Gå til innhold

Samletråd om Samsung Galaxy Note II


Anbefalte innlegg

Bare klikk der du vil ha markøren.....

Ja, jeg vet jo det, men det er mye enklere å flytte markøren med piltastene, for da slipper man å flytte fingrene når man skriver ;)

Men egentlig en bagatell. Installerer jeg swiftkey tastatur så får jeg piltaster, men da mister jeg den geniale funksjonen når man drar ut pennen for å bruke håndskrift gjenkjenning. Likeså kan jeg installere en annen nettleser som lar meg bestemme selv om teksten skal tilpasses skjermen, eller ikke. Rart at ikke Samsung har dette valget i sin nettleser....?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

FIkk i dag min første forferdelige opplevelse med note 2... Syklet hjem fra skolen, da noten plutselig datt ut av lommen og traff asfalten. Heldigvis levde ryktet til gorilla glass opp til det. Fikk bare noen små (nesten usynlige) skraper i skjermen! :D Kantene gikk det litt dårligere med.. Men, men, det viktigste var at ingenting skjedde med skjermen! :D

Lenke til kommentar

Lurer på om noen kan hjelpe meg. Har Wimp på min Note 2. Ønsker å overføre lyden trådløst til mitt stereoanlegg, som er av eldre dato. Har kun RCA innganger. Finnes det dockingstasjoner som har RCA ut, og trådløs overføring av lyd?

 

Jeg bruker denne bluetooth dingsen http://cdon.no/elektronikk/nokia_md-310_bt_wireless_music_receiver_-_white-15651651?utm_source=prisguide_no&utm_medium=cpc&utm_campaign=prisguide_no

 

Kobler enkelt til via nfc,og spiller all lyd jeg har kastet på den til nå.(inkl.Wimp)

Kjøpte den til n9,en min men den funker like bra med note2.

Bruker den til musikk fra PC også.

Lenke til kommentar

 

 

Jeg bruker denne bluetooth dingsen http://cdon.no/elektronikk/nokia_md-310_bt_wireless_music_receiver_-_white-15651651?utm_source=prisguide_no&utm_medium=cpc&utm_campaign=prisguide_no

 

Kobler enkelt til via nfc,og spiller all lyd jeg har kastet på den til nå.(inkl.Wimp)

Kjøpte den til n9,en min men den funker like bra med note2.

Bruker den til musikk fra PC også.

Denne vil nok gjøre susen, men skulle hatt en som hadde wifi i tillegg.

Lenke til kommentar

Jupp, prøvd å sette inn/fjerne pennen når disse valgene er både huket av & på

- Batterisparing - Deaktivering av pennegjenkjenning når pennen er festet, kan forlenge batteriets levetid.

- S Pen-bevarer - Spill av varsel og vis melding når du går med enheten uten at pennen er festet.

 

Ingen av de gir meg notification uansett om de står på eller av.

Noen flere?

Endret av Kenichi-san
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

Noen som kan fortelle meg hva jeg har gjort for noe innstillinger - Når jeg fjerner S-pennen, får jeg ikke lengere "notification" på at den er fjernet / i bruk. Jeg hører "klikk" lyden, men ingen notification. :/

Fikk mitt eksemplar for 2 dager siden, veldig fornøyd hittill. :)

 

Innstillinger > Skjerm > Venneside > S Pen-side

  • Liker 2
Lenke til kommentar

TouchWiz lager mye trøbbel for meg. Den går i stå hele tiden (TouchWiz har sluttet å fungere) og låser med det hele mobilen (det var det første som skjedde når jeg startet mobilen for første gang).

Jeg har en annen launcher nå men det virker som om TouchWiz bryter gjennom innimellom. Plutselig får man opp originalmenyen med apper jeg ikke vil ha der. Men like plutselig blir det borte igjen.

 

Når jeg bruker hodetelefoner på mobilen får jeg ikke bort hodetelefonmerket øverst til venstre på skjermen uten å skru mobilen av og på. Det samme gjelder menyen "Anbefalte snarveier (Øretelefoner). Noen tips her?

 

S pennen er langt fra presis, den bommer med ca en halv cm, finnes det noen kalibrering som kan løse dette problemet?

 

Batteriet varer ca ett døgn om jeg bruker mobilen lite, ved for meg normal bruk (bruker mobilen mye) må det lades to ganger om dagen, dette er som jeg forventet av en slik mobil.

 

Jeg plages med en del "lag", spesielt når jeg åpner chrome går det lang tid før jeg får skrive noe i søkefeltet. Vedlegg til mms tar latterlig lang tid å åpne.

 

Lurer også på om det finnes en enklere måte å redigere kontaktliste på enn det jeg endte opp med å gjøre. Jeg synkroniserte mot facebook, og da ble alle kontaktene lagt til. Dessverre fikk jeg ikke til å slette mer enn en om gangen noe som tok noen timer. Når jeg så skulle legge telefonnummer til de kontaktene som manglet dette, lot det seg ikke gjøre. Jeg måtte i stedet lage en ny kontakt og så slå den sammen med den eksisterende. Profilbildene som hentes fra facebook er av virkelig dårlig kvalitet. Må man legge til bilder manuelt på alle kontaktene eller finnes det en måte å hente bilder fra Facebook som har bra kvalitet? Jeg mener man bør kunne se hvem det er som ringer ellers er det ikke noe poeng å ha profilbilde.

Lenke til kommentar

Tror bare jeg har dårlig karma når det gjelder Samsung. Dette er min tredje Samsung med problemer.

Når jeg leser diverse forum ser det egentlig ut til at det generelt er en del feil på disse mobilene. Jeg skal se om jeg får skikk på den. Det er for tungvint å drive å sende mobilene fram og tilbake:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...