Gå til innhold

Samletråd om Samsung Galaxy Note II

Anbefalte innlegg

Så begyner søken etter cover/deksler:

http://www.mobilefun...gstd-p36373.htm

http://www.mobilefun...lack-p36494.htm

http://www.mobilefun...lack-p36482.htm

http://www.mobilefun...lack-p36492.htm

Har ikke funnet så mye på norske butikker enda...skulle helst ha hatt deksel "igår" ;)

tror jeg hadde gått for samsungs flipcover, sånn til å begynne med.

da bytter man jo ut det originale bakdekselet med et identisk bakdeksel, med medfølgende flipcover så selve forsiden av telefonen beskyttes noenlunde greit. prisen ligger vel på litt i overkant av 200 nok.

har endelig bestemt meg, etter et par måneder med fundering - at jeg skal gå for note 2 fremfor s3. beskyttelse er noe jeg umiddelbart har tenkt på, ettersom jeg HATER riper, skader o.l. flipcoveret er en helt ok måte å beskytte telefonen sin på, etter min mening.

det koster jo bittelitt, men litt over 200 kroner er etter min egen personlige synsvinkel en nokså smal investering for å kunne beskytte hele fronten av telefonen. og som nevnt ovenfor, består flipcoveret av et helt eget bakdeksel (som heldigvis passer helt utmerket, takket være at det er samsung som er produsent), slik at ditt originale bakdeksel kan ligge på lur, om eventuelle riper eller skader skulle oppstå.

går fra en iphone 4, som i løpet av de to årene jeg har hatt den, har pådratt seg utallige små kosmetiske skavanker i form av riper både foran og bak. dette kan jeg heller ikke gjøre noe med, ettersom hele sulamitten er helstøpt, og i herdet glass på begge sider.

de som sier at åpne løsninger med avtagbart bakdeksel og industriell plast er "billig" og "dårlig" kan ta seg bak spør du meg.. herlig å ha friheten til å kunne benytte seg av offisielle produkter som samsung's flipcover, slik at man kan sikre telefonen sin både foran og bak. og hvis en eventuell ripe eller skramme skulle forekomme, så kan man i verste fall bytte deksel/cover. pluss at man da tilsynelatende har det originale bakdekselet liggende.

Endret av niqen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg går for titanium gray, uten tvil. og for all del, dere med hvit note 2, ikke ta det ille opp.

syns rett og slett at en mørk gråfarge kler note 2 meget godt. :p

pebble blue er faktisk ikke en farge jeg liker noe særlig.. men smaken er som baken, right?

Endret av niqen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Da har telefonen bestått første fylla nogenlunde greit.

Mistet den 5 ganger i løpet av kvelden. 4 ganger inne på parkett, i lav og brysthøyde, ingen skader/riper. Siste gangen var ved magehøyde på asfalten, og lagde et lite hakk i bunnkanten og noen riper på bakdekselen.

Bildene i dårlig lys ble veldig blurry, men med blits ga det røde/hvite øyner. Må vel passe på avstand osv.

Videoopptak var fantastisk, gode bilder og lyden toppet det hele. Klart og ikke noe vreng/sprengt selv med skriking og hyling.

Jeg er fornøyd.

Lenke til kommentar

For en batterikapsitet note 2.Har nå 24 timers bruk 57% igjen.Har da sett på fim,brukt youtube,ringt,brukt den masse til musikkog tegning samt spill.Så denne harimponert så langt.Endelig en mobil med batteri som holder.Lysstyrke på skjerm står på 90%.

Mye mere fornøyd med denne en Galaxy s3

Lenke til kommentar

Da er bare spørsmålet: hvit eller grå?

Klarer ikke å bestemme meg, synes ikke hvit er noe fin, men den grå så heller ikke så bra ut. Hadde håpet på pebble blue :/

Den grå ser mye finere ut i virkligheten enn på bilder. Finere enn den blå SIII. Hvit er for damer spør du meg. ;)

Endret av Trond B
Lenke til kommentar

Hei!

Nå har jeg fått testet begge Notene 1 og 2. Hadde tidligere Note 1 som fungerte supert!

Det jeg merker veldig stor forskjell på er hvordan Note 2 jobber, trykker jeg på en app kommer den opp med en gang!. ;)

Utsende er ganske så samme, Note 2 er gjerne litt mer rund i kantene. Pennen er ganske så oppgradert! Er VELDIG følsom på Note 2

Kan også fortelle at batteriet er helt ekstremt!

Skjermen er helt kanon, så det blir å beholde denne i LANG LANG tid framover! Denne får en 6 fra meg! ;)

post-261505-0-89489600-1349612083_thumb.jpg

post-261505-0-00429100-1349612086_thumb.jpg

post-261505-0-89080200-1349612087_thumb.jpg

post-261505-0-16565100-1349612090_thumb.jpg

post-261505-0-28912800-1349612092_thumb.jpg

post-261505-0-87535600-1349612094_thumb.jpg

post-261505-0-49127600-1349612097_thumb.jpg

post-261505-0-33401000-1349612100_thumb.jpg

post-261505-0-39808100-1349612102_thumb.jpg

post-261505-0-29329500-1349612104_thumb.jpg

post-261505-0-56662700-1349612446_thumb.jpg

Endret av 6ykriss
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Da har jeg sett litt på den nye Note 2 (har også brukt Note 1..)

Oppdaget i dag at den noen ganger IKKE går i DEEP SLEEP...men kolonnen 200 mgh kjørte for fullt

Hadde også dette på den gamle,,,måtte da restarte og slette catche noen ganger så var den i orden til neste gang den ble tatt ut av lader`n

Er det noen som har samme erfaring?

Lenke til kommentar

Kjøote NOVA 3 for en stund siden til note 1, men laggde jo som pokker.... Innstalerte dette på 2-en og kan ikke si annet enn at det er en av de kuleste spillene jeg noen gang har prøvt! Anbefales :D

Men for fremdeles ikke til det med flytting til minnekortet :/ Sliter dere med det samme? Kunne du sendt meg den linken på xda ...? :D

Lenke til kommentar

Fikk tlf for et par dager siden....oppdaget raskt at sim kortet fra min gamle note ikke passa...microSim heter det vist i note 2.

MEN...det å overføre filer via usb kabel (at tlf kommer opp i windows 7 som Usb mass storage (som en ekstern disk) ) det funka ikke :(.

Jeg satte igang overføring av div filmer og backuper av programmer ...det tok tid og ente med at det ikke gikk... Jeg kommer til å roote den...men er det noen middlertidig løsing som fikser dette...app løsing?

Du kan jo prøve Dropbox?

Har dropbox...men det tar jo så sabla tid...mye som skal over! Fikk jo sakene over på kortet men er litt tungvint å ta ut kortet og legge det i sd kort leser osv. Destuten så er det bla fungsjonen med å kunne koble til tlf hvorsomhelst og flytte over filer bilder etc som jeg bla liker med android. Problemet blir nok løst når jeg rooter den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...