dasspapiur, fordi da kan den bety alt... Lenke til kommentar
Budeia Skrevet 13. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2012 Det mangler en respekt for annerledestenkende. Det er ikke munker og nonner som har laget De Ti Bud. Troskap til ektefellen er dessuten grunnleggende i de fleste kulturer. 1 Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 13. juli 2012 Del Skrevet 13. juli 2012 Vent, VI mangler respekt for de som tenker annerledes? Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 13. juli 2012 Del Skrevet 13. juli 2012 Synes det er tragi-komisk at religiøse krever at vi ikke-troende skal respektere deres tro og trosretning. Hvorfor? Dette er folk som har null respekt for mennesker som ikke tror på samme galskapen som dem selv, også krever de respekt fra alle andre? Ingenting gjør meg mer rasende. Hva i all verden er det som skal respekteres ved å tro på et usynlig figur i himmelen, når det heller burde vært klassifisert som kollektiv galskap. Jeg kan tolerere troende, men jeg respekterer de så alldeles ikke. 1 Lenke til kommentar
Budeia Skrevet 13. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2012 Vel, alle seriøse forum for diskusjon krever at man skal respektere annerledestenkende, og ikke ty til stygge personkarakteristikker. Alle barneskoler krever også at man skal respektere sine medelever. (Prøver å lære dette til elevene, i alle fall). At diskusjonsfora i de senere år har begynt å utestenge personer som skriver hva som regnes som "hor" i følge Bibelen, er beklagelig. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 13. juli 2012 Del Skrevet 13. juli 2012 Jeg sliter med å finne noen personkarakteristikker. Eksempler? Lenke til kommentar
Budeia Skrevet 13. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2012 snerpe frøkene....de inntørkede likene av kristenmennene som elsker å sitte å utbrodere sitt uttørkede forhold til sex, IKKE fordi de ikke liker det, men rett og slett fordi de var for frastøtende til at de ble noe på dem... den lille innsnevrede og mega kyske verden du tydeligvis lever i? ...Hva i all verden er det som skal respekteres ved å tro på et usynlig figur i himmelen, når det heller burde vært klassifisert som kollektiv galskap.Jeg kan tolerere troende, men jeg respekterer de så alldeles ikke. Om det er så at dere avskyr kristne så inderlig, vil jeg ikke kalle det en diskusjon, men heller en krangel. Dere vil kun høre at dere kan gjøre hva dere vil, og dere har da også rikelige muligheter til å gjøre hva dere vil. Men det irriterer at det fortsatt er noen som er uenige, derfor sitter dere og utøser deres avsky over dem. Dere klarer ikke å slappe av så lenge det er noen som er uenige i deres livsstil, og dere blir derfor tiltrukket av konservative kristne fordi de irriterer dere. Riktig? I Bibelens siste bok står det at denne irritasjonen skal føre til drap og forfølgelser av de kristne. Og jeg så en kvinne sitte på et skarlagenrødt dyr som var overstrødd med navn som var en spott mot Gud. Det hadde sju hoder og ti horn. Kvinnen var kledd i purpur og skarlagen og glitret av gull og edelstener og perler. I hånden holdt hun et gullbeger fylt av motbydelige ting og av all urenheten fra sitt horeri. På pannen hennes sto skrevet et navn med hemmelig mening: «Babylon den store, mor til horene og til alt som er motbydelig på jorden.» Og jeg så at kvinnen var beruset av blodet fra de hellige og fra Jesu vitner. Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 13. juli 2012 Del Skrevet 13. juli 2012 Prøv å del opp sitatene dine neste gang, man bruker som regel 1 sitat fra 1 person i hver boks, ikke 2 sitater fra 2 personer blandet sammen. Når det er sagt så er det en vesentlig forskjell på å ikke respektere noe, og vise avsky. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 13. juli 2012 Del Skrevet 13. juli 2012 Jeg respekterer personer, ikke deres meninger. Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 13. juli 2012 Del Skrevet 13. juli 2012 (endret) Troskap til ektefellen er dessuten grunnleggende i de fleste kulturer. Hvilke? I Bibelens siste bok står det at denne irritasjonen skal føre til drap og forfølgelser av de kristne. Ikke særlig imponerende profeti? At en ny religion skal skape irritasjon og forfølgelse er omtrent som å si at solen skal stå opp i øst og ned i vest. Det står vel ingenting om at kristne skal uttrydde brorparten av andre religioner vel? At kristne skal ødelegge svært mange kulturer rundt omkring i verden? Og dersom kristne plutselig skulle møte sin egen medisin, da skal du lese dine bibelsitater med triumf? Endret 13. juli 2012 av Abigor Lenke til kommentar
Budeia Skrevet 13. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2012 Hvilke? Kommer ærlig talt ikke på så mange kulturer der utroskap er tillatt. Det måtte være kulturer der omgang med prostituerte er tillatt, og det virker som Frankrike er et land der menn ofte har elskerinne i tillegg til kona. Det skjedde vel i Mitterands begravelse at elskerinna bekjentgjorde seg i gravferden. At en ny religion skal skape irritasjon og forfølgelse er omtrent som å si at solen skal stå opp i øst og ned i vest. Men "Dyret" i Åpenbaringen er en framtidsprofeti. Det står vel ingenting om at kristne skal uttrydde brorparten av andre religioner vel? Misjonsbefalingen er gitt for å bringe evangeliet videre til alle stammer og tungemål. At kristne skal ødelegge svært mange kulturer rundt omkring i verden? Hedenske guder skal regnes som avguder. "Du skal ikke ha andre guder enn meg", sier budet. Og dersom kristne plutselig skulle møte sin egen medisin, da skal du lese dine bibelsitater med triumf? I en endetidssituasjon vil jeg neppe ha tilgang til datamaskin. Apokalyptiske tilstander er ikke noe å juble over, man må bare håpe at de får en snarlig slutt. Det er ikke noe nytt med kristne martyrer forresten, utenfor Europa er det en del kristne som blir forfulgt rundt om i verden i dag, og noen ganger myrdet. Organisasjonen Open Doors (Åpne Dører) har mye informasjon om dette. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 13. juli 2012 Del Skrevet 13. juli 2012 Vent, du tror Frankrike er en annen kultur? Lenke til kommentar
RWS Skrevet 13. juli 2012 Del Skrevet 13. juli 2012 I en endetidssituasjon vil jeg neppe ha tilgang til datamaskin. Apokalyptiske tilstander er ikke noe å juble over, man må bare håpe at de får en snarlig slutt. De? Hvem de? Alle andre enn deg selv mener du? Et tips: Ikke hold pusten mens du venter på denne deilige apokalysen din da, for er det noe samtelige kristne har lengtet etter med lengsel og smerte så er det akkurat denne store våte dagen, det ligger jo bunnsolid i dommedags kulten kristendom... Begynner å se hvorfor folk påstår at kristne kun er gode og snille mot andre kristne og driter i alle andre... I sannhet ikke mye å bygge fremtiden på når dere er så selvgode som dere kristne er og på toppen av det ikke gidder å ta i et tak fordi dere regner verden som slutt fordi noen ignorante jernalder menn påstår dette i en gammel bok... Er det egentlig så rat at folk bare har forakt tilbake fra denne selvgode og selvforherligende gjengen som kaller seg kristne og tror de er mer verdt enn andre fordi de tror på en myte egentlig og at kristendommen stuper i populæritet? Ikke i mine øyne i hvertfall... Du har jo faktisk ikke klart annet enn å være både hoverede, blærete selvgod og til tider skikkelig forutinntatt og fordømmende i denne tråden, men en ting skal du ha og det er at ditt virkelige ansikt er i ferd med å syntes ganske bra... og det er i sannhet ikke noe pent ansikt som har kommer til syne Frankline.... Vend om og bli et godt menneske før det er for sent Frankline! Du kan enda klare å rive deg vekk fra denne selvforherligende og fryktelig fordømmende gjengen du i dag omgir deg med og som du er i ferd med å forderves av, sats heller på livet enn å råtne som en ond person i troen på disse påstandene. Vend om! Før det er for sent for deg å bli et fullverdig menneske!! Eller kanskje det allerede er for sent? 1 Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 13. juli 2012 Del Skrevet 13. juli 2012 Som vise menn har sagt i alle tider: Jesus ville sterkt mislikt de fleste kristne... Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 14. juli 2012 Del Skrevet 14. juli 2012 Kommer ærlig talt ikke på så mange kulturer der utroskap er tillatt. Det måtte være kulturer der omgang med prostituerte er tillatt, og det virker som Frankrike er et land der menn ofte har elskerinne i tillegg til kona. Det skjedde vel i Mitterands begravelse at elskerinna bekjentgjorde seg i gravferden. Når du svarer på den måten så blir spørsmålet hvilke kulturer du kjenner til. Når du snakker om Mitterand så snakker du om en kultur i et land og i en tid der det er flere titalls tusen kirker. At en ny religion skal skape irritasjon og forfølgelse er omtrent som å si at solen skal stå opp i øst og ned i vest. Men "Dyret" i Åpenbaringen er en framtidsprofeti. Det er solen som står opp i øst også. Begge deler er like enkelt å tenke seg til. Menneskene som skrev bibelen visste godt hva som hadde skjedd med nye religioner tidligere. Akkurat som en profet som sier at solen skal stå opp i øst godt vet at solen har stått opp i øst hver eneste dag tidligere. Misjonsbefalingen er gitt for å bringe evangeliet videre til alle stammer og tungemål. Og resultatet er selvsagt folkemord på alle kontintener og utslettelse av kultur. Hedenske guder skal regnes som avguder. "Du skal ikke ha andre guder enn meg", sier budet. Din gud skal regnes som en svak og ynkelig gud. "My mind is free and so is my soul You can't put me in chains I won't play the well-adjusted role Or bow my head in shame So throw your stones of guilt at me Point your finger, Curse my name! Your scapegoat I will never be I won't take the blame!" -Bastards Of A Lying Breed I en endetidssituasjon vil jeg neppe ha tilgang til datamaskin. Apokalyptiske tilstander er ikke noe å juble over, man må bare håpe at de får en snarlig slutt. Det er ikke noe nytt med kristne martyrer forresten, utenfor Europa er det en del kristne som blir forfulgt rundt om i verden i dag, og noen ganger myrdet. Organisasjonen Open Doors (Åpne Dører) har mye informasjon om dette. Innenfor Europa har tusenvis av hedninger og uskyldige mennesker blitt drept som martyrer fordi de nektet å bli kristne. Her i Norge er det ingen kristne martyrer, men mange hedenske martyrer. Å tro på noe annet enn den kristne gud er noe av det farligste man kan gjøre uansett hvor man er i verden. Lenke til kommentar
RWS Skrevet 14. juli 2012 Del Skrevet 14. juli 2012 For ikke å snakke om hvor ufattelig mange kulturer som kristendom har voldtatt.. For akkurat like blind og ignorant som Frankline i denne tråden har ettertrykkelig bevist at hun er stormet de kristne inn i såkalte "primitive"samfunn (Det vil si ALLE samfunn som enda ikke var omvendt til å tro på den kristne gud ) der de med all verdens tragiske ignoranse regelrett voldtok samfunn som hadde klart seg utmerket i flere ti talls tusen år.. Land i østen har fått gjennomgå, for ikke å snakke om indianer stammer i både nord og sør amerika, der enorme befolkninger som levde i fred og harmoni brutalt ble tvunget fremover slik at de ettertrykkelig og en gang for alle skulle få jødeliket så langt opp i ræva at de sliter med å bli kvitt liket den dag i dag... Er ikke så rart at myndighetene i noen av amerikas land forbyr kristne selvgode og oppblåste organisasjoner å gå inn til ny oppdagede stamemr i jungenen der, for de VET, av erfaring, at kristne rett og slett ikke klarer å la slike "primitive" stamme folk være i fred, det er bare NØDT til å gi den jødeliket og sende befolkningen, som har klart seg meget bra i tusner av år uten de moralsk forkastelige dogmene i kristendommen, ut i fattigdom og nød og bunnløs sorg basert på skyld og skam følelsen de mottar ved å tro på denne svøpen av en ørken religion, som har ødelagt så ufattelig mye med sin popøse, oppblåste og selvgode fremferd. I dag er det Afrika som står for tur, der befolkningene i det ene landet etter det andre får valget mellom mat og medisiner i bytte for jødeliket opp i ræva, her gidder de kristne i det minste å hjelpe dem litt og ikke bare hjerne voldta dem som de gjorde før, (noe de gjør KUN for å virke snille), med utfallet er nøyaktig det samme og stammene, som en gang levde fint side om side, kastes ut i kriger som har holdt på nøyaktig like lenge som de kristne har fått herje fritt der nede... Med tilhørende heksejakter, minoritets nedslakninger og lignende ting som disse ufattelig ignorante fjolsene i sin selvgodhet driter tynt i så lenge de har "frelst" dem med denne ørken myten de tror på... Og jeg er ikke i tvil om at Frankline stiller i den samme kategorien som resten av disse oppblåste, selvgode og selvforherligende gjengen, hun ville ikke nølt med å "kristnet" en "primitiv" stamme som hadde levd i uallminnelige tider med sine skikker og tradisjoner, i pakt med naturen og i harmoni med seg selv nettopp fordi de i HENNES øyne gjorde noe galt i forhold til det HUN tror på. slik er denne klamme svøpen av en ulykke dessverre, det er den selvgodheten og den selvforherligelsen som har drevet disse ignorante figurene på deres ødeleggende ferd, misjons befalingen står over ALLE andreledes tenkede menneskers ve og vel, for de driter tynt i at slike samfunn HVER ENESTE GANG har blitt kastet ut i nød og fattigdom og elendighet etter å ha blitt kristnet, for de VET at kristendom trives aller best i nettopp fattigdom og nød, da strømmer folk til kirkene og kristenmannen kan rapportere hjem at alle ble lykkelig frelst... KVALMT! Skikkelig og ordentlig kvalm blir jeg når jeg tenker på alt kristendommen har ødelagt av mangfold i verden, hvor ufattelig mange tragiske skjebner de har fått til bare for at de glade og fornøyde har fulgt den misjons befalingen... Hos en forholdsvis lite samfunn som misjonærene kom over på en av øyene sør for Kina praktiserte befolkningen en horribelt praksis (i deres øyne såklart, det er jo deres forvaklede seksual moral som er det RIKTIGE må vite...). Alle damene der hadde sex med minst tre menn i håp om å bli gravide, en for å åpne dem for dette livet de skulle vidreføre,, en for å lage livet ungen trengte for å bli levende, og en for å gi ungen kjøtt og blod og legeme. Det fine med dette, sett fra et evolusjonistisk standpunkt, og for samfunnets beste, er at den sedcellen som eventuelt befrukter denne kvinnen er den som med størst sannsynlighet er den aller sterkeste fra en av de tre mennene som hadde sex med henne. En annen STOR fordel var faktisk at mennene IKKE visste hvem som var faren (de trodde de var sammen om å lage ungen) og at alle TRE tok seg a barnet kvinnen fikk som om barnet skulle være hans eget med mat, oppdragelse og ressurser. En slik ordning er jo selvfølgelig motbydelig i kristenmannens øyne, jeg kan nesten se hvordan øynene deres rullet rundt i hodene på de mijonærene i avsky og skrekk, her måtte det en stor dose meg jødelik opp i ræva på disse hedningene, som hadde levd nøyaktig slik MYE lenger enn noen hadde hørt om det jødeliket de nå ble hjerne slaktet med, men her hadde den jesus forherligelsen motsatt effekt, for stammen LOT som om de var blit jesus tilhengere og praktiserte en mann og en kvinne regimet til kristenmannen mens de på si, utenfor kristenmannens øyne, gjorde akkurat det samme som de alltid har gjort. Dette fant kinesiske forskere ut for noen år siden og siden de også er preget av monogami er de i ferd med å ødelegge samfunnet på en annen måte, nemlig ved sex reiser til disse stedene, der de kan være med som en av de som gjør kvinnene gravide, med all den dritten DET har dratt med seg... Så spom du ser er det svært skjelden det kommer noe godt ut av å få stukket dette jødeliket opp i ræva slik Frankline ignorant tror... 6 Lenke til kommentar
Budeia Skrevet 14. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2012 http://www.nyfrelst.no/ http://www.lundeforlag.no/bok.cfm?id=1715 http://www.idag.no/aktuelt-oppslag.php3?ID=20132 Lenke til kommentar
Pseudopod Skrevet 14. juli 2012 Del Skrevet 14. juli 2012 Pene blå bokstaver. Kanskje du burde prøve skrive et argument også? 1 Lenke til kommentar
Budeia Skrevet 14. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2012 Kanskje du burde prøve skrive et argument også? Jeg er for tida ganske opprørt over RWS sine innlegg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå