Gå til innhold

Ble slukt av avgrunnen

Budeia

Anbefalte innlegg

Dere mener altså at et bryllup ikke innebærer noen forandring på seksuallivet?

Blir det f.eks. ikke litt vanskelig å vite hvem som er foreldre til hvem etter hvert, for de som har helt åpne forhold?

Tull. Har du aldri hørt om prevansjon du eller?
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kan slå feil. Og når kona har vent seg til en slik livsstil, klarer hun å holde seg til kun sin mann når de skal prøve på å få barn? Det å bli gravid kan ta ett år, eller også flere år.

Folk har da litt selv kontroll, selv de som ikke tror på guder....

Og hvem snakker om å bli gravid?

Lenke til kommentar

Du mener at man da går for bare en partner? For det fleste av oss, ja...

Blir det f.eks. ikke litt vanskelig å vite hvem som er foreldre til hvem etter hvert, for de som har helt åpne forhold?

Et åpent forhold vil si at man fra tid til annen, ikke hele tiden og til en hver tid på døgnet, har sex med andre mennesker, en eller flere. 99% av dette foregår MED beskyttelse, i hovedsak med kondom, som gir den beste beskyttelsen, og en trenger derfor ikke være einstein for å forstå at familie planleggingen går helt greit.

Du skjønner det Frankline, at noen ganger er det bare så fantastisk fristende å dra deg litt i benet med dette... Da du virker så ufattelig ignorant for hvordan den virkelige verden er på en del områder... Ikke vondt ment da, men som sagt, veldig fristende...

For mitt egent vedkommende ville jeg bare si at jeg også trives i den gamle og kjedelige monogame modellen som kristne er så kine på, altså alene sammen med min kone. Men det ville ADLRI falt meg inn å nekte andre å leve ut deres fantasier på området, ei heller fordømme dem eller se ned på dem eller syntes vondt om dem eller lignende, det er deres fantasier og derfor deres problem. Teknisk sett så skiller ikke jeg på om en kvinne ligger med en mann ti ganger eller ti menn en gang, det er samme F for meg, men det er tydeligvis ikke det for deg. Mistenker at du syntes en kvinne som har ligget med ti menn en gang er langt verre, ja nesten som en hore å regne, enn en kvinne som har ligget med en mann ti ganger, men hvor er egentlig forskjellen (rent seksuelt altså, ikke overførbare sykdommer og slikt nå...) En penis er da en penis?

Sex er sex og kjærlighet er kjærlighet og det går helt fint å skille de to selv om du ikke tror det. For selv om jeg er for at sex mellom to, eller flere, frivillige parter skal være helt lovlig og ikke noe andre folk eller staten skal ha noe med har jeg ingen problemer med å leve med "bare" en kvinne i det daglige, som sagt. Når det er sagt kan jeg jo tilføye at HVIS min kone hadde hatt et ønske om å ha med en mann til i sengen en eller annen gang så ville jeg ha sagt ja til det og det vet hun. Å dra med en kvinne til tror jeg ikke hverken hun eller jeg har noen interesse av... (Har nemlig prøvd og kan forsikre om at det var et jæ**a slit.... Kvinner har et langt bedre utgangs punkt for å ha sex med flere enn menn har....)

Det er en stor verden der ute Frankline... Og den verden virker det som er deg helt fremmed... :)

Lenke til kommentar

Personlig støtter jeg også monogami som en grei samlivsform, men ikke livslang. Det blir å sette kunstige grenser på forholdet som kan bli en kraftig utfordring etter hvert. Men det betyr ikke at jeg vil tvinge alle andre inn i monogame forhold. Herregud, noe så frekt som å fortelle andre hvordan de skal leve :(

Endret av Shruggie
Lenke til kommentar

Det trenger ikke det. I dag har de fleste sex med partner før bryllup, og etter.

Men for noen så vil man etter bryllup kansje være tettere bundet, og dermed kan man eksperimentere mer, og feks bytte partnere i sengen.

