nojac Skrevet 23. juni 2012 Del Skrevet 23. juni 2012 Jeg har en mobil som ikke egner seg for Internett Men jeg har en liten PC (Lenovo IdeaPad S10) som har plass for sim-kort. Jeg har satt mitt telefon-sim-kortet inn i sim-sloten på PCen, og jeg håpte automatisk respons.... .Men ingenting skjer. Ser ikke noe som mangler i Enhetsbehandling. Hva skal til for å få aktivert sim-kortet på PCen? Spurte min mobil-leverandør (Chess) og fikk som svar at jeg ikke trengte spesielle innstillinger, og at jeg ville bli spurt om PIN-kode som på telefonen. Poenget er å sjekke mail etc fra denne PCen via mobilnettet på steder der jeg er uten vanlig internettforbindelse. Bruken blir trolig så liten at det ikke er hensiktsmessig å opprette eget abonnement (eller tvilling-sim) for å få en slik tjeneste. Lenke til kommentar
Horrorbyte Skrevet 23. juni 2012 Del Skrevet 23. juni 2012 Så vidt jeg husker, så skal det følge med programvare på maskinen som skal være ganske lett å bruke. Mulig at det kan være en fysisk knapp på siden som kan brukes til å sperre kortet, og så bør det nok være en F-tast til å få opp programvare for å koble til. Lenke til kommentar
tingo Skrevet 24. juni 2012 Del Skrevet 24. juni 2012 Sier enhetsbehandling at du mangler noen drivere? Lenke til kommentar
Icedragon520 Skrevet 24. juni 2012 Del Skrevet 24. juni 2012 Jeg har en mobil som ikke egner seg for Internett Men jeg har en liten PC (Lenovo IdeaPad S10) som har plass for sim-kort. Jeg har satt mitt telefon-sim-kortet inn i sim-sloten på PCen, og jeg håpte automatisk respons.... .Men ingenting skjer. Ser ikke noe som mangler i Enhetsbehandling. Hva skal til for å få aktivert sim-kortet på PCen? Spurte min mobil-leverandør (Chess) og fikk som svar at jeg ikke trengte spesielle innstillinger, og at jeg ville bli spurt om PIN-kode som på telefonen. Poenget er å sjekke mail etc fra denne PCen via mobilnettet på steder der jeg er uten vanlig internettforbindelse. Bruken blir trolig så liten at det ikke er hensiktsmessig å opprette eget abonnement (eller tvilling-sim) for å få en slik tjeneste. Du må bruke Lenovo Access Manager, sjekk at det står på med FN+F5 Lenke til kommentar
Llandari Skrevet 24. juni 2012 Del Skrevet 24. juni 2012 Selv om PC har plass til SIM-kort, så er det ikke sikkert den har det nødvendige kortet for bruk av mobilt bredbånd. Hvilke enheter vises i Enhetsbehandling under Nettverk? Lenke til kommentar
nojac Skrevet 24. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2012 Du må bruke Lenovo Access Manager, sjekk at det står på med FN+F5 Takk for hjelpen! . Jeg ser nå at jeg har et program kalt Ericsson Access Manager. Når jeg starter dette med SIM-kortet i maskinen og aktiverer 3G via fn+F5 finner den Chess automatisk og jeg er igang! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå