Gå til innhold

Har komplett sluttet å sende pakker med posten?


Anbefalte innlegg

"Vi" klager til Komplett fordi de ikke bruker posten lenger.

Og logikken din tilsier at hvis du bor langt fra et Tollpost/Komplett pick-up point og ikke vil bruke en time ++ i en bil for å hente pakken din er du 12 år gammel.

Bor selv der ingen trudde at nokon kunne bu.

Blir veldig slitsomt og kjøre lange veier.

Og de gangene jeg har dratt og hentet pakker, så er pakkene alltid voldtatt.

(og da ser jeg bort i fra dårlig service fra surrete butikkansatte)

 

Takk gud for at de pakker inn småting godt, værre med kabinetter og slike store ting, da.

Endret av Sulfuric
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det står så vakkert på hjemmesiden til tollpost at

"Med MyPack leveres din pakke raskt og sikkert til et utleveringssted nær deg over hele landet. Våre mer enn 900 utleveringssteder finner du i dagligvarebutikker i hele Norge" - Vel - Norge er langt og vidstrakt noe mange kunder av Komplett

nå vil oppdage. Selv får jeg flere mil å kjøre til nærmeste Rimi butikk istedenfor

post i butikk (kiwi) noen hundre meter unna. Den idiotiske løsningen til Tollpost

vil automatisk foreslå nærmeste utleveringsted basert på luftlinje noe som

kan gi stygge resultater.

I mitt tilfelle foreslo den en butikk på et tettsted 7 km unna, eneste problemet

er at jeg må kjøre fjorden rundt og forbi 4 andre utleveringssteder og X antall mil for å komme meg 7 km i luftlinje til andre siden av fjorden...........

Det er slikt vi liker å kalle fremskritt..........

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det er et poeng, men jeg ville heller hatt DHL som et alternativ enn at de bare bruker Tollpost, for de er så trege at det er latterlig. Og hva er det Komplett er kjent for? Hva er det som gjør at vi bruker Komplett selv om de som regel er dyrere? Jo, de er raske og trygge.

 

Whooosh, out the window.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det som bekymrer meg litt, er at ordren fortsatt står som "Åpen" etter en hel arbeidsdag. Det blir et nederlag om jeg ikke har PC til F1-løpet nå til helgen...

 

Lageret til Komplett har ofte mye å gjøre etter helga, da de har SuperWeekend osv..

Ordren min endret veldig plutselig status fra Åpen til Sendt. Hvis det var noen "plukkestatus" mellom der, da varte det ikke lenge. På sporingen står det at den vil bli levert til utleveringsted før kl 16.00 i dag. Hvis det skjer da er i hvert fall jeg fornøyd.

 

Det er jo ikke så kult at de jevnt over ligger litt høyere i pris enn enkelte andre aktører, men jeg - og sannsynligvis ganske mange andre - er villig til å betale et par hundrelapper ekstra for god logistikk.

Lenke til kommentar

hjemleveringa skjer med en stor lastebil og en dude som ringer og spør hvor han er hen. posten sin hjemlevering skjer med at en dude ser etter huset ditt, gir opp, og putter en "hent pakke lapp" oppi postkassen din.

 

basert på 1 erfaring fra begge :p

Endret av kjeLL//
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er unødvendig å kutte ut posten helt.

 

Nærmeste utleveringssted for tollpost har elendig korte åpningstider og befinner seg 20km unna, + bomring. Nærmeste utleveringssted for posten er nærbutikken 1km unna.

 

Fins det noen mulighet til å tipse tollpost om steder der de burde hatt utlevering?

 

Tviler på at jeg fortsetter å bruke komplett...

Lenke til kommentar

Hvor bor folk egentlig? Jeg har to Tollpost-utleveringssteder under 2 km unna (sentrum av småby på sørlandet), og 1-2 utleveringssteder i hver by/større tettsted rundt meg.

 

Selv bor jeg på et lite idyllisk sted i østfold.. Tar vel ca 10 min å kjøre for å hente pakka nå, mot 2 tidligere, men det går helt fint når TollPost er raskere enn Posten..

Lenke til kommentar

Men man kan jo fremdeles velge posten! PiB i hvertfall.

Ja, men kun de som ikke har en av tollpost sine utleveringsteder i "nærheten". Du er heldig at tollpost ikke har utleveringsteder i din bygd enda. For resten av oss så er vi "stuck" med Tollpost.

Tollpost har 3 utleveringssteder innenfor en 2km radius her jeg bor, så det der er bare bullshit.

Lenke til kommentar

Men man kan jo fremdeles velge posten! PiB i hvertfall.

Ja, men kun de som ikke har en av tollpost sine utleveringsteder i "nærheten". Du er heldig at tollpost ikke har utleveringsteder i din bygd enda. For resten av oss så er vi "stuck" med Tollpost.

Tollpost har 3 utleveringssteder innenfor en 2km radius her jeg bor, så det der er bare bullshit.

Eh, nei?

Vet ikke hvorfor du tydeligvis kan velge Posten, men komplett har altså gått helt over til Tollpost.

 

Har nå fått svar fra komplett kundeservice på spm. om de har sluttet å bruke posten.no.

Det stemmer at Tollpost har tatt over alle forsendelser fra oss.

Finnes det ingen Tollpost-utlvering ved ditt postnummer vil den automatisk bli sendt til Posten Norge slik at den kommer seg frem :-)

Endret av Uderzo
Lenke til kommentar

Det er sikkert Tollpost det du ser. Det står ikke Tollpost. Det står "henting i butikk"

Og det skjer ikke via posten, men Tollpost.

Håper det forklarer noe...

 

Når jeg velger "henting i butikk" og klikker meg videre så står det:

 

uucon.png

 

Men har ikke Komplett egen konto her inne? Hvorfor har de ikke oppklart dette enda?

Endret av TMB
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...