kjeLL// Skrevet 3. august 2012 Del Skrevet 3. august 2012 du vill sikkert fort forstå hvorfor det ikke er lønnsomt om du tenker deg om. la oss si at halvparten av lagerportene blir brukt til hver aktør. så betyr det at mange av kontieinere skal samme sted i landet men ikke blir fylt opp fort nok siden ordre blir spredt på 2 aktører. de kunne sikkert ha klart det om posten og tollpost var villige til å ta 100% av pakke sorteringa. men da ville forsendelsene tatt lenger tid og posten og tollpost måtte mest sannsynlig ta mer for jobben og du og jeg måtte tatt regninga. 1 Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 3. august 2012 Del Skrevet 3. august 2012 Hva...? Sortering av pakkene er det da ikke Komplett som gjør. De sender bare de pakkene som skal med Posten til et sted og de som skal til Tollpost et annet sted. Og de har gjort det i årevis uten problemer. Det er bare nylig de sluttet å bruke Posten. 2 Lenke til kommentar
snillekim Skrevet 4. august 2012 Del Skrevet 4. august 2012 Det finnes bare en god forklaring på hvorfor Komplett kuttet ut Posten. De har fått en god avtale med Tollpost. Og dette har Komplett gjort for å tjene mer penger. Og dette har de ikke gjort for kundene's skyld. Spørsmålet er vel heller om Komplett har gjort en stor tabbe eller ei. Jeg velger heller for tiden nets... som også får varene fraktet til døra til en rimelig penge. 2 Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 4. august 2012 Del Skrevet 4. august 2012 de gjør mest sannsynlig pakkesortering akkurat som tine, gilde og coka-cola. Lenke til kommentar
snillekim Skrevet 4. august 2012 Del Skrevet 4. august 2012 Japp. For Tine, Gilde og Coca-Cola sender selvsagt ut varene sine med posten og tollpost... 1 Lenke til kommentar
oldis Skrevet 6. august 2012 Del Skrevet 6. august 2012 Sendte klage til Ris/Ros adressen, og fikk bare et jalla og god-dag-mann-økseskaft svar fra dem om at dette var til det beste for kundene (i alle fall de fleste)... Dersom de primært var opptatt av kundene kunne de jo gitt oss valget? Derfor er jeg enig med dem som antyder at komplett nok har byttet til tollpost av økonomiske årsaker, enten direkte i avtalen eller ved innsparing i interne prosesser.... De 7-8 kilometrene for å hente tollpost-pakka var for øvrig en vei.... 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498 Skrevet 10. august 2012 Del Skrevet 10. august 2012 oppdaget selv dette når jeg bestilte litt saker en tid tilbake. største problemet mitt med komplett er at de har begynt å bruke meget lang tid på varene sine. også kommer da tollpost i tillegg som kjører varene mine fra sandefjord til oslo, før de så blir kjørt ned igjen! til stokke og så kragerø på dag 3... skal jeg ha noe fra komplett blir det pick-up hos de, bare 1 times kjøring kontra 3 dager med venting+++ Lenke til kommentar
Icetears Skrevet 10. august 2012 Del Skrevet 10. august 2012 (endret) Jeg bestilte meg skjermkort i sommerferien, vanligvis når jeg har bestilt fra komplett har det tatt 2 dager til den var hos post i butikk.. Nå med tollpost gikk det over en uke. Samt jeg må gå 300 meter ekstra. (Jeg kommer til å dø) Endret 29. august 2012 av Icetears 1 Lenke til kommentar
karantene Skrevet 10. august 2012 Del Skrevet 10. august 2012 Interessant. Har en mypack hentebu 200 meter nedi gata og et postkontor 500 meter nedi gata. Fikk akkurat SMS fra Posten om at varene jeg hadde bestilt fra komplett var på vei til postkontoret. Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 10. august 2012 Del Skrevet 10. august 2012 Interessant. Har en mypack hentebu 200 meter nedi gata og et postkontor 500 meter nedi gata. Fikk akkurat SMS fra Posten om at varene jeg hadde bestilt fra komplett var på vei til postkontoret. Sikkert av grunnen som jeg nevnte for en god stund siden. Tollpost Globe har trolig manglende kapasitet (vet de har) mange steder og må bruke Posten som alternativ. Lenke til kommentar
karantene Skrevet 10. august 2012 Del Skrevet 10. august 2012 Ok. Betyr vertfall at pakken bruker én dag ekstra enn om den hadde blitt sendt direkte via Posten. Ikke verdens undergang, men greit å vite dersom en finner en vare med samme pris hos en konkurrerende nettbutikk. Denne gangen var komplett veldig mye billigere enn de andre... Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 16. august 2012 Del Skrevet 16. august 2012 (endret) Jeg må trekke tilbake det jeg har sagt om tollpost, selv om jeg hadde dårlig erfaring tidligere. Wow, de er raske.. Min pakke ble sendt fra komplett istad rundt 18:00, og jeg ser på oppdateringen nå att den nå har kommet til terminalen her (mjøsterminalen) og det kl halv to på natta? Da tipper jeg pakka kommer i morgen tidlig på butikken, mot posten som kommer på ettermiddagen.. Jeg bestilte også noe fra komplett for noen uker siden, og da kom pakka dagen etter kl 10:00 ca på formiddagen. Så for meg er det da å få pakken på formiddagen, kontra på ettermiddagen med posten. Eneste lille minuset, er att det er litt rotete på ICA'n her, sist sto det feil nr på pakka, de skriver visst på et nr med tusj der, så sånn sett er det litt mer organisert på posten. Men det blir bagateller. Endret 16. august 2012 av FiveInline 1 Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 16. august 2012 Del Skrevet 16. august 2012 Jeg har tatt konsekvensen av dette og sluttet med data. Det nytter jo ikke å bruke noe som blir levert med Tollpost. 3 Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 16. august 2012 Del Skrevet 16. august 2012 Jaja, deg om det. Jeg bruker Multicom enn så lenge. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 16. august 2012 Del Skrevet 16. august 2012 Ja, jeg vil jo også oppfordre alle andre til å slutte med data og teknologi også da det jo blir helt umulig og holde på med nå da en stor leverandør valgte Tollpost fremfor Posten. Strikking kan jo bli det nye tidsfordrivet hvis tida blir for lang. 1 Lenke til kommentar
Xprez Skrevet 16. august 2012 Del Skrevet 16. august 2012 Nah holder meg til dustin jeg, billigere enn komplett i de fleste tilfeller og sender med posten 3 Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 16. august 2012 Del Skrevet 16. august 2012 Kanskje Vidar kunne kutte den hånlige latteren og faktisk lese tråden? Dette er faktisk et problem, ikke for oss, men for Komplett. De mister kunder. 2 Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 16. august 2012 Del Skrevet 16. august 2012 Et problem for Komplett?? Virkelig?? Det var det svært så rørende denne omtanken for et firma som omsetter for 4 milliarder kroner. Dere handler tydeligvis mye der siden det er fare for bankerott pga at en håndfull forumgrevlinger ikke får pakkene levert med posten lenger. 1 Lenke til kommentar
Schnapps Skrevet 16. august 2012 Del Skrevet 16. august 2012 Så forresten at Komplett nå har en henteløsning midt i Oslo sentrum! Genialt for folk som meg som jobber bare noen hundre meter unna. Har hatt så mye elendig erfaring med posten så jeg har konsekvent hentet saker fra Komplett på deres hentebu på Vinderen de siste par årene, men dette er jo enda bedre Lenke til kommentar
fenele Skrevet 16. august 2012 Del Skrevet 16. august 2012 Greit for de som bor midt i Oslo ja, ikke så greit for de som bor i distriktene. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå