Lakrisbåt Skrevet 29. august 2012 Del Skrevet 29. august 2012 Har veldig lyst på den her, men touchwiz frister ikke. Får håpe CM10 er ute innen den er kommet i butikkhyllene. Lenke til kommentar
Leifen18 Skrevet 30. august 2012 Forfatter Del Skrevet 30. august 2012 Hmmmm... Jelly Bean var en overraskelse, og S-Pen så ut til å være en ny og bedre versjon. Utover det var det stort sett som forventet, og ingen positive overraskelser, heller at det var i nedre del av forventningene. Jeg lurer på om jeg vil vente litt, for å se om de kommer i samme fargene som S3 gjorde, men vi får se hvor lenge jeg klarer å vente :-P Det er i hvert fall ingen tvil om at batteri i hvert fall kommer til å være fantastisk med så "lav" oppløsning, og marginal økning av skjerm, i forhold til økning av batteri, samt tillegg for Jelly Bean. Utover det er jeg skuffet over Galaxy Camera. Den kunne virkelig vært helt genial, men hvem i alle dager inkluderer IKKE en blitz på et kamera???? Jeg er latterlig skuffet av det fullstendig idiotiske valget. Lenke til kommentar
blutut Skrevet 30. august 2012 Del Skrevet 30. august 2012 Den har jo LED-blits. . . . . . Lenke til kommentar
Leifen18 Skrevet 30. august 2012 Forfatter Del Skrevet 30. august 2012 Det er ikke blitz :-P Lenke til kommentar
emilnn Skrevet 31. august 2012 Del Skrevet 31. august 2012 Skal oppgradere min Samsung Galaxy s2 i nærmeste framtid. Vurderer denne Samsung Galaxy Note 2! Men er liksom størrelsen som holder igjen, selv om eg liker stor skjerm så blir det kanskje litt voldsomt. Ser jo temmelig dumt ut når telefonen ringer og du tar opp en murstein! Og så skal eg jo vente på Apple da så eg er sikker. Men ka mener dere andre eg burde gå for? Har dere noen argumenter? Er Note 2 større fysisk enn Note1? Lenke til kommentar
Leifen18 Skrevet 1. september 2012 Forfatter Del Skrevet 1. september 2012 Nei, den er faktisk mindre. Tynnere kant rundt skjermen, mindre skjermoverflate, tynnere mobil. Så den er faktisk mindre enn Note. Galaxy Note II: 15.11 x 8.05 x 0.94 cm Overflate: 121,63 cm2 Volum: 114,33 cm3 Galaxy Note : 14.69 x 8.3 x 0.97 mm Overflate: 130,92 cm2 Volum: 126,32 cm3 I praksis: Selv om Note II har 5,5 tommer skjerm, er skjermarealet mindre enn 5,3 tommer, rett og slett fordi de har skiftet ifra 16:10 til 16:9. I praksis betyr det at den er lenger enn Note1, men smalere. I tillegg er den også tynnere. Det er ikke så veldig store forskjeller om å gjøre, så man kan nok si at de er like store uten at noen kommer til å klikke i vinkel av det... Men Note II er altså mindre enn Note 1. Lenke til kommentar
emilnn Skrevet 1. september 2012 Del Skrevet 1. september 2012 Da tror eg rett og slett dette kan bli min neste telefon! Kosn er kameraet på Note 2? Håper det er bra! Lenke til kommentar
Leifen18 Skrevet 1. september 2012 Forfatter Del Skrevet 1. september 2012 http://www.gsmarena.com/samsung_galaxy_note_ii_n7100-review-806p5.php Bilder tatt med Note 2. Lenke til kommentar
zoomsalabim Skrevet 2. september 2012 Del Skrevet 2. september 2012 Oppløsningen er skuffende, men ellers er det jo ett skikkelig racer av en mobil. 1080p skjerm og det hadde vert den perfekte high-end-telefonen for 2013. Lenke til kommentar
Leifen18 Skrevet 8. september 2012 Forfatter Del Skrevet 8. september 2012 Jeg skal til Tyrkia i November, er det noen som vet om det er en ide å kjøpe der? Det er jo elektronikk og jeg har hørt at det ikke er så mye forskjell på prisene på elektronikk, men denne koster jo en hel månedslønn i Tyrkia... Lenke til kommentar
Lakrisbåt Skrevet 8. september 2012 Del Skrevet 8. september 2012 (endret) Hvorfor kjøpe den i tyrkia når det nesten garantert er dyrere der + at det sikkert er komplisert og dyrt å sende den dit når den skal på rep. Telefonen er forøvrig listet på prisjakt. Den er listet billigere en det jeg trodde den vil bli. Dustin: Beregnet leveranse 12.10.2012 Endret 8. september 2012 av Lakrisbåt Lenke til kommentar
jwa Skrevet 8. september 2012 Del Skrevet 8. september 2012 I Tyrkia er mobiler MYE dyrere enn her hjemme, vi fikk 2 bestillinger på mobil fra tyrkere til neste gang vi skal ned, elektriske artikler generelt er billig i Norge. Klær i Tyrkia er Europas billigste :-) Lenke til kommentar
Leifen18 Skrevet 8. september 2012 Forfatter Del Skrevet 8. september 2012 Oi, det var faktisk veldig mye bedre priser enn jeg trodde. Og jeg må innrømme at jeg er svært overrasket over at dere sier mobiler er dyrere i Tyrkia. De har jo langt mindre penger å rutte med, i beste fall 41% av det vi har... http://www.ssb.no/magasinet/norge_verden/art-2011-09-12-01.html Det betyr jo at de faktisk må spare nesten en hel månedslønn for å få råd til mobilen. Det er som om vi skulle betalt 20-30 000 for mobilen? Hvordan kan dette stemme? Lenke til kommentar
Lakrisbåt Skrevet 8. september 2012 Del Skrevet 8. september 2012 (endret) Lønn henger ikke alltid sammen med priser. Tilbud og etterspørsel styrer mye av dette. Skandinavia er et relativt stort marked for elektronikk og ligger greit til i forhold til transport osv. Det er med på å senke prisene. I tillegg er det uttallige nettbutikker som er med på å presse prisene. Elektronikk generelt er veldig billig i Norge. Ser du det i sammenheng med lønninger blir det enda billigere. Mye av teknologien lages i f.eks Thailand. Harddisker, digitalkameraer osv, men det er sjeldent billigere enn Norge.... Husker også for noen år siden at tyskere hamstret Pioneer Kuro-tver fra Norge pga de var såpass mye billigere her enn i Tyskland. Dette ble mye OT... Endret 8. september 2012 av Lakrisbåt Lenke til kommentar
Fjelldal Skrevet 9. september 2012 Del Skrevet 9. september 2012 Oi, det var faktisk veldig mye bedre priser enn jeg trodde. Og jeg må innrømme at jeg er svært overrasket over at dere sier mobiler er dyrere i Tyrkia. De har jo langt mindre penger å rutte med, i beste fall 41% av det vi har... http://www.ssb.no/magasinet/norge_verden/art-2011-09-12-01.html Det betyr jo at de faktisk må spare nesten en hel månedslønn for å få råd til mobilen. Det er som om vi skulle betalt 20-30 000 for mobilen? Hvordan kan dette stemme? Prisene bestemmes da ikke av hvor mye folk har å rutte med. Produksjonskostnaden for telefonen er den samme uansett hvor telefonen selges. Påslaget er ikke like stort i alle land, men ingen selger billigere enn produksjonskostnaden. Lenke til kommentar
DDDD Skrevet 9. september 2012 Del Skrevet 9. september 2012 Å herre, det var langt billigere enn det jeg trodde. Nettopp forhåndsbestilt hos Multicom, får håpe de ikke somler med sendingen som sist gang. Lenke til kommentar
Lakrisbåt Skrevet 9. september 2012 Del Skrevet 9. september 2012 Trodde selv den skulle havne på 5,5k. Dustin har den til 4776,- med frakt. Ikke gale det. Venter dog med å bestille til HTC har lansert sitt beist den 19 september. Har hatt så mye trøbbel med usbporten på Nexus at jeg egentlig har lyst å gå tilbake til HTC. Lenke til kommentar
DDDD Skrevet 9. september 2012 Del Skrevet 9. september 2012 Dustin har da 5 089 inkl frakt? Uansett, spent på hva HTC kommer med. Hvis 5,5" ++, bedre oppløsning og nok CPU-kraft, så avbestiller note2 med en gang. Lenke til kommentar
Lakrisbåt Skrevet 9. september 2012 Del Skrevet 9. september 2012 (endret) Det var studentpris hos dustin vell og merke. Ryktene skal ha det til at HTC sin oppfølger (One X+?) skal ha 5" skjerm. Jeg lyst på stor skjerm, men har ikke behov for S pennen. Endret 9. september 2012 av Lakrisbåt Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 9. september 2012 Del Skrevet 9. september 2012 Ser de forskjellige butikkene har veldig varierende leveringsdato. Noen som har sett noe definitivt fra Samsung elns om når de er leveringsklare i Norge? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå