Gå til innhold

Samletråd om Samsung Galaxy Note II


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva er grunnen til at dere rooter? (Jeg vet så og si ingenting om dette..)

 

Jeg merker at min nye Note 2 har dårligere dekning enn min gamle Iphone 4s (med samme leverandør)

Dette gjelder både wifi og 3g.. Er det noe jeg kan gjøre ?

 

Siste spørsmål; Er det slik at multiview bare fungerer med noen programmer? Jeg får bare opp en brøkdel av programmene mine når jeg prøver å legge til flere i multiview.

Endret av Jofred
Lenke til kommentar

Hva er grunnen til at dere rooter? (Jeg vet så og si ingenting om dette..)

 

Jeg merker at min nye Note 2 har dårligere dekning enn min gamle Iphone 4s (med samme leverandør)

Dette gjelder både wifi og 3g.. Er det noe jeg kan gjøre ?

 

Siste spørsmål; Er det slik at multiview bare fungerer med noen programmer? Jeg får bare opp en brøkdel av programmene mine når jeg prøver å legge til flere i multiview.

 

Merker du dekningen, som i at det bryter og lignende, eller som i at du ser at den har lavere streker enn din iPhone? Strekene er nemlig veldig forskjellige på de forskjellige telefonene, så de sier ikke så mye.

På GSMarena sa de at Note II hadde generelt god dekning.

 

Ja, multiview går bare på de programmene som støtter det. Det kan se ut som om dette er noe hver enkelt app må legge inn støtte for selv.

Lenke til kommentar

Hva er grunnen til at dere rooter? (Jeg vet så og si ingenting om dette..)

 

Jeg merker at min nye Note 2 har dårligere dekning enn min gamle Iphone 4s (med samme leverandør)

Dette gjelder både wifi og 3g.. Er det noe jeg kan gjøre ?

 

Siste spørsmål; Er det slik at multiview bare fungerer med noen programmer? Jeg får bare opp en brøkdel av programmene mine når jeg prøver å legge til flere i multiview.

Så langt er det bare noen apps som har støtte for multiview

Jeg rooter for å fjerne reklamer og installere custom roms

Lenke til kommentar

Strekene ser litt lave ut, men som du sier tenkte jeg at dette ikke burde sammenlignes.

 

Ja den ser ut til å bryte ofte.. Det hender at jeg blir lei av å vente på at noten skal laste inn siden, så da tar jeg frem iphonen i stedet (den er aktiv ut måneden med abonomentet sitt :p )

 

Jeg vet ikke om den faktisk mister tilkoblingen, eller om den bare bruker mye lenger tid - men jeg er ganske sikker på at det er noe som ikke henger på greip.

Lenke til kommentar

Strekene ser litt lave ut, men som du sier tenkte jeg at dette ikke burde sammenlignes.

 

Ja den ser ut til å bryte ofte.. Det hender at jeg blir lei av å vente på at noten skal laste inn siden, så da tar jeg frem iphonen i stedet (den er aktiv ut måneden med abonomentet sitt :p )

 

Jeg vet ikke om den faktisk mister tilkoblingen, eller om den bare bruker mye lenger tid - men jeg er ganske sikker på at det er noe som ikke henger på greip.

 

Jeg har ikke Note II enda, men jeg har S2, og jeg antar den skal være et hakk oppover ifra den. Det høres ut som om noe er veldig galt i mine ører. Med S2en kan det være at det tar bittelitt tid før siden begynner å loade, men etter det, går det fort. Jeg har forstått det slik at det ligger i HTTP-protokollen, og at det er derfor Opera Mobile nå støtter SPDY-protokollen fra Google.

Lenke til kommentar

Kommer ikke inn på Nrk sine tjenester, sier at den må ha flash, og at spilleren ikke støttes, noen forslag?

 

tv.nrk.no/innstillinger og velg html5 avspilling.

 

Edit:må korigere litt.Har problem ved direkteavspilling.Ellers får jeg sett det meste.

Endret av Brew
Lenke til kommentar

Etter jeg lastet ned den nye oppdateringen igår til 4.1.1, så har jeg fått en blå uttrekksmeny uansett hvor jeg er på telefonen. (Ikke på låst skjerm)

Denne "Flippen" er blå og kan flyttes over alt rundt om på skjermkanten.

Når man drar i flippen, kommer det frem en linje som inneholder alt fra facebok til meldinger, til video-spiller.

 

Kommer denne fra oppdateringen? Og hvordan får man fjernet den?

Når jeg restarter telefonen, så er den borte en liten stund, men kommer plutselig opp på siden igjen.

 

På forhånd takk for svar :)

Det er multiview. Du kan dra snarveiene på skjermen og da kan du bruke to programmer samtidig. Som nevnt over her er det bare å holde inne tilbakeknappen for å fjerne/se den.

 

Aaah, takker. Denne gikk fra å være et irritasjonsmoment, til å bli awesome! :)

Endret av _SpaRcO_
Lenke til kommentar

Testa nota 2 på flyet med norwegian wifi. Det sugde btw, var dritttreigt. turen gitt til beograd

Sitter i kroatia nå, og angående gpsnøyaktigheten så er det heftigshit !

Noen som annbefaler no apps ?

Mhm, aldri opplevd så god gps før. Superrask er den også.

 

Jeg sliter fortsatt med å få ikke-blurry bilder på fylla. Vet ikke helt om det er pga. Kameraet eller bare tilstanden min der og da.

 

 

Lenke til kommentar

Kommer ikke inn på Nrk sine tjenester, sier at den må ha flash, og at spilleren ikke støttes, noen forslag?

 

tv.nrk.no/innstillinger og velg html5 avspilling.

 

Edit:må korigere litt.Har problem ved direkteavspilling.Ellers får jeg sett det meste.

 

Herregud - kan du være grei å forklare litt her? Jeg laster inn NRK på telefonen, prøver å spiller, får det ikke til, og - finner ikke de innstillingene du refererer til noe sted. Får en hjelpemeny hos NRK med ofte besvarte spørsmål mm, men ingen steder som girt de opsjonene du refererer til gjeldende html5? Gidder du ta en skikkelig sti for meg? :-)

 

EDIT: Fikke det til da jeg via nettleser på telefon gikk direkte til innstillingene uten å gå via menyen i nett-tv. :-)

Endret av Rottweilerhannen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hjelp. Har akkurat fått meg note ll og sliter med mapper under kamera/galleri.

Har en del filer på minnekortet. Både lydbok/musikk og bilder, men disse blir ikke synlige i galleri ?

ser de ligger under mapper, så de er på telefon, men skulle gjerne hatt de under Galleri og musikk avspiller.

Nokså frustrerende. Noen som kan hjelpe meg ?. blir veldig takknemlig. :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...