Gå til innhold

Samletråd om Samsung Galaxy Note II


Anbefalte innlegg

Ingen problemer her, Telenor :)

 

Forstår ikke helt at mange velger Onecall når Telenor's Djuice abb er like billig, dessuten slipper en problemer med roaming. . . .

 

Vurderer å bytte til Talkmore eller djuice. Er avhengig av tvilling SIM til iPad og der er djuice mye dyrere enn OneCall og Talkmore. Spørsmålet er derfor har også Talkmore 4G dekningen til Telenor? 4G står nevnt på djuice.no men ikke på Talkmore.no.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det noen som har prøvd MagicSim eller Simore eller noe annet dual SIM-kort adapter på Note 2? I såfall, fungerer det bra og er det å få kjøpt i Norge?

 

Vel, i dag kan jeg selv svare på begge mine spørsmål. Ja, det fungerer helt eminent, og nei, jeg har ikke funnet noen steder å kjøpe det i Norge så jeg bestillte et fra England.

 

Det jeg bruker det til er at jeg har et SIM-kort til mobiltelefonabonnemanget og et til mobilt internet. Tidligere måtte jeg ha to telefoner for å bruke begge abonnemangene, nå klarer jeg meg med en, bare å bytte Sim-kort på en meny i telefonen. Ingen omstart er behøvelig. Man kan ha SIM-kort fra to forskjellige operatører eller to forskjellige land etc. uten å måtte bytte kort rent fysiskt eller å ha to telefoner. Jeg bor selv i Sverige og har en kompis som stadig krysser grensen, han kjører pr. i dag med to telefoner, det er et klart alternativ med dual SIM for han.

Adapteret koster ca. kr.300.- er enkelt å innstallere og bruker ikke ektra strøm. Jeg fikk meg en "ny" telefon med dette adapteret. Det kan brukes på de fleste litt nyere smartmobiler, leverandørene har lister for hvlket adapter som går til de ulike telefonene.

Lenke til kommentar

Har noen flashløsningen på note2?

 

Hadde note 1 og så på videoer på jobb 24/7

Så fikk jeg note 2 og nå vises ikke videoene pga flash og ikke er det mulig å laste ned heller lenger?

Så en guide med å tillate 3parts bla bla og 4 sider til så kunne man kanskje...

 

Skal man begrense halve internett pga man valgte note2?

Lenke til kommentar

Har noen flashløsningen på note2?

 

Hadde note 1 og så på videoer på jobb 24/7

Så fikk jeg note 2 og nå vises ikke videoene pga flash og ikke er det mulig å laste ned heller lenger?

Så en guide med å tillate 3parts bla bla og 4 sider til så kunne man kanskje...

 

Skal man begrense halve internett pga man valgte note2?

 

Det er ikke Note 2 som er problemet, det er ICS og Jelly Bean, kvitter hvilken telefon du har om du har OS etter ICS.

Søk på nettet etter en fil som heter flashPlayer_v11.1.115.12.apk, og ta gjerne en titt her for instruksjoner, http://www.youtube.com/results?search_query=flash+jelly+bean&oq=flash+jelly&gs_l=youtube.1.0.0l2j0i5l2.3832.16104.0.20045.11.10.0.1.1.0.78.676.10.10.0...0.0...1ac.1.dhOnZjVeTZ8

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis jeg har forstått det rett, så kan bare ett av disse simkortene være aktive til enhver tid?

 

Det er correct, og det skyldes at telefonen bare har en radiosender, må ha to sendere for å ha to SIM aktivert samtideig. Det finnes tre "lettvindte" løsninger på å ha flere SIM-kort aktivert samtidig.

 

1. Ha flere mobiltelefoner og alle påslått samtidig. Det var dette jeg ville bort ifra.

 

2. Kjøpe en "Duos" eller lignende. Det finnes et lite antall å få kjøpt i Europa, de fleste er "low end", så vidt jeg vet beregnet på Kina, India og den typen marked. Ikke tiltalende for meg på det nåværende tidspunkt.

 

3.En liten Manikk som heter "SocBlue", den finnes i to varianter, en for to og en for tre SIM-kort aktivert samtidig. Den er Bluetooth basert med dertil strømforbruk. Igjen ender man opp med å ha to apparater samtidig, og det ville jeg bort ifra.

