Gå til innhold

Samletråd om Samsung Galaxy Note II


Anbefalte innlegg

Testa nota 2 på flyet med norwegian wifi. Det sugde btw, var dritttreigt. turen gitt til beograd

Sitter i kroatia nå, og angående gpsnøyaktigheten så er det heftigshit !

Noen som annbefaler no apps ?

 

Det kan være pga den har både GPS og Glonass (rett stavet?)

Får jo plutslig ein gjeng til med satelitter og lytte på.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøve med en annen PC?

Fungerte ikke. Fikk samme feilen.

 

kan noen si meg om dette er riktig firmware for oss i norge? http://www.sammobile...type=1#firmware

siden jeg kies ikke fungerer, så får jeg vel bruke odin.

Nordic countries-xxalj1 er den rette :)

 

Ja, det var vel det han linka til, håper eg... i allefall den eg laster ned.

Den var jo passlig stor.. 1gb...

Er multiview med i denne?

Lenke til kommentar

Merker at pennen min til tider "er nær skjermen" uten berøring, feks den kan åpne apps bare ved at jeg benytter meg av luftvisning. Eller feks om jeg gjør notater også.. da kan det plutselig komme penne-streker uten at pennen fysisk er nær skjermen. Litt irriterende. Er det slik for andre?

Lenke til kommentar

Merker at pennen min til tider "er nær skjermen" uten berøring, feks den kan åpne apps bare ved at jeg benytter meg av luftvisning. Eller feks om jeg gjør notater også.. da kan det plutselig komme penne-streker uten at pennen fysisk er nær skjermen. Litt irriterende. Er det slik for andre?

 

Defekt penn er nok grunnen ja, de er ikke det bestek valiteten heller. skulle ønske de var lagd av aluminium

Lenke til kommentar

Merker at pennen min til tider "er nær skjermen" uten berøring, feks den kan åpne apps bare ved at jeg benytter meg av luftvisning. Eller feks om jeg gjør notater også.. da kan det plutselig komme penne-streker uten at pennen fysisk er nær skjermen. Litt irriterende. Er det slik for andre?

 

Jepp.

Testet litt nå og pennen "fungerer" til tider selv om den er et stykke fra skjermen.

 

F.eks. om jeg trekker den opp/ned/til siden så scroller den opp/ned eller bytter til neste/forrige tab.

Den er også glad i å "trykke" enkelte steder uten at jeg har berørt skjermen eller trykt på knappen.

Lenke til kommentar

 

Jepp.

Testet litt nå og pennen "fungerer" til tider selv om den er et stykke fra skjermen.

 

F.eks. om jeg trekker den opp/ned/til siden så scroller den opp/ned eller bytter til neste/forrige tab.

Den er også glad i å "trykke" enkelte steder uten at jeg har berørt skjermen eller trykt på knappen.

 

Okay.. er slik jeg opplever det selv også. Er veldig fornøyd med telefonen, men det at pennen har slik til tider "selvlevlig" oppførsel er en smule skuffende. Forhåpentligvis er det noe som kan forbedres på. :)

Lenke til kommentar

Og innen LTE fungerer her jeg bor, så har Note 3 kommet...

 

 

En ting som har irritert meg: Den lille åpningen på bakdekselet som sitter over høytaleren, stikker litt ut. Det gjør at telefonen ikke ligger helt flatt på bordet, men gynger litt fra side til side.

Så, jeg klippet den dritten vekk.

Lenke til kommentar

 

En ting som har irritert meg: Den lille åpningen på bakdekselet som sitter over høytaleren, stikker litt ut. Det gjør at telefonen ikke ligger helt flatt på bordet, men gynger litt fra side til side.

Så, jeg klippet den dritten vekk.

 

den er der hovedsaklig for at lyden fra høyttaleren ikke skal kveles helt, om telefonen f.eks ligger flatt, på et bord e.l. jeg lar nok "broen" på min høyttaleråpning være ;)

 

og i dag skal endelig flip coveret hentes på posten, og baksiden på det skal visstnok være helt flatt. kan komme med en brukeromtale om litt!

Lenke til kommentar

da har jeg hentet mitt flip cover på posten, og så langt har jeg fått et helt greit kvalitetsinntrykk.

coveret er solid, med mikrofiber-lignende stoff på innsiden som skåner skjermen ganske godt.

på utsiden er det i en slags plast/polyester mix / "brushed metal" finish, som tilsvarer utseendet på telefonen (har titanium grey note 2). spennet fra bakdelen av flip coveret, som selve coveret er festet med, er laget av noe som minner om materialet vi finner i bl.a bilbelter, og fremstår som slitesterkt og fast.

selve coveret "dingler" ikke, og det sitter som støpt over skjermen til en hver tid. det fungerer også helt greit å brette coveret bak, slik at man får et bedre grep om telefonen.

 

en annen ting jeg gjerne vil legge til er at det faktisk var bedre å ta bilder, eller bruke kamera-appen i all sin helhet, med flip coveret. mye mer å holde i, som gir økt stabilitet og komfort uten å komme borti knapper, eller skygge for led-blitsen. en annen sak verdt å nevne, hvis du setter f.eks power-knappen til å ta/legge på samtaler så behøver du ikke å åpne selve coveret for å snakke i telefonen, da det er åpning i selve coveret så man kan høre uten nevneverdig problem hva folk sier i den andre enden av "røret".

 

pluss:

  • solid materiale
  • volumknappene er fortsatt fullt brukbare
  • ser stilig/påkostet ut
  • gjør nytten sin, beskytter skjermoverflaten godt
  • selve telefonen blir ikke nevneverdig større
  • gjør det å bruke kamera-appen til en forbedret opplevelse (b.la)
  • høyttaler-grillen bak står ikke fullt så mye ut som på ditt
    originale bakdeksel, noe som gjør at telefonen ligger helt stabilt på rette overflater.

minus:

  • telefonen blir faktisk noe tyngre, ikke mye men litt
  • led-varsling er nå nokså ubrukelig, ettersom coveret dekker
    over hele skjermflaten
  • benytter du deg av å kunne bevege hånden over telefonen for å se tapte anrop,
    batteriprosent, klokke m.m så må du nå åpne selve coveret, men når du gjør dette
    vil det i seg selv yte nok bevegelse til at telefonen som oftest viser informasjonen allikevel.

​det var ihvertfall mine synspunkter så langt! :)

Endret av niqen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

da har jeg hentet mitt flip cover på posten, og så langt har jeg fått et helt greit kvalitetsinntrykk.

coveret er solid, med mikrofiber-lignende stoff på innsiden som skåner skjermen ganske godt.

på utsiden er det i en slags plast/polyester mix / "brushed metal" finish, som tilsvarer utseendet på telefonen (har titanium grey note 2). spennet fra bakdelen av flip coveret, som selve coveret er festet med, er laget av noe som minner om materialet vi finner i bl.a bilbelter, og fremstår som slitesterkt og fast.

selve coveret "dingler" ikke, og det sitter som støpt over skjermen til en hver tid. det fungerer også helt greit å brette coveret bak, slik at man får et bedre grep om telefonen.

 

en annen ting jeg gjerne vil legge til er at det faktisk var bedre å ta bilder, eller bruke kamera-appen i all sin helhet, med flip coveret. mye mer å holde i, som gir økt stabilitet og komfort uten å komme borti knapper, eller skygge for led-blitsen. en annen sak verdt å nevne, hvis du setter f.eks power-knappen til å ta/legge på samtaler så behøver du ikke å åpne selve coveret for å snakke i telefonen, da det er åpning i selve coveret så man kan høre uten nevneverdig problem hva folk sier i den andre enden av "røret".

 

pluss:

  • solid materiale
  • volumknappene er fortsatt fullt brukbare
  • ser stilig/påkostet ut
  • gjør nytten sin, beskytter skjermoverflaten godt
  • selve telefonen blir ikke nevneverdig større
  • gjør det å bruke kamera-appen til en forbedret opplevelse (b.la)
  • høyttaler-grillen bak står ikke fullt så mye ut som på ditt
    originale bakdeksel, noe som gjør at telefonen ligger helt stabilt på rette overflater.

minus:

  • telefonen blir faktisk noe tyngre, ikke mye men litt
  • led-varsling er nå nokså ubrukelig, ettersom coveret dekker
    over hele skjermflaten
  • benytter du deg av å kunne bevege hånden over telefonen for å se tapte anrop,
    batteriprosent, klokke m.m så må du nå åpne selve coveret, men når du gjør dette
    vil det i seg selv yte nok bevegelse til at telefonen som oftest viser informasjonen allikevel.

​det var ihvertfall mine synspunkter så langt! :)

 

Hvor kjøpte du det og pris? :-)

Lenke til kommentar

Noen som har peil på hvor man kan få kjøpt en god skjermbeskyttelse? Aka Invisibleshield, eller lignende.

 

Så ser jeg mange med S3 har en sånn enkel plastramme til å beskytte telefonen. Noen som vet hvor denne er få tak i?

 

Spurte på butikken jeg kjøpte telefonen på, samt Teknikkmagasinet i Oslo, men de hadde ikke fått inn noe. Kanskje noen vet om no ok på nettet? Helst noe med kort leveringstid, er ikke så fysen på å skrape opp denne glorious skjermen :p

 

:)

Endret av Bjarnemann
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...