Det kan slå feil. Og når kona har vent seg til en slik livsstil, klarer hun å holde seg til kun sin mann når de skal prøve på å få barn? Det å bli gravid kan ta ett år, eller også flere år.

Det er ikke slik at folk blir nymfomane? Om man har sex med andre så er det fordi begge er enige om det, og om man skal lage barn så slutter man selvfølgelig med det. Er ikke værre enn å slutte med ONS når man får seg kjæreste.

Lenke til kommentar

Det trenger ikke det. I dag har de fleste sex med partner før bryllup, og etter.

Men for noen så vil man etter bryllup kansje være tettere bundet, og dermed kan man eksperimentere mer, og feks bytte partnere i sengen.

En underlig logikk...

Lenke til kommentar

En underlig logikk...

Hvorfor det? Når forholdet har vart så lenge at man er gift, så vet man at partneren er til å stole på, og en man trives med. Den tryggheten gjør at man kan eksperimentere litt og utforske uten at man blir mistenksomme og sjalu. Men selvfølgelig er dette veldig individuellt.

Men giftemålet i seg selv er jo urelevant, så for eksemplets del kan man godt være samboere. POenget er att det ofte er "seriøst" når man gifter seg, og derfor er man tryggere på hverandre.

Lenke til kommentar

Det beviser bare at manglende gudstro gir seg utslag i alternative levemåter, som snart vil utvikle seg til Sodoma og Gomorra.

På hvilken måte vil det utvikle seg til Sodoma og Gomorra. Hvem gir deg rett til å postulere hvilket liv som er "rett" og galt å leve? Må huske på at religionen din for ikke så veldig lenge siden mente at kvinner var her for å tjene mannen. Dagens utvikling med kvinnerettigheter er jo reneste Sodoma og Gomorra...

Man har bare ett liv, et lite blaff i evigheten, og enhver må leve det slik han vil. Noen velger å kaste det bort på å tekkes en fantasifigur, mens andre nyter hvert sekund av det.

Lenke til kommentar

Ah, så du stoler mer på din egen tolkning av bibelen enn det som faktisk står der? Det er også ulovlig.

MIn tolknign av bibelen er at det er eventyr. Det må da være lov om man først begynner å tolke?

Tenkte på TS, som går lukt til helvete om hun tror på bibelen.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det beviser bare at manglende gudstro gir seg utslag i alternative levemåter, som snart vil utvikle seg til Sodoma og Gomorra.

Som sagt før, hvem gir deg rettigheter til å bestemme hvoran andre skal leve sine liv? Deter akkruat dette som er så utrolig irriterende med kristendom, der du har alle disse snerpe frøkene som aldri har vært borti en eneste penis i hele sitt liv som skal sitte å bestemme hva ANDRE skal like og ikke... (Det samme går forøvrig for de inntørkede likene av kristenmennene som elsker å sitte å utbrodere sitt uttørkede forhold til sex, IKKE fordi de ikke liker det, men rett og slett fordi de var for frastøtende til at de ble noe på dem... Og når det ikke ble noe på dem så skal de jammen se til at det ikke blir noe på andre heller... Sølibati er faktisk ikke arvelig vet du...

Men seriøst Frankline, hva FØLER du når du blir fortalt at folk faktisk har sex med andre partnere utenfor ekteskapet og trives veldig godt med det? Er det kun sadomma og gomorra som faller deg i hu da, at det er djelvelen som har tatt dem og at du er skjele glad for at du slipper å ta stilling over det, i den lille innsnevrede og mega kyske verden du tydeligvis lever i?

Eller tenker du noen gang OVER hvorfor folk faktisk velger en slik livsstil og at det kanskje kan være godt for DEM?

Eller er du bare oppsatt på å fordømme på grunnlag av din tro? Åssen klarer foresten DU å proklamere at du tror på kjærlighetens budskap når du er så fordømmende som du er?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...