Gå til innhold

Samletråd om Samsung Galaxy Note II


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I samme båt, men har klart å holde igjen enn så lenge. Er vel egentlig frykten for at den blir for stor å få med seg som holder igjen, men jammen har jeg lyst på en :green:

Ikke noe å vente på. Dette er nerdetelefon nr 1! :D Min er på tur i posten akkurat nå. Må si jeg gleder meg.

Hva sier Samsung om root? Mister man garantien, eller får man lov å roote?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ikke noe å vente på. Dette er nerdetelefon nr 1! :D Min er på tur i posten akkurat nå. Må si jeg gleder meg.

Hva sier Samsung om root? Mister man garantien, eller får man lov å roote?

 

Alltid vert lovlig å roote.... men mister desverre root ja :p Har lenge vurdert å roote noten, men så er det så typisk det skjer noe med den i etterkant -.- :p

Lenke til kommentar

Man mister vel strengt tatt bare garantien på software-problemer. Og hvis du da også legger inn et custom ROM, så er det jo ingen grunn til at det skulle spille noen rolle, du hadde ikke kunnet klage til Samsung uansett, da :-P Men i praksis mister du ingenting, da det sjelden/aldri sjekkes om du har root access, med mindre det faktisk er det som er problemet. Da har du jo også deg selv å takke :-)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-jDflNq

Man mister vel strengt tatt bare garantien på software-problemer.

Tja... Jeg leverte inn en Desire S med defekt GPS til Moobi med custom ROM (og root selvfølgelig). De nektet å reparere den da jeg tydeligvis kunne ha ødelagt GPS antennen på grunn av at jeg hadde mulighet til å overklokke prosessoren. Endret av Slettet-jDflNq
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-jDflNq

Ifølge kundeservice er de strenge på det, men det å fjerne root er langt ifra vanskelig. Gjorde det ganske nylig på min Galaxy Tab 2 før jeg leverte den inn på angrerett.

Lenke til kommentar

HTC godtar ikke root på sine telefoner, men vet at SE gjør det. Tror tilogmed de har offisiell SW for rooting av telefonene sine. Så derfor lurer jeg på hvor "strenge" Samsung er vedrørende root.

 

Er det ikke lovlig med root på samsung enheter også? Mener å ha sett samsung lagt ut "kernel-versjonen" flere ganger til videre utvikling for 3-part brukere.... ;)

Lenke til kommentar

Da var Galaxy Note 2 ankommet. Må si meg rimelig fornøyd, men en ting reagerer jeg på. Når jeg har på automatisk lys justering av skjerm, så synes jeg skjermen blir alt for mørk. Kan man justere hvor mye den demper lyset på automatisk modus.

Ellers er det noen ting jeg savner fra Sense, mens andre ting har Samsung løst på en bedre måte. Har ikke konkludert ennå, men så langt er jeg meget fornøyd.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-jDflNq

Man mister all garanti om man har rootet telefon. Hilsen tidligere ansatt hos Delta Service.

Kan du forklare hvorfor? Min erfaring med Deltaservice er at de er noen drittsekker som nekter å svare på spørsmål, bare bortforklare de. Mener ikke at du er sånn, men det er mitt inntrykk av Deltaservice.
Lenke til kommentar

Da var Galaxy Note 2 ankommet. Må si meg rimelig fornøyd, men en ting reagerer jeg på. Når jeg har på automatisk lys justering av skjerm, så synes jeg skjermen blir alt for mørk. Kan man justere hvor mye den demper lyset på automatisk modus.

Ellers er det noen ting jeg savner fra Sense, mens andre ting har Samsung løst på en bedre måte. Har ikke konkludert ennå, men så langt er jeg meget fornøyd.

Trykk på auto og juster lysstyrken etterpå :)

Lenke til kommentar

Kan du forklare hvorfor? Min erfaring med Deltaservice er at de er noen drittsekker som nekter å svare på spørsmål, bare bortforklare de. Mener ikke at du er sånn, men det er mitt inntrykk av Deltaservice.

 

ja, men jeg gidder rett og slett ikke.

 

Og ja, jeg deler ditt syn på både Samsung sin garanti og Delta Service.

Endret av PerOpusen
Lenke til kommentar

Berre ei opplysning. Har vore i kontakt med Komplett angåande 4g-versjonen og fekk følgande svar:

 

Hei.

Jeg har sjekket med innkjøperen vår nå. Den kommer nok dessverre ikke før Q1.

 

 

Dei visste ikkje om det var tidleg eller seint i Q1. Håpar ikkje det betyr 31.Mars.

Endret av havsula
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...