Gå til innhold

Samletråd om Samsung Galaxy Note II


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vurderer å gå fra IOS -> Android og vurderer da sterkt N2, hadde da noen spm ang launcher og custom ROMs.

Må man roote tlf'en for å kunne butte ut theme, launcher, lockscreen og hvor raske er egentlig samsung med å rulle ut nye oppdateringer Siden vurderer nexus 4 siden da er man helt sikker på at man blir en av de første som får oppdateringen! og i hvor stor grad kan man bytte ut touchwiz(utseende messing)? siden jeg ikke akkurat er den største fan av touch wiz :p. Finnes det noen 3. parts app for S-pen som er brukbare? Ser også at folk har GBA emulator på android, og det vekker sterke nostalgiske følelser, i og med at man må jailbreake IOS for å få GBA emu der så har jeg ikke gjort det. Er det noen som har GBA emu på N2'en sin, som kan dele litt erfaringer :D? Er også litt skeptisk til størrelsen, er det mange folk som ser rart på dere når dere tar fram "mursteinen" :p?

 

Mvh Tom

Lenke til kommentar

Vurderer å gå fra IOS -> Android og vurderer da sterkt N2, hadde da noen spm ang launcher og custom ROMs.

Må man roote tlf'en for å kunne butte ut theme, launcher, lockscreen og hvor raske er egentlig samsung med å rulle ut nye oppdateringer Siden vurderer nexus 4 siden da er man helt sikker på at man blir en av de første som får oppdateringen! og i hvor stor grad kan man bytte ut touchwiz(utseende messing)? siden jeg ikke akkurat er den største fan av touch wiz :p. Finnes det noen 3. parts app for S-pen som er brukbare? Ser også at folk har GBA emulator på android, og det vekker sterke nostalgiske følelser, i og med at man må jailbreake IOS for å få GBA emu der så har jeg ikke gjort det. Er det noen som har GBA emu på N2'en sin, som kan dele litt erfaringer :D? Er også litt skeptisk til størrelsen, er det mange folk som ser rart på dere når dere tar fram "mursteinen" :p?

 

Mvh Tom

Man må ikke roote tlf for å bytte launcher og lockscreen, men theme må man roote for. Har ikke hatt Samsung lenge nok til å si noe om oppdateringene, men antar at de er gode på det. Hvis du rooter kan du kjøre vanilla Android og har kjørt GBA emulator på HTC Sensation XE med null problem. Størrelsen har jeg heller ingen problemer med :)

Lenke til kommentar

Man må ikke roote tlf for å bytte launcher og lockscreen, men theme må man roote for. Har ikke hatt Samsung lenge nok til å si noe om oppdateringene, men antar at de er gode på det. Hvis du rooter kan du kjøre vanilla Android og har kjørt GBA emulator på HTC Sensation XE med null problem. Størrelsen har jeg heller ingen problemer med :)

 

takk for svar!

Tror jeg skal ut til elkjøp og se om de har den der, i morgen! Virker egentlig veldig lovende!

Hva er egentlig forskjellen på theme og lockscreen+launcher?

Er GBA emulatorene gratis? Hvilken var det du brukte?

 

mvh Tom

Lenke til kommentar

Det finnes GBA, GBC, PS, NES, SNES, og flere. Jeg har ikke brukt noen av dem, men vet det er mulig.

Samsung er flinke på oppdateringer, men ikke som Nexus.

Personlig ser jeg ikke helt vitsen med å ha absolutt siste versjon av Android til enhver tid, spesielt siden Samsung er flinke på å pushe ut sikkerhetsoppdateringer når det trengs.

Personlig velger jeg to-tre måneder ventetid på neste versjon for å få TouchWiz hver gang.

 

Launcher og låseskjerm kan legges opp TouchWiz, themes forandrer TouchWiz.

Lenke til kommentar

 

 

Jeg bruker denne bluetooth dingsen http://cdon.no/elektronikk/nokia_md-310_bt_wireless_music_receiver_-_white-15651651?utm_source=prisguide_no&utm_medium=cpc&utm_campaign=prisguide_no

 

Kobler enkelt til via nfc,og spiller all lyd jeg har kastet på den til nå.(inkl.Wimp)

Kjøpte den til n9,en min men den funker like bra med note2.

Bruker den til musikk fra PC også.

Kjøpte denne, men har fått et merksnodig problem. I offlinemodus fungerer den utmerket, men når jeg streamer live (wimp) så får jeg problemer. Telefonene mister kontakten med wifinettet og må søke og koble seg opp på nytt, slik at jeg til stadighet får pauser i avspillingen. Feilen ligger i telefonen, da streamin

g med en one X fungerer sømløst. Er det noen innstillinger på telefonene jeg har oversett? Eller er det snakk om en bug?

Lenke til kommentar

takk for svar!

Tror jeg skal ut til elkjøp og se om de har den der, i morgen! Virker egentlig veldig lovende!

Hva er egentlig forskjellen på theme og lockscreen+launcher?

Er GBA emulatorene gratis? Hvilken var det du brukte?

 

mvh Tom

Theme er selve utseende på alt, slik som på instillinger, notification bar osv, men lock screen er jo hvordan det ser ut når du skal låse opp skjermen, og der kan du bruke Widgetlocker, og launcher er hvordan draweren og hjemmeskjermene ser ut. Der bruker jeg Apex :) Husker ikke helt hvordan GBA emulator jeg brukte, men den var hvertfall gratis.

Lenke til kommentar

Kjøpte denne, men har fått et merksnodig problem. I offlinemodus fungerer den utmerket, men når jeg streamer live (wimp) så får jeg problemer. Telefonene mister kontakten med wifinettet og må søke og koble seg opp på nytt, slik at jeg til stadighet får pauser i avspillingen. Feilen ligger i telefonen, da streamin

g med en one X fungerer sømløst. Er det noen innstillinger på telefonene jeg har oversett? Eller er det snakk om en bug?

 

Startet wimp for å teste.og ja. Har fått samme problem. Er første gang jeg bruker wimp etter oppdateringen som kom for noen dager siden så jeg mistenker en bug i den nye versjonen. Men det høres jo rart ut hvis det er den du bruker på one-x?? Streamer musikk fra youtube nå,og da er alt ok,så det virker nesten som det er wimp som er synderen...

Lenke til kommentar

 

 

Startet wimp for å teste.og ja. Har fått samme problem. Er første gang jeg bruker wimp etter oppdateringen som kom for noen dager siden så jeg mistenker en bug i den nye versjonen. Men det høres jo rart ut hvis det er den du bruker på one-x?? Streamer musikk fra youtube nå,og da er alt ok,så det virker nesten som det er wimp som er synderen...

Nå prøvde jeg ikke så lenge med onex. Skal teste videre i morgen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...