Gå til innhold

Aktivere Sim-kort i PC

Anbefalte innlegg

Jeg har en mobil som ikke egner seg for Internett

Men jeg har en liten PC (Lenovo IdeaPad S10) som har plass for sim-kort.

Jeg har satt mitt telefon-sim-kortet inn i sim-sloten på PCen, og jeg håpte automatisk respons.... .Men ingenting skjer. Ser ikke noe som mangler i Enhetsbehandling.

Hva skal til for å få aktivert sim-kortet på PCen?

Spurte min mobil-leverandør (Chess) og fikk som svar at jeg ikke trengte spesielle innstillinger, og at jeg ville bli spurt om PIN-kode som på telefonen.

Poenget er å sjekke mail etc fra denne PCen via mobilnettet på steder der jeg er uten vanlig internettforbindelse. Bruken blir trolig så liten at det ikke er hensiktsmessig å opprette eget abonnement (eller tvilling-sim) for å få en slik tjeneste.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så vidt jeg husker, så skal det følge med programvare på maskinen som skal være ganske lett å bruke. Mulig at det kan være en fysisk knapp på siden som kan brukes til å sperre kortet, og så bør det nok være en F-tast til å få opp programvare for å koble til.

Lenke til kommentar

Jeg har en mobil som ikke egner seg for Internett

Men jeg har en liten PC (Lenovo IdeaPad S10) som har plass for sim-kort.

Jeg har satt mitt telefon-sim-kortet inn i sim-sloten på PCen, og jeg håpte automatisk respons.... .Men ingenting skjer. Ser ikke noe som mangler i Enhetsbehandling.

Hva skal til for å få aktivert sim-kortet på PCen?

Spurte min mobil-leverandør (Chess) og fikk som svar at jeg ikke trengte spesielle innstillinger, og at jeg ville bli spurt om PIN-kode som på telefonen.

Poenget er å sjekke mail etc fra denne PCen via mobilnettet på steder der jeg er uten vanlig internettforbindelse. Bruken blir trolig så liten at det ikke er hensiktsmessig å opprette eget abonnement (eller tvilling-sim) for å få en slik tjeneste.

Du må bruke Lenovo Access Manager, sjekk at det står på med FN+F5

Lenke til kommentar
Du må bruke Lenovo Access Manager, sjekk at det står på med FN+F5

Takk for hjelpen! . Jeg ser nå at jeg har et program kalt Ericsson Access Manager. Når jeg starter dette med SIM-kortet i maskinen og aktiverer 3G via fn+F5 finner den Chess automatisk og jeg er igang!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...