drift_boy Skrevet 23. juni 2012 Del Skrevet 23. juni 2012 (endret) Alle sammen dere må passe dere fra denne gale kjerringen på finn.no Det er 2 mnd siden jeg skulle kjøpe en Samsung Galaxy SII fra henne til en veldig god pris kun 1600kr inkl frakt , den var uåpnet så jeg tenkte dette var en god deal , jeg sjekket henne på gulesider , fant adresse osv også sendte hun meg sitt kontonummer på sms så overførte jeg 1600kr til henne. For det første så brukte hun 4 dager på å svare på om hun hadde sendt mobilen eller ikke , også svarte hun at hun hadde sendt den. Jeg ventet og ventet , det gikk 4 uker og enda ingen mobil i posten. Så får jeg en melding fra henne om at noen har stjelt mobilen eller at pakken har blitt ødelagt og innholdet er forsvunnet. Før hun sendte mobilen så skrev hun på sms'n at mobilen var godt innpakket og ble sendt i vanlig boblekonvolutt , men jeg ba henne å sende med norgespakke , og det gjorde hun ikke. Så sier hun da at hun er veldig fortvilet over situasjonen og vil sende meg tilbake pengene mine men det skjedde aldri. Hun har aldri sendt en mobil til meg i posten alt hun sa var bare bull**** alt hun gjorde var å stjal penger fra meg (og sikkert mange andre) og brukte de på en ferie til mallorca. (Hun nevnte i en sms at hun skulle reise til mallorca og måtte ha pengene før hun reiste) Jeg har rapportert henne på finn. Tror ikke politiet vil gjøre noe særlig med dette , har ikke anmeldt det enda. Her er linker til en av hennes annonser , facebooken hennes og typen sin. http://www.finn.no/f...nnkode=35498889 ## linker til facebook-proil fjernet av ilpostino ## Endret 25. juni 2012 av ilpostino waits for Alice Lenke til kommentar
Bleenda Skrevet 23. juni 2012 Del Skrevet 23. juni 2012 (endret) Forehåndsbetaling til ukjente personer over finn.no er i og seg selv en meget dårlig ide. Ja, det kan fungere, men når du får en Galaxy SII i original forpakning til 1600 kr hadde det ringt noen varsellys i hodet mitt. Hva med og bruke finn's egen betalings løsning? Personen du nevner bor forsåvidt et steinkast fra her, haha. Kontakt politiet i Odda på (53651500) og anmeld forholdet. De bør kunne gjøre noe med saken. Endret 23. juni 2012 av iNzzain 1 Lenke til kommentar
Corey Skrevet 23. juni 2012 Del Skrevet 23. juni 2012 Finn har vel et visst apparat i slike tilfeller? Husker jeg ble lurt på QXL for noen år siden, og da hjalp di opp for meg. Samtidig, er det jo svindel og da vil jo alltids politiet ha info om dette. 1 Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 23. juni 2012 Del Skrevet 23. juni 2012 He he, sjekket henne opp. 5 mobilnummer og 0 i inntekt 2009? Alarmklokker ringer allerede. Du kan jo sjekke ut adressene mobilnummerene er registrert på, og se om det finnes noen kjente etternavn. Kanskje svigermor og svigerfar bor der? Ikke vanskelig å ta en telefon, fortelle hvem du er og spørre om de kjenner til dette kvinnemennesket og så forklare situasjonen. Å politianmelde sånne ting pleier ikke å resultere i noe som helst, bare en henlagt sak og bortkastet tid. 1 Lenke til kommentar
aklla Skrevet 23. juni 2012 Del Skrevet 23. juni 2012 Og det er akkurat derfor man aldri skal betale ting på forhånd... ALDRI! 1 Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 23. juni 2012 Del Skrevet 23. juni 2012 Ikke noe problem å forskuddsbetale, men da må man gjerne sjekke folk opp på forhånd. Siden finn.no ikke har noe tilbakemeldingsystem på selgere/kjøpere, så er det fritt frem for tvilsomme tryner. På foto.no må man registrere seg med fullt navn og adresse, og har mulighet til å gi tilbakemeldinger etter kjøp/salg. Men, for all del, betalingsgarantien til finn er der av en grunn. 1 Lenke til kommentar
drift_boy Skrevet 24. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2012 Forehåndsbetaling til ukjente personer over finn.no er i og seg selv en meget dårlig ide. Ja, det kan fungere, men når du får en Galaxy SII i original forpakning til 1600 kr hadde det ringt noen varsellys i hodet mitt. Hva med og bruke finn's egen betalings løsning? Personen du nevner bor forsåvidt et steinkast fra her, haha. Kontakt politiet i Odda på (53651500) og anmeld forholdet. De bør kunne gjøre noe med saken. Tingen er at hun hadde ikke skrevet noe om S2'en i annonseteksten , det stod kun 1600kr under bilde av en S2. Så jeg tenkte kansje hun ikke har peil på at den mobilen er verdt mer. Finn har vel et visst apparat i slike tilfeller? Husker jeg ble lurt på QXL for noen år siden, og da hjalp di opp for meg. Samtidig, er det jo svindel og da vil jo alltids politiet ha info om dette. Finn.no sier jeg skal vise de anmeldelsen så skal de sperre henne fra finn. He he, sjekket henne opp. 5 mobilnummer og 0 i inntekt 2009? Alarmklokker ringer allerede. Du kan jo sjekke ut adressene mobilnummerene er registrert på, og se om det finnes noen kjente etternavn. Kanskje svigermor og svigerfar bor der? Ikke vanskelig å ta en telefon, fortelle hvem du er og spørre om de kjenner til dette kvinnemennesket og så forklare situasjonen. Å politianmelde sånne ting pleier ikke å resultere i noe som helst, bare en henlagt sak og bortkastet tid. Gjorde det , ringte typen hennes og han sa han skal snakke med hun og få det ordnet men nå svarer ingen av de på tlf. 1 Lenke til kommentar
Bleenda Skrevet 24. juni 2012 Del Skrevet 24. juni 2012 Ikke regn med noe videre kontant heller, ring politiet på nummeret jeg gidde deg tidligere å snakk med dem i morgen. psilocybe sitt innlegg beskriver personene godt utifra det jeg selv har et personlig inntrykk av.. 1 Lenke til kommentar
KANE2009 Skrevet 24. juni 2012 Del Skrevet 24. juni 2012 Tingen er at hun hadde ikke skrevet noe om S2'en i annonseteksten , det stod kun 1600kr under bilde av en S2. Så jeg tenkte kansje hun ikke har peil på at den mobilen er verdt mer. Karma is a bitch... Lenke til kommentar
bruker-262560 Skrevet 24. juni 2012 Del Skrevet 24. juni 2012 holy shit for en creepy banner hun hadde på facebook 3 Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 24. juni 2012 Del Skrevet 24. juni 2012 Finn.no har vel en betalingsgaranti du kunne benyttet deg av? Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 24. juni 2012 Del Skrevet 24. juni 2012 Ikke noe problem å forskuddsbetale, men da må man gjerne sjekke folk opp på forhånd. Å sjekke opp folk på forhånd gir 0 sikkerhet, selv om det er bedre enn ingenting. Som flere har nevnt - man betaler ikke forskudd. Enkelt og greit, man sikrer seg. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 25. juni 2012 Del Skrevet 25. juni 2012 Jeg har slettet noen linker fra førsteposten som identifiserer hvem dette omhandler. Å nangi personer på denne måten strider med forumets regler. Reaksjoner på dette kan som vanlig tas på PM. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå