Gå til innhold

Har komplett sluttet å sende pakker med posten?


Anbefalte innlegg

Dette var jeg ikke klar over før nå :( Enda jeg bor i Oslo, så er post i butikk absolutt nærmest. Jeg har butikken på veien hjem, 100m unna der jeg bor. Med tollpost må jeg reise med t-banen, tar meg fort 30 min. frem og tilbake. Nei komplett, dette blir bare tull(post).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har tydeligvis misforstått. Saken handler om at komplett har, ved å kutte ut posten, gitt oss kunder et dårligere tilbud. Hjemkjøring er blitt sykt dyrt, mange må reise betydelig lengre for å hente pakker osv. Jeg vil tro at mange av brukerne her på diskusjon.no som har kritisert komplett sitt valg, har brukt komplett i mange år og er fornøyde kunder. Inntil de gikk over til tollpost. Mange av oss ser på det som et "slap in the face" etter mange år som trofaste kunder. De kommer til å miste mange kunder for dette valget, vi får se om pengene de sparer ved å gå over til tollpost er verdt det.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Jeg er mest pissed over at vi ikke vet hvorfor. Hvis det er en priskrig hvor Tollpost har bedre priser enn Posten og det kommer kundene til gode, så vil jeg gjerne høre det - for jeg tviler STERKT på at det er tilfellet. Fakta er nok at dette er en sleip utpressing ovenfor Posten, noe som er idiotisk - hele poenget med at Komplett og alle andre butikker ligger i Sandefjord er jo fordi Posten har en enorm terminal der, og så plutselig dropper de Posten? Fuck dat!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

"Hvorfor" er helt åpenbart + nevnt direkte av en representant for komplett her i tråden.

 

Dette handler om mer enn en ussel priskrig - og det er et stort steg i riktig retning for å få til reel konkuranse for oss forbrukere. Dessverre vil det medføre ulemper fram til konkurenten når et tilsvarende tilbud som den tidligere monopolisten.

 

Jeg klager her i tråden - fordi det er en ørliten kjangse for at det kan nå fram når nok av oss sier ifra. Det er jo to måter å løse disse problemene som blir beskrevet i tråden - få tilbake posten som leverandør - eller få tollpost til å heve servicenivået.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jobber selv i en bedrift innen transportbransjen. Og vi også prøvde å konkurrere med posten på privatforsendelser og avtaler med butikker om utlveringssteder osv, resultatet ble x antall millioner i tap hvert år, så det ble avviklet.

 

Vi bor i et høykostland som geografisk også er helt håpløst logistikkmessig. Posten har allerede nettverket som er nødvendig, utleveringsstedene og volumet som er nødvendig og kan derfor klare å tjene penger på privatleveringene og holde et noenlunde greit kvalitetsnivå for kundene. For konkurrenter er det svært vanskelig å få til, og samtidig sitte igjen med fortjeneste. Det er mye derfor man ser en del av missnøyen når større aktører går over til andre løsninger enn posten, mange (i utkanstrøk spesielt) får ikke samme leveringskvalitet som de er vant med.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Har nå fått svar fra komplett kundeservice på spm. om de har sluttet å bruke posten.no.

Det stemmer at Tollpost har tatt over alle forsendelser fra oss.

Finnes det ingen Tollpost-utlvering ved ditt postnummer vil den automatisk bli sendt til Posten Norge slik at den kommer seg frem :-)

Hmm, da lover de mer enn de kan holde...

Jeg må kjøre 7-8 km for å hente, i stedet for 1 km hjemmefra/ 100m fra jobb.

Hentested for tollpost er på et annet postnummer enn mitt eget.

Ikke fornøyd, for å si det sånn....

 

Lenke til kommentar

Interessant, fikk nytt skjermkort for et defekt fra komplett og dette ble først sendt til tollpost, så sender tollpost det videre til posten.

Dette i og for seg er jo positivt, men at det skal innom tollpost gir en ekstra dag sendetid, som er negativt. Ble sendt til tollpost i går og tollpost har levert det til posten i dag. Før ble det levert direkte til posten.

Lenke til kommentar

tråden bør omdøpes til " tråden for de som trenger å syte over at komplett ikke gir mulighet til å velge posten som transportør "

 

saken er veldig enkel. velg en annen nettbutikk om du må bruke posten.

 

This. Komplett/MPX er ikke spesielt billig lengre heller, finnes mange andre alternativ som selger elektronikk/datautstyr på samme prisnivå og billigere enn K/MPX.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg tviler på at det vil skje.

Uansett så er butikkene mer avhenga av kundene, enn hva kundene er av butikkene.

Skal butikken kunne holde på kundene, så man de og lytte til kundene sine.

Komplett har helt sikkert mistet noen kunder pga Tollpost til nå.

Jeg valgte Netshop sist, pga de bruker Posten, og hjem på døren kostet bare rundt 150,-

Neste dag var pakken alt på døren :)

Hadde Komplett tilbydt meg dette, så hadde jeg nok valgt dem.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

tråden bør omdøpes til " tråden for de som trenger å syte over at komplett ikke gir mulighet til å velge posten som transportør "

 

saken er veldig enkel. velg en annen nettbutikk om du må bruke posten.

 

This. Komplett/MPX er ikke spesielt billig lengre heller, finnes mange andre alternativ som selger elektronikk/datautstyr på samme prisnivå og billigere enn K/MPX.

 

Nå har vel Komplett/MPX aldri vært spesielt billige. De har dog alltid hatt bedre service og leveringstid enn konkurrentene. Er vel derfor folk velger dem, I guess.

Lenke til kommentar
Det er jo to måter å løse disse problemene som blir beskrevet i tråden - få tilbake posten som leverandør - eller få tollpost til å heve servicenivået.
Priskrig du...

 

For å si det slik, med Posten så er det slik at det ALLTID tar 5 dager med levering fra sandefjord til Hole Kommune.

Med Tollpost til Hønefoss på Rimi eller ICA i Hønefoss tar det 48 timer.

Hvor er den dårlige servicen din blitt av da ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...