Gå til innhold

Samletråd om Samsung Galaxy Note II


Anbefalte innlegg

Hjelp. Har akkurat fått meg note ll og sliter med mapper under kamera/galleri.

Har en del filer på minnekortet. Både lydbok/musikk og bilder, men disse blir ikke synlige i galleri ?

ser de ligger under mapper, så de er på telefon, men skulle gjerne hatt de under Galleri og musikk avspiller.

Nokså frustrerende. Noen som kan hjelpe meg ?. blir veldig takknemlig. :-)

Hvordan du har fått div bilder til å ikke vises på galleri, vil jeg gjerne vite... ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For å ikke vise bilder i galleriet, flytt de til egen folder, og lag en fil med navn ".nomedia" i folderen, så skal ikke filene dukke opp i galleriet.

Akkurat bestilt meg en Note2 nå, så håper den leverer, kommer vel ila uka. Går fra Galaxy Nexus. Kanskje litt teit, da det er kort tid til Google skal lansere noe nytt, men har ikke så store troa på det som kommer.

Lenke til kommentar

når er det egentlig multiview er planlagt å bli gjort tilgjengelig for oss med note 2, her i norden?

noen som har peiling?

 

Ja, den har vært tilgjengelig en stund nå. Ser de første på forumet fikk den tidlig på morgenen den 18. Oktober :-)

Du kan først se om du allerede har fått den, ved å holde inne tilbakeknappen. Dersom du da ikke får opp en liste med apps, kan du gå inn på innstillinger og se etter nye oppdateringer. Finner du ingenting der, bruk Kies til å oppdatere telefonen.

Endret av Leifen18
Lenke til kommentar
Ja, den har vært tilgjengelig en stund nå. Ser de første på forumet fikk den tidlig på morgenen den 18. Oktober :-)

Du kan først se om du allerede har fått den, ved å holde inne tilbakeknappen. Dersom du da ikke får opp en liste med apps, kan du gå inn på innstillinger og se etter nye oppdateringer. Finner du ingenting der, bruk Kies til å oppdatere telefonen.

 

åja, akkurat.. følger ikke akkurat så veldig godt med skjønner jeg :p

og et annet, nokså nybegynneraktig spørsmål, ligger kies allerede forhåndsinstallert på telefonen?

har ikke anledning til å sjekke før i kveld, men da skal jeg nok få fikset ting.. :)

Lenke til kommentar
Ja, den har vært tilgjengelig en stund nå. Ser de første på forumet fikk den tidlig på morgenen den 18. Oktober :-)

Du kan først se om du allerede har fått den, ved å holde inne tilbakeknappen. Dersom du da ikke får opp en liste med apps, kan du gå inn på innstillinger og se etter nye oppdateringer. Finner du ingenting der, bruk Kies til å oppdatere telefonen.

 

åja, akkurat.. følger ikke akkurat så veldig godt med skjønner jeg :p

og et annet, nokså nybegynneraktig spørsmål, ligger kies allerede forhåndsinstallert på telefonen?

har ikke anledning til å sjekke før i kveld, men da skal jeg nok få fikset ting.. :)

 

Var normalt at det var det, men da Kies Air... Men har det ikke på note 2. Ble selv veldig irritert av at jeg aldri fikk multiview... så koblet til Kies på pc-en og fikk det kjørt ;) Tok ikke mer enn maks 30 min :p

Lenke til kommentar

ah, skjønner.. vel, takk for tips(ene)! da skal det multiview'es senere i kveld! (:

(vet foreløpig ikke om jeg kommer til å bruke det så mye), er fortsatt ikke vant til tanken

over å kunne bruke s-pen liksom.. :p

 

men det er kjekt å ha! :)

 

/edit/

 

wow, testa kies nå.. er det bare jeg som får et billig inntrykk?

prøver og laste ned nyeste firmware til note 2, som annonseres tilgjengelig,

men når den skal oppdateres kommer det beskjed om at batteriet er lavt og at

det må lades, selv om telefonen er koblet til via USB, og har 37% igjen.

uansett hva jeg trykker, enten "bekreft" eller "avvis", så avsluttes oppdateringen og

jeg blir sendt tilbake til kies.

 

 

da får jeg ikke oppdatert til multiview før sent i kveld, når telefonen endelig har fått ladet seg helt opp.. litt teit men.. :)

Endret av niqen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

ah, skjønner.. vel, takk for tips(ene)! da skal det multiview'es senere i kveld! (:

(vet foreløpig ikke om jeg kommer til å bruke det så mye), er fortsatt ikke vant til tanken

over å kunne bruke s-pen liksom.. :p

 

men det er kjekt å ha! :)

 

/edit/

 

wow, testa kies nå.. er det bare jeg som får et billig inntrykk?

prøver og laste ned nyeste firmware til note 2, som annonseres tilgjengelig,

men når den skal oppdateres kommer det beskjed om at batteriet er lavt og at

det må lades, selv om telefonen er koblet til via USB, og har 37% igjen.

uansett hva jeg trykker, enten "bekreft" eller "avvis", så avsluttes oppdateringen og

jeg blir sendt tilbake til kies.

 

 

da får jeg ikke oppdatert til multiview før sent i kveld, når telefonen endelig har fått ladet seg helt opp.. litt teit men.. :)

 

Jepp, skjedde med meg og... Må ha over 60 % eler noe -.- Ja, virker veldig billigt!

Lenke til kommentar

ah, skjønner.. vel, takk for tips(ene)! da skal det multiview'es senere i kveld! (:

(vet foreløpig ikke om jeg kommer til å bruke det så mye), er fortsatt ikke vant til tanken

over å kunne bruke s-pen liksom.. :p

 

men det er kjekt å ha! :)

 

/edit/

 

wow, testa kies nå.. er det bare jeg som får et billig inntrykk?

prøver og laste ned nyeste firmware til note 2, som annonseres tilgjengelig,

men når den skal oppdateres kommer det beskjed om at batteriet er lavt og at

det må lades, selv om telefonen er koblet til via USB, og har 37% igjen.

uansett hva jeg trykker, enten "bekreft" eller "avvis", så avsluttes oppdateringen og

jeg blir sendt tilbake til kies.

 

 

da får jeg ikke oppdatert til multiview før sent i kveld, når telefonen endelig har fått ladet seg helt opp.. litt teit men.. :)

Grunnen til at du må ha så mye batteri er at hvis du skulle gå tom og telefonen skrur seg av under en fw oppdatering kan det skape store problemer. Godt å være på den sikre siden :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå er SIXAXIS-/Dual Shock-kontrolleren koblet til Note2. Holder på å laste ned ShadowGun, håper det funker!

 

 

EDIT: Håhåhå, funker som bare det. Nesten så jeg gleder meg til neste 1,5timers togtur.

Men så klart er ShadowGun kun et show off-spill, kjedelig som det er.

Endret av HoLy_CoW
Lenke til kommentar

Jeg får ikke oppdatert gjennom kies. hver gang jeg prøver, laster den ned oppdateringa. men når tiden kommer til å installere, får jeg bare opp en beskjed hvor det står:

"Avbryt" Og eneste valget jeg har er å trykke Bekreft. Etter det lukker kies seg og telefonen står i

"Downloading...

Do not turn off target!!"

 

Kies er installert flere ganger.

Lenke til kommentar

Hvordan slår man på funksjonene der jeg går inn på meldinger, så deretter tar jeg tlf opp til øret så ringer han til de jeg sender melding til?

 

Annen ting: Når jeg stryker over skjermen når den er av så kan jeg se om det er meldinger eller anrop? Hvordan setter jeg på den funksjonen? ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...