 

Jeg har notert meg at man har en tendens til å oppdimensjonere et problem som egentlig ikke er et problem i det store og hele.

Nesten 100% av Norske mobiltelefoner har ETT SIM-kort aktivert 100% av tiden, uten mulighet til å endre det uten og fysiskt bytte det. Innstallerer du et dual adapter, (enkel internal installastion) så har du muligheten å switche mellom to SIM-kort med helt forskjellige oppgaver, f.ex. for mitt vedkommende, telefonkortet på standby for telefon og SMS, og så switche over til kontantkortet hvor jeg har Telias Årskort for mobilsurf (499.-/år, billig internet på årsbasis), for å sjekke e-post, lese aviser eller til og med ringe på Skype, (men da flyr megabyten heivilt). Kompisen kan switche mellom Norskt og Svenskt SIM-kort ettersom hvilket land han befinner seg i.Selvfølgelig er det mange andre kombinasjoner som også kan brukes. Konseptet er lettvindt, billig og genialt.

Endret av geobjork
Lenke til kommentar

Merker forøvrig at det er laber aktivitet her inne for tiden :hm:

Det er ikke nødvendigvis negativt. Ofte skriver folk bare i slike tråder hvis de har problemer eller ikke finner ut av ting. Det er de færreste som skriver bare for å skamrose produktet. Og mitt inntrykk er at det er svært få som er misfornøyd med Note II, den er rett og slett fantastisk! Du har absolutt grunn til å glede deg! :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274

Kan jo starte en debatt?

 

Telefonen er awesome! Seff den beste androidtelefonen som finnes (uten onex, s4 og nye xperia kanskje).

Men herregud så treigt Android er. Fra jeg trykker inn på-knappen til skjermen slår seg på går det opp mot 2 sekunder. Og da snakker vi 4-kjerners prosessor 2 gig ram osvosv. Når jeg trykker på telefonmerket (for å ringe) så bruker den fort 2-3 sek på det også. Samme når jeg skal bla måneder i kalenderen. Alt tar for lang tid, og dette irriterer.

 

PS! det er min første Android-telefon så mulig dette er "standard" på alle disse telefonene. Vet heller ikke om iPhone eller WP7 er bedre.

 

Deilig å rage litt! :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274

Setter ting litt på spissen selvfølgelig, men føler at det skjer ganske ofte. Har ikke på strømsparing, er påpasselig med å kille ram og avslutte alle oppgaver ofte. Har også få apps innstallert.

Lenke til kommentar

Kan jo starte en debatt?

 

Telefonen er awesome! Seff den beste androidtelefonen som finnes (uten onex, s4 og nye xperia kanskje).

Men herregud så treigt Android er. Fra jeg trykker inn på-knappen til skjermen slår seg på går det opp mot 2 sekunder. Og da snakker vi 4-kjerners prosessor 2 gig ram osvosv. Når jeg trykker på telefonmerket (for å ringe) så bruker den fort 2-3 sek på det også. Samme når jeg skal bla måneder i kalenderen. Alt tar for lang tid, og dette irriterer.

 

PS! det er min første Android-telefon så mulig dette er "standard" på alle disse telefonene. Vet heller ikke om iPhone eller WP7 er bedre.

 

Deilig å rage litt! :)

 

Er enig i deg at telefonen bruker litt lang tid fra å våkne fra dvale, men tipper den må gire opp cpu-ene før den slår på skjermen. Akkurat i grenseland til at det er plagsomt.

De andre treghetene har jeg ikke, og telefonen reagerer lynkjapt på alt jeg måtte foreta meg. Jeg er faktisk imponert over hvor fort det går av og til. Når jeg virkelig har rotet meg bort med multitasking i hytt og pine, og trykker hjem-knappen, så er hjemmeskjermen der med lysets hastighet. Men nå har jeg deaktivert animasjoner i menyene. Kanskje du skulle prøve det?

Innstillinger->Utvikleralternativer->deaktiver alle 3 animasjoner.

Og så fjerner du multifunksjonen på hjemknappen. Der kan jeg desverre ikke hjelpe deg, da jeg gjorde det med en gang jeg fikk telefonene, og husker rett og slett ikke hva som kommer opp hvis du holder inne hjemtasten i mer enn ett sekund. Du får prøve google.

Endret av newnick
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...