sola66 Skrevet 23. juni 2012 Del Skrevet 23. juni 2012 Jeg har en Lenovo L512, ca. 2 år gammel. Etter at jeg byttet til Canal Digital Super 70-bredbånd har jeg fått et merkelig problem med maskinen. Har en D-Link Dir-655, har hatt/har litt problemer med ustabil nettilkobling, men har fått justert innstillingene i ruteren sånn at i hvert fall selve hastigheten er grei nok. Problemet jeg veldig gjerne skulle hatt hjelp til er som følger: hvis jeg setter maskinen i hvilemodus vil den ikke koble til nett når jeg slår den på igjen. Dette skjer kun hjemme, ikke andre steder hvor den er koblet til andre trådløse nett. Jeg må slå pc-en helt av og på igjen, da kobler den seg til automatisk. Et annet problem (som er langt større) er at hvis jeg starter maskinen et sted det ikke er et trådløst nett den kjenner fra før så vil ikke maskinen starte ordentlig. Den begynner å lete etter nett før alle programmene er i gang og alt låser seg. Samme hvilke knapper jeg trykker på reagerer ikke maskinen, eller den reagerer lang tid etterpå. Noen ganger, når jeg venter lenge nok, kan jeg få den til å "jobbe" og dermed søke opp nett i nærheten (gjerne ved å slå den av og på flere ganger), mens andre ganger går det ikke i det hele tatt. Noen som har noen idé om hva jeg kan gjøre? Antar det er noen innstillinger som justeres, men klarer ikke å finne ut hva og hvor. Skal til utlandet om en uke og trenger pc-en dit jeg skal. Litt redd for ikke å få i gang maskinen der. Jeg kopierer inn hva som står i loggen for feilmelding som kommer opp når jeg ber maskinen "rette problemet for meg" når den ikke vil på nett: Tilkoblingsstatus: Ikke tilkoblet Årsak: Driveren ble koblet fra under tilknytning. Feilkode: 229378 Anbefaling: Kontroller at krypteringsinnstillingene (WEP/TKIP/AES) som er oppgitt i denne profilen, stemmer med dem som forventes av det trådløse nettverket. Kontroller at det trådløse kortet i datamaskinen ikke er avskåret fra å bruke radiokanaler som blir brukt av det trådløse nettverket. Hvis problemet vedvarer, kontakter du nettverksadministratoren og gir henne feilsøkingsinformasjonen nedenfor. Opplysninger om kort ******************** Navn på kort 11b/g/n Wireless LAN Mini-PCI Express Adapter II Korttype Trådløst lokalnett Korthastighet 54 Mbps Versjon for driver/fastvare 2017.2.730.2010/ N/A Kortstatus Aktivert Tilkoblingsstatus Ikke tilkoblet Deaktivere ubrukte kort? Ja TCP/IP-innstillinger ******************** DHCP aktivert? Ja Vil du tilføye overordnede suffikser for det primære DNS-suffikset? Ja Vil du registrere forbindelsens DNS-suffiks i registreringen? Ja Vil du registrere forbindelsens DNS-suffiks i DNS-registreringen? Ja Muliggjøre LMHOSTS-oppslag? Nei NetBIOS-innstilling "Standard" Innstillinger for trådløs kommunikasjon *************************************** Nettverksnavn (SSID) xx Tilkoblingstype Tilgangspunkt Trådløsmodus Auto Sikkerhetskryptering WPA2-PSK/AES Internett-innstillinger *********************** IE-innstillinger Hjemmeside Proxy-innstillinger Systeminformasjon ***************** Operativsystemversjon Windows 7, Servicepakke 1 Access Connections versjon 5.72 Søkeliste for tilgangspunkt *************************** Nettverksnavn (SSID) Trådløsmodus MAC-adresse Signalstyrke Kanal --------------------------------------------------------------------------------------------------- Globale innstillinger ********************* Nettverk --------Nei Tillat den trådløse LAN-radioen å bli slått av når den er uvirksom -> Nei Aktiver automatisk sletting av ubrukte profiler -> Nei Deaktiver funksjonen for Peer-to-Peer-gruppe -> Ja Enable SMS feature -> Ja Gjør det mulig å velge stedsprofiler med Fn+F5-menyen for visning på skjerm -> Nei Varsling -------- Vis Access Connections-statusikon i oppgaveskuff -> Nei Vis trådløst statusikon i oppgaveskuff -> Nei Vis statusindikatorvinduet når en profil blir tatt i bruk -> JaVis Access Connections-måler på oppgavelinjeJa Varsling -------- Aktiver lydeffekter -> Nei Ikke vis boblehjelp fra Access Connections-ikonet i systemskuffen -> JaIkke vis boblehjelp fra Access Connections-målerenJa Vis WiMAX-side som standard på hoved-GUI -> Nei Liste for automatisk bytting av stedsprofil ******************************************* Ta med Ethernet-tilkoblinger ved automatisk bytting og spør meg om å lagre Ethernet-porter -> Ja Foretrukket sted for WLAN -> Nei Koble til via trådløst WAN eller WiMAX når ingen annen tilkobling er tilgjengelig -> Nei Prioritetsliste for trådløs kommunikasjon ----------------------------------------- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå