Teza Skrevet 24. oktober 2014 Del Skrevet 24. oktober 2014 Regner med vi bare kan glemme android 5 (lollipop)? Note 2 er oppgitt til å få Android 5 etter det jeg har lest runt om på nettet. Er overasket over at denne tråden fremdeles er aktiv etter så lang tid, men så er det fremdeles en svært god telefon. Vurderte å selge min for 1500,- og kjøpe en Note 4, men har funnet ut at Note 2 fremdeles dekker mine behov. Blir Note 5 vanntett og får 64 bit cpu, blir det dog ny telefon Lenke til kommentar
PantZman Skrevet 24. oktober 2014 Del Skrevet 24. oktober 2014 64 bit CPU har så godt som ingenting å si så lenge den ikke har mer enn 3 gb ram.Sitter på en Note 1 (N7000) som blir 3 år gammel. Begynner å bli en smule for treigt for meg. Skal sendes til filippinene og få nytt liv der.Kanskje det jeg savner mest er IR sender. Blir en Note IV på meg etterhvert (julegave til meg selv?). 1 Lenke til kommentar
MiRaCL Skrevet 24. oktober 2014 Del Skrevet 24. oktober 2014 Jeg bruker min Note 2 mye siden det er en arbeids telefon, holder fortsatt koken. Syns ikke den har blitt treg på noe som helst måte enda. Men er vel snart på tide med ny jobb telefon og da blir det trolig nexus 6. Note 2 blir trolig den siste samsung telefonen jeg kommer til å ha. Lenke til kommentar
Ron Burgundy Skrevet 25. oktober 2014 Del Skrevet 25. oktober 2014 Om denne skulle glimte til å få android 5 innen rimelig tid vil jeg nok beholde den en stund til.Batterikapasiteten har sunket drastisk siste halvåret, men ingen slitasje forøvrig, så sånt sett fornøyd. Lenke til kommentar
Teza Skrevet 25. oktober 2014 Del Skrevet 25. oktober 2014 64 bit CPU har så godt som ingenting å si så lenge den ikke har mer enn 3 gb ram. Ja, ved å gå fra 32 til 64 bit system kan du øke ram fra ca 4GB til ca 16 EB. Men, hadde det vært riktig at det kun er mer ram som kan benyttes, hadde ikke Iphone 5s hatt 64 bit system og kun 1 gb ram. Et 64 bit system har mange flere registre, som igjen fører til betraktelig bedre tallknusing, som igjen gir betraktelig bedre ytelse. (blandt annet merkbart i video ytelse). Det er garantert noen her som kan forklare dette bedre enn meg, men 64 vs. 32 bit er mer enn bare mengden minne som kan benyttes. Lenke til kommentar
Ron Burgundy Skrevet 5. november 2014 Del Skrevet 5. november 2014 Neon som bruker CM?Aldri lagt inn custom ROM før, ei heller rootet eller noen av "disse begrepene". Er lei ikonene øverst i nedtrekksmenyen (de er stygge, tar stor plass og bruker dem aldri). Er det noe som helst krøll om man legger inn dette? Type funksjoner som er buggete eller ligenende. Norsk språk er vel bare å glemme i denne sammenhengen regner jeg med... Er det ellers noen ulemper før man legger seg i vei med dette her?Mister jeg f.eks. samsung sin kamera-app og s note-app? Lenke til kommentar
Battaman Skrevet 5. november 2014 Del Skrevet 5. november 2014 Så lenge du legger inn stabil versjon CM10.1 Android 4.2.2 går det veldig fint, nightlys er derimot masse rot og ustabilt for meg. Eneste er at jeg syns batteriet varte lengre med nightly. Lenke til kommentar
Ron Burgundy Skrevet 5. november 2014 Del Skrevet 5. november 2014 Okei. Men 4.2.2 er jo et steg tilbake for 4.4.2, skal undersøke litt hva jeg går glipp av på den fronten Lenke til kommentar
Travellingman Skrevet 11. november 2014 Del Skrevet 11. november 2014 Neon som bruker CM? Aldri lagt inn custom ROM før, ei heller rootet eller noen av "disse begrepene". Er lei ikonene øverst i nedtrekksmenyen (de er stygge, tar stor plass og bruker dem aldri). Er det noe som helst krøll om man legger inn dette? Type funksjoner som er buggete eller ligenende. Norsk språk er vel bare å glemme i denne sammenhengen regner jeg med... Er det ellers noen ulemper før man legger seg i vei med dette her? Mister jeg f.eks. samsung sin kamera-app og s note-app? Jeg bruker denne one click installern http://www.cyanogenmod.org/ Har 4.4.4 nå Du mister selvsagt alt som har med Samsung å gjøre, men det gjør ikke noe. Lenke til kommentar
Ron Burgundy Skrevet 11. november 2014 Del Skrevet 11. november 2014 Fungerer alt bra? Dette frister veldig, men det er vel ingen vei tilbake?Håper dette kan gi "nytt liv" til telefonen, så jeg ikke smeller bort penger på ny tlf nå S Note bruker jeg ikke så mye, og kameraappen til google er vel grei nok... Kan ikke komme på noe annet fra samsung jeg bruker Lenke til kommentar
Ron Burgundy Skrevet 11. november 2014 Del Skrevet 11. november 2014 Får du virtuelle knapper på skjermen, eller må man fortsatt bytte mellom siste programmer ved å holde nede hjem-knappen? (synes dette tar lang tid, flere sekunder med venting per nå) Lenke til kommentar
Battaman Skrevet 11. november 2014 Del Skrevet 11. november 2014 Du beholder de fysiske knappene, kan anbefale Omnisnitch (4.1-4.3) eller Omniswitch (4.4+) til app bytting, litt usikker på om de er i Play Store eller om du må sideloade dem. Lenke til kommentar
Travellingman Skrevet 13. november 2014 Del Skrevet 13. november 2014 Fungerer alt bra? Dette frister veldig, men det er vel ingen vei tilbake? Håper dette kan gi "nytt liv" til telefonen, så jeg ikke smeller bort penger på ny tlf nå S Note bruker jeg ikke så mye, og kameraappen til google er vel grei nok... Kan ikke komme på noe annet fra samsung jeg bruker Synes det meste fungerer bra, men noe kødd med kamera, måtte laste ned en egen app for å restarte kamera om det skulle stopp og funke. Kamera appen til Google måtte jeg fjerne, husker ikke helt hvorfor nå i farta, men den var ikke helt kompatibel. Lenke til kommentar
Ron Burgundy Skrevet 13. november 2014 Del Skrevet 13. november 2014 Takk for tilbakemelding!Er slike småting som gjør at jeg blir litt skeptisk, er ikke så gira på å måtte begynne å fikle med slike småting, ting som ikke fungerer helt osv... Lenke til kommentar
Travellingman Skrevet 13. november 2014 Del Skrevet 13. november 2014 Om du ikke prøver så får du bare sitte der Snart kommer Lollipop http://www.itavisen.no/nyheter/n%C3%A5-utvikler-de-noe-mange-venter-p%C3%A5-305252 Lenke til kommentar
Ron Burgundy Skrevet 14. november 2014 Del Skrevet 14. november 2014 Etter eksamener og styr får jeg vel gi det en sjanse, i alle fall om lollipop er tilgjengelig! Lenke til kommentar
Ron Burgundy Skrevet 12. januar 2015 Del Skrevet 12. januar 2015 Noen som har lastet inn lollipop gjennom f.eks. cm 12? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 10. februar 2015 Del Skrevet 10. februar 2015 Noen som har en rom å anbefale? Lenke til kommentar
Daxen Skrevet 3. mars 2015 Del Skrevet 3. mars 2015 Laderen som fulgte med noten begynner å bli gåen. Noen som har tips til ny? Takker Lenke til kommentar
Doffen jr. Skrevet 9. april 2015 Del Skrevet 9. april 2015 Noen som vet om Samsung har tenkt å komme med Lollipop for Note 2? Min Note 2 fungerer fortsatt helt supert etter 2.5 års bruk. (Håper den holder til Note 5 kommer!) Vil ikke roote, for da mister jeg vel s-pen-funksjoner? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå