geobjork Skrevet 21. januar 2013 Del Skrevet 21. januar 2013 En ting som irriterer meg litt og som jeg håper det finnes en løsning på er at når man trykker tilbake, chrome i mitt tilfelle, så kommer jeg tilbake og øverst på siden... Leser jeg feks vg.no, så blir det mye scrolling ned siden for å komme tilbake til hvor jeg gikk inn for å lese artikkelen... finnes en løsning til dette? Jeg bruker flere browsere, i tillegg til stock browser og Chrome, så har jeg installert Dolphin og Opera Mini. Velger browser etter hva jeg skal gjøre på nettet, Opera Mini er best (for meg) når jeg skal lese aviser og surfe rundt på ulike nettsteder, Dolphin på YouTube og andre "spesialoppdrag", stock browser på sider som krever brukernavn og passord, (spesiellt på e-post), og også for å etablere bokmerker for å legge ut på startskjermen som snarveier etc. Dette betinger at man ikke har etablert en standard nettleser men velger hver gang man går ut på nettet. Det er overhode ikke noen plagsom operasjon, bare å ha snarvei til nettleseren liggende på startskjermen. For snarveier til nettsider velger man bare den man vil når valgene kommer opp i egen rute. Opera Mini gjør det du er på jakt etter når du leser VG og andre tidsskrifter, og i tillegg så laster den ikke ned avisene til din telefon men til Operas server for så å vise det på din telefon. På det viset sparer du dataforbruk om du har slike begrensninger i ditt abonnement. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 21. januar 2013 Del Skrevet 21. januar 2013 Skal ikke ha noe å si. Har Telenor selv og fått oppdateringen. Prøv kies Har prøvd kies, kanskje odin fungerer? Lenke til kommentar
JGNotla Skrevet 21. januar 2013 Del Skrevet 21. januar 2013 Har fått med meg at mobildata må vere på for at ein skal kunne sende MMS, men gjeld det også for nedlasting av MMS vedlegg? Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 21. januar 2013 Del Skrevet 21. januar 2013 Har fått med meg at mobildata må vere på for at ein skal kunne sende MMS, men gjeld det også for nedlasting av MMS vedlegg? Gjett en gang Lenke til kommentar
JGNotla Skrevet 21. januar 2013 Del Skrevet 21. januar 2013 (endret) Gjett en gang Hehe, okei. Men det er litt rart at WIFI ikkje kan brukast. :-) Men ein annan ting med MMS er at eg ikkje får nokon varsling når eg mottar dei. Endret 21. januar 2013 av JGNotla Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274 Skrevet 21. januar 2013 Del Skrevet 21. januar 2013 Seff kan wifi brukes. Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 21. januar 2013 Del Skrevet 21. januar 2013 Seff kan wifi brukes. Ikkje i denne sammenhengen. For å sende eller motta MMS på Samsung sine telefoner må mobildata være aktivert. Jæla irriterendes 1 Lenke til kommentar
Tåkelys Skrevet 21. januar 2013 Del Skrevet 21. januar 2013 Hvis du synnes det er "Jæla irriterendes", har du ikke mange bekymringer Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274 Skrevet 21. januar 2013 Del Skrevet 21. januar 2013 (endret) Ikkje i denne sammenhengen. For å sende eller motta MMS på Samsung sine telefoner må mobildata være aktivert. Jæla irriterendes WTF? Er jo latterlig! Edit: Noen som vet hvordan jeg skal få GooglePlay til å gjenkjenne Note2 som en tablet sånn at jeg kan laste ned tablet apps? Helst uten rooting, om det går. Noen som vet? Endret 21. januar 2013 av Slettet+45613274 Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 21. januar 2013 Del Skrevet 21. januar 2013 Hvis du synnes det er "Jæla irriterendes", har du ikke mange bekymringer Nei, det har eg ikkje 1 Lenke til kommentar
Brew Skrevet 21. januar 2013 Del Skrevet 21. januar 2013 Settings --> Motion --> Quick glance "Check key information at a glance by reaching towards your device while the screen is off." Bare hold over kameraet når skjermen er av. Synes denne funksjonen er bedre/raskere etter at 4.1.2 oppdateringen kom. Pluss at led,en gir fra seg et blink som bekrefter at bevegelsen over sensoren er registrert. Det gjør at jeg nå faktisk bruker det for å sjekke klokka,tapte anrop o.s.v. Lenke til kommentar
nor50 Skrevet 21. januar 2013 Del Skrevet 21. januar 2013 WTF...? HATER den pop-up'en som kommer nå på Note 2 etter oppgraderinga! Både Facebook og "værmeldinga" som jeg har brukt i dag, kommer det pop-up vindu når man trykker på noe! :-( Lenke til kommentar
Brew Skrevet 21. januar 2013 Del Skrevet 21. januar 2013 WTF...? HATER den pop-up'en som kommer nå på Note 2 etter oppgraderinga! Både Facebook og "værmeldinga" som jeg har brukt i dag, kommer det pop-up vindu når man trykker på noe! :-( Da tror jeg det blir: Settings>Application manager>Reset app preferences,så skal du kunne velge mellom pop-up eller hva du vil. Lenke til kommentar
hfthomas Skrevet 22. januar 2013 Del Skrevet 22. januar 2013 (endret) jeg synes popup browser er greit i noen tilfeller. Men, i tilfellene nor50 nevner er det irriterende Noen som har finni ut hvordan man får bort blinkingen fra det blå lyset etter man har brukt "hurtigblikk" Er så sykt irriterende. Endret 22. januar 2013 av hfthomas Lenke til kommentar
havsula Skrevet 22. januar 2013 Del Skrevet 22. januar 2013 Eg lurar på å kjøpe Note 2, men ser at det endå ikkje finnast noko 4G versjon i Noreg. Dykk som alt har kjøpt Note 2, ville dykk ha venta eller kjøpt no. Kor mykje glede vil eg ha av 4G? Har akkurat no S2 og hadde eigentleg vore fornøgt om eg berre fekk 3G dekning overalt. Følar at eg stort sett er på Egde (bur på Hamar, pendlar til Oslo) Lenke til kommentar
Battaman Skrevet 22. januar 2013 Del Skrevet 22. januar 2013 Personlig har jeg liten glede av HDSPA+ vs Edge, men så pleier jeg ikke å se film over mobilnettet. Lenke til kommentar
havsula Skrevet 22. januar 2013 Del Skrevet 22. januar 2013 Ja eg tenkte det same. Trur ikkje at eg i det neste 2 åra (som er vel ca levetiden til mine mobiler) kjem til å streame så mykje film over mobilnettverk. Vil vel uansett ta litt tid før vi får skikkeleg 4g nett i Noreg. Til vanleg surfint så er iallefall s2 rask nok for meg. Har Note2 noko raskere mobilnett ein s2 ? Lenke til kommentar
Battaman Skrevet 22. januar 2013 Del Skrevet 22. januar 2013 Tror ikke det er noen forskjell i 3G radioene deres, men noen må arrestere meg hvis jeg tar feil. Lenke til kommentar
JGNotla Skrevet 23. januar 2013 Del Skrevet 23. januar 2013 (endret) Eg lurte på om eg skulle kjøpe note II 3G eller S3 med 4G. Eg enda på Note 3G. Personlig så trur eg ikkje at eg har behov for 4G. Til nettsurfing er 3G meir enn raskt nok.Streaming av film driv eg lite med, og eg har begrensa datamengder i abonnementet. 3G vart difo meir enn godt nok for min bruk. Men dersom prisforskjel ikkje et eit problem, så ville eg kanskje vurdert note II med 4G. Som nemt tidlegare mister ein så FM radioen, men om en har 4G så burde ikkje Spotify vere eit problem. Uanstendig er Note II ein super telefon, og eg kanan nesten garantere at du vert nøgd både med og uten 4G! Endret 23. januar 2013 av JGNotla Lenke til kommentar
Mr Pepe Skrevet 24. januar 2013 Del Skrevet 24. januar 2013 JEg surfrver daglig med hspda+ og det er raskt nok for min del ! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå