Gå til innhold

Samletråd om Samsung Galaxy Note II


Anbefalte innlegg

Av en eller annen grunn liker jeg ikke å måtte bruke knappene på siden hverken til å skru av skjermen eller å aktivere/deaktivere flymodus. Har funnet to geniale apps/widgets som hverken trekker strøm, har reklame eller fucker opp telefonen - og de er så enkle og gode at til og med kona bruker dem.

 

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.katecca.screenofflock

 

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.guywmustang.airplanewidget

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Auto space when using s-pen solution

Har fått svar fra support til samsung vedrørende "mellomrom" når man bruker s-pennen.

 

"Draw a straigt line after words to have space between words"

 

Og det virker :)

 

Skulle vel aller helst hatt det som ved swyping, men det er ihvetfall en løsning.

Lenke til kommentar

Etter jeg lastet ned den nye oppdateringen igår til 4.1.1, så har jeg fått en blå uttrekksmeny uansett hvor jeg er på telefonen. (Ikke på låst skjerm)

Denne "Flippen" er blå og kan flyttes over alt rundt om på skjermkanten.

Når man drar i flippen, kommer det frem en linje som inneholder alt fra facebok til meldinger, til video-spiller.

 

Kommer denne fra oppdateringen? Og hvordan får man fjernet den?

Når jeg restarter telefonen, så er den borte en liten stund, men kommer plutselig opp på siden igjen.

 

På forhånd takk for svar :)

Lenke til kommentar

Etter jeg lastet ned den nye oppdateringen igår til 4.1.1, så har jeg fått en blå uttrekksmeny uansett hvor jeg er på telefonen. (Ikke på låst skjerm)

Denne "Flippen" er blå og kan flyttes over alt rundt om på skjermkanten.

Når man drar i flippen, kommer det frem en linje som inneholder alt fra facebok til meldinger, til video-spiller.

 

Kommer denne fra oppdateringen? Og hvordan får man fjernet den?

Når jeg restarter telefonen, så er den borte en liten stund, men kommer plutselig opp på siden igjen.

 

På forhånd takk for svar :)

Det er multiview. Du kan dra snarveiene på skjermen og da kan du bruke to programmer samtidig. Som nevnt over her er det bare å holde inne tilbakeknappen for å fjerne/se den.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har peilet meg inn mot denne. Men er litt i tvil. På den ene siden, er jeg redd den blir for stor, på den andre siden er størrelsen et gedigent pluss. Og denne pennen, som før het stylus ;), frister virkelig. Husker mine Ericsson P mobiler, der man pekte rundt med stylus. En håndsmodus er ikke noe jeg kommer til å bruke, er vant til store telefoner (har nå oneX), men hvordan passer denne i bukselommen?

 

Vel,jeg falt for note2 hovedsakelig på grunn av pennen.Hvis du savner stylusen litt er jeg sikker på at du kommer til å elske s-pen.Den er så intregert i systemet og har så mye funksjonalitet at det er nesten ikke ende på det.

Størrelsen var jeg veldig tvilende til.men merker jo at man fort venner seg til det :). Jeg mener absolutt at det er fler pluss enn minus.

Passer i alle mine lommer så langt :)

Lenke til kommentar

Har XXALIH! -.- INgen ultiview på meg i dag heller :/

 

m4sta: Hold inne tilbake knappen. Kan hende du har multiwiew, uten at det er aktivisert :)

Nope, fikk den nettop via kies!

 

Har XXALIH! -.- INgen ultiview på meg i dag heller :/

 

Det du gjør er å koble deg til kies så oppdateres den via der ! Min fungerte ikke fra mobilen, men kies så funka det. Nå har jeg multiview :D Verden ble plutselig et bedre sted =)

Lenke til kommentar

Noen som kan hjelpe meg. På Note 2 kan man ta skjermbildedump ved å holde s.pennen på skjermen til det sier "click" Hvor finner jeg igjen dette bildet? Jeg vet det ligger på utklippstavla men denne finner jeg ikke om jeg f.eks vil legge til bildet i et diskusjonsforum via appen Taptalk.

Jeg kan gå inn i s-note å finne det der og så velge å lagre det i galleriet men det er jo så tungvint.

 

Eller var det godt å få siste oppdatering med mulighet for å kjøre flere programmer på samme skjerm. Strålende fornøyd med mobilen min så langt

Lenke til kommentar

Har XXALIH! -.- INgen ultiview på meg i dag heller :/

m4sta: Hold inne tilbake knappen. Kan hende du har multiwiew, uten at det er aktivisert :)

Nope, fikk den nettop via kies!

 

Har XXALIH! -.- INgen ultiview på meg i dag heller :/

 

Det du gjør er å koble deg til kies så oppdateres den via der ! Min fungerte ikke fra mobilen, men kies så funka det. Nå har jeg multiview :D Verden ble plutselig et bedre sted =)

 

Har koblet til flere ganger... men får til svar at "KIes 2,0 støtter ikke denne enheten" -.- Hjelp?

Lenke til kommentar

Helt enig med deg, er sålangt det eneste jeg har irritert meg over med telefonen hittil.

 

vel, on the topic: displeasures.

 

en av de få (merk få) tingene jeg misliker ved min note 2 er at

skjermlås-knappen er meget liten. jeg opplever at den til tider er vanskelig å "finne" med

enten tommel eller pekefinger. dessuten er volumknappene plassert på omtrent nøyaktig

samme side av telefonen. dette medfører visse problemer, ihvertfall for meg.

ofte, når jeg skal sjekke lockscreen, eller låse igjen/opp telefonen trykker jeg samtidig

uheldigvis på volumknappene. dette skjer da jeg naturlig og normalt sett

holder telefonen i én hånd når jeg utfører denne funksjonen. for å kunne trykke inn låseknappen

må jeg jo da holde i den andre siden, slik at jeg får trykket inn knappen, med mindre jeg bruker to hender..

og da, som nevnt; er jeg som oftest uheldigvis borti volumtastene.

 

vet ikke om noen andre har følt seg lettere irritert over dette, men håper at

samsung eventuelt ser muligheten og nødvendigheten i en

eventuelt omplassering av knapper, i fremtiden.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-jDflNq

Ingenting skal bli slettet, du tenker vel på CWM? Har ikke prøvd den selv da jeg ikke har Note 2, men les innleggene.

http://forum.xda-dev...d.php?t=1901196

 

 

Edit: Tror heller jeg ville benyttet meg av denne da jeg faktisk har brukt tidligere programmer fra denne utvikleren på S3.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1923956

Endret av Slettet-jDflNq
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...