baardal Skrevet 23. juni 2012 Del Skrevet 23. juni 2012 Hei. Vil bytte harddisk i min gamle bærbare PC, men lurer på om det er mulig å ta ut den gamle, speile/kopiere alt over på en ny og større HD og så sette sistnevnte inn i PC-en igjen. Uten problemer? Har to USB-harddisklesere, så jeg kan ha to interne HD-er for bærbare PC-er tilkoblet samtidig. Bør jeg bruke Windows eget system eller tredjeparts software? Norton Ghost? Baard Lenke til kommentar
SuperSjantis Skrevet 23. juni 2012 Del Skrevet 23. juni 2012 Jeg ville ha tatt den gamle HDD'en ut av PCen, satt inn en SSD og installert, satt den gamle harddisken i et harddiskkabinett og ført over filene du vil ta vare på. Men for å svare på spørsmålet ditt: Jeg vet ikke. Det kommer garantert noen med et mer utfyllende svar om et par strakser. Lenke til kommentar
baardal Skrevet 23. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2012 Har tenkt tanken, men vi har en 500 gig 2,5 tommers HD som er ubrukt. Og så er 256 gig SSD litt for dyrt ennå. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 23. juni 2012 Del Skrevet 23. juni 2012 Du kan bruke Windows eget (Win7 image backup). Legg image på en ekstern USB disk. Så bytter du disk, og booter opp med WIndows DVD (eller System Repair disk). Og kjører image restore. Lenke til kommentar
baardal Skrevet 23. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2012 Lite problem: Den bærbare har ikke DVD/VD-spiller.... Andre muligheter? Lenke til kommentar
SuperSjantis Skrevet 23. juni 2012 Del Skrevet 23. juni 2012 Hvis det er en gammel bærbar som brukes kun til surfing, mail etc. så trenger du ikke mer enn en 40-60GB SSD(Windows tar rundt 20GB). Den gamle HDD'n kan du sette inn i et kabinett, sånn at du kan bruke den som ekstern harddisk. Linker: Kabinett til gammel HDD(USB 3.0) Eksternt Optisk Drev SSD Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 24. juni 2012 Del Skrevet 24. juni 2012 Alternativet til DVD er USB minnepinne. Legge inn Windows ISO på minnepinne: http://www.microsoftstore.com/store/msstore/html/pbPage.Help_Win7_usbdvd_dwnTool IsoBuster eller lignende kan brukes for å lage ISO fil av DVD. Lenke til kommentar
baardal Skrevet 24. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2012 Hjertelig takk. Da forsøker jeg Håreks metode først, og om dette ikke går, Reaps valg. I så fall må nok kona lære seg å lagre alt direkte til ekstern HD med en gang... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå