Gå til innhold

Har komplett sluttet å sende pakker med posten?

Anbefalte innlegg

Et problem for Komplett?? Virkelig??

Det var det svært så rørende denne omtanken for et firma som omsetter for 4 milliarder kroner.

Dere handler tydeligvis mye der siden det er fare for bankerott pga at en håndfull forumgrevlinger ikke får pakkene levert med posten lenger.

Visste ikke at det fantes nettbutikk-fanboys, men du er et skinnende eksempel på en. Levering er en viktig faktor i kundetilfredshet og jeg syns ikke det er god service å nekte og levere med posten. At du synes det er så tøft å handle av en stor butikk får være din glede. Hvis denne tollpost-avtalen fører til lavere priser så har den i det minste noe for seg for oss som forbrukere, men jeg har ikke sett noe til det ennå, virker snarere som kun profittmaksimering. Altså en kjip nåverdianalyse på hvor mange kunder de mister mot hvor mye rabatt tollpost gir for at de skal ha eksklusiv rett til alle forsendelser.

Når komplett da hverken er billigst eller tilbyr best service, hvorfor skal vi, som ikke er fanboys, velge dem da? Trenger ikke "slutte med data" bare for at en ikke blindt handler fra en butikk som ikke virker å sette kunden først.

Endret av handir
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kom over denne tråden, og måtte sjekke ut. Bor ca. 25-40 minutter unna Oslo, og har hatt Post i butikk (Posten altså) ca. 500 meter unna siste åra etter postkontoret stengte. Etter byttet til Tollpost hos Komplett er følgende muligheter nå tilstede:

alternativ 1: 16,4 kilometer unna

alternativ 2: 18,4 kilometer unna

alternativ 3: 19,7 kilometer unna

alternativ 4: 19,9 kilometer unna

Kan ikke annet enn å le, men fakta er at jeg handler jo ikke hos Komplett om jeg skal bestille noe via nett lenger. Noe av begrepet "nettbutikk" blir liksom borte. Billigere: Ja. Enklere for kunden: Nei

Skjønner at jeg kan bestille på døra, men prisen blir jo deretter. Spenstig endring av Komplett.no hvertfall. :)

edit: kjapp oppdatering: Nabo av meg fortalte meg nettopp at han bestilte på Komplett.no forrige uke, og valgte Butikk som hentealternativ. Pakken ble levert på Postens Post i Butikk. Så da benytter de seg antakelig av Post i Butikk som utleveringssted enkelte steder ennå da.

Endret av bertie
  • Liker 2
Lenke til kommentar

husker jeg rett så var det noe rundt om det ikke er et mypack utleverings sted i nærheten av der du bor så tyr de til posten

Korrekt det, men de fører til lengre leveringstid igjen. Det finnes da mange aktører som faktisk leverer med posten, og som er;

- rimeligere.

- har bedre vareutvalg (Komplett + mpx er ingen vinnere her lengre heller)

- har minst like bra service.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest medlem-83883

Vet det, dustin.no, sparte 2k på å kjøpe den nye riggen min hos dustin enn i forhold til komplett, 14.700 å noe sånt hos komplett, 12.500 ish hos dustin.

Har omtrent samme erfaring. Da jeg bygde ny PC for 1 år siden satte jeg opp samme handleliste hos Komplett og Dustin. Sparte over 2k på å handle hos Dustin. Jeg har til dags dato nøyaktig 20 ordrer i ordrehistorikken til Komplett, men det blir nok lenge til den 21. Jeg har ingen praktiske eller prismessige innvendinger mot at Komplett har gått bort fra Posten, men når serviceen har tatt et svalestup fra det nivået de var på for et par år siden, velger jeg heller å handle hos andre.

Endret av medlem-83883
Lenke til kommentar

Blir vel til å bytte til en annen nettbutikk jeg også, har brukt mpx og komplett i over 10 år, men etter de gikk over til tollpost så må jeg kjøre 19km til nærmeste mypack, post i butikk ligger 50 meter unna.

Jeg synes vi virkelig burde fått velge posten som alternativ, om det koster 100-200kr mer, så er jeg villig til å betale det. Gi oss i det minste VALGET

Ser andre anbefaler netshop og dustin, så jeg må nok ta en titt der når jeg handler i fremtiden.

Lenke til kommentar

Blir vel til å bytte til en annen nettbutikk jeg også, har brukt mpx og komplett i over 10 år, men etter de gikk over til tollpost så må jeg kjøre 19km til nærmeste mypack, post i butikk ligger 50 meter unna.

Er ikke meningen å være kverulerende eller noe slikt; men har du testet? Fordi det blir sendt via posten om det ikke er noe leveringspunkt som er nogenlunde i normal nærhet. 19km hørtes mye ut.

Lenke til kommentar

Er ikke meningen å være kverulerende eller noe slikt; men har du testet? Fordi det blir sendt via posten om det ikke er noe leveringspunkt som er nogenlunde i normal nærhet. 19km hørtes mye ut.

Nei, har ikke testet, så kanskje du har rett i det. Uansett så får dukker ikke posten opp som valg, mulig det blir sendt med posten alikevel.

Lenke til kommentar

Så vidt jeg vet sender ikke Komplett/MPX med Posten, men Tollpost Globe velger å bruke Posten til distribusjon i visse tilfeller.

Personlig ville jeg byttet nettbutikk, det er mange gode alternativer. Og Komplett/MPX har ikke godt av å være så dominerende.

• Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Komplett og MPX kommer langt ned på listen. Det er faktisk 6 nettbutikker man bør sjekke før man vurderer Komplett/MPX. Mens en annen butikk sender 3-4 kolli på tilsammen flere titalls kg for totalt for 99 kr tar Komplett mer i frakt for å sende en "skoeske" på 1 kg. I tillegg har de dyrere priser på de fleste varer som ikke er til kampanjepris..

Endret av BadCat
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Komplett/MPX er dog (i min bok) fremdeles blant topp 3 på service og support, det betyr mye.

Prismessig er det lenge siden de var høyt oppe.

Og leveringskvaliteten har falt noe ved overgangen til tollpost, de er nå tregere enn f.eks dustin og netonnet som sender fra lager i sverige.

Endret av OC-Freak
Lenke til kommentar

Komplett er med årene blitt en dyr butikk, men de har fortsatt stort vareutvalg samt enkle og oversiktlige sider. Det finnes plenty der jeg kunne ha tenkt meg, men som jeg ikke kommer til å kjøpe, rett og slett fordi de har gått over til Tullpost/Mycrap. Ikke klarer de å bestemme seg for hvilken butikk de skal levere det til, ikke vet de stakkars underbetalte folkene i butikken hvordan de skal gjøre dette, og utstyret de bruker (håndterminalene) fungerer nesten aldri.

Tollpost i seg selv er ikke noe bedre, for hvis pakken er under størrelse kjøleskap er det 50% sjanse for at de roter den bort, men muligens finner den igjen i en helt annen lastebil innen et par uker. (Var ikke noe bedre at den historien OGSÅ innebar Amentio).

Netshop og Dustin er mine nye favoritter.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Har lagt merke til det samme som Meitemark. Posten er faktisk mye bedre på utlevering av pakker. Har testet tollpost ett par ganger nå og er ikke fornøyd. Har faktisk ett par gode eksempler på dette:

1) Postet har ett hyllesystem som fungerer. Ja, det hender de roter der også. Men på det verste stod jeg 15 minutter å ventet på at betjeningen på en Rimi butikk skulle finne pakken...

2) Pakkene til tollpost havner aldri på samme butikk, den havner enten på Rimi, eller på Ica. Ekstremt irriterende.

Ja, tollpost leverer like fort/kjappere enn posten, det skal dem ha!

Lenke til kommentar

Herregud! Dere sutrer jo som en gjeng drittunger som ikke får 1.5l cola til lørdagsgodtet!

Tollpost er billigere, kjappere. Passer det ikke dere, så velg noen andre! Verre er det ikke!

Tollpost er både 1 dag tregere, omtrent 5 ganger så langt unna, og 50 kroner dyrere enn posten der jeg bodde før.

Lenke til kommentar

Jeg har vel bare gode erfaringer...pakker som er fremme dagen etter om sendt i riktig tid, tar som regel 5-6 min å hente pakken, hentetid til 23 på kvelden. Haster det så får jeg den levert i Oslo sentrum, worst case så bestiller jeg store ting og får det hentet på vinderen da jeg liker å kjøre dit bedre enn Oslo sentrum.

Eneste grunnen til at jeg overhode liker posten er de som jobbet på postkontoret jeg bodde ved før som gav kundeservice en kunne drømme om (i min verden)...de ble lagt ned da. Kontoret her jeg bor nå er greit, men er bare åpen til 18 noe som funker dårlig for meg ofte.

• Liker 1
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Tidligere kunne jeg bestille servicepakke og hente den mens jeg handler på lokalbutikken (Post i Butikk) 200 meter unna, når det passet meg. Nå er pick-up point det nærmeste alternativet og det er 15 minutter med bil inn til Oslo sentrum hvis jeg klarer komme meg dit utenfor rushen (med kollektivtransport, selv om det både er buss og tbane, vil jeg vel bruke rundt 1.5 time tur/retur). Ikke akkurat det mest miljøvennlige og ser at dette gir ulemper for mange. Uten bil hadde jeg iallefall gitt opp Komplett fullstendig.

På en del ting vil jeg nok fortsatt bruke komplett (bestiller varer for 50-150.000 i året), men senest i dag lot jeg være å bestille noe når jeg så at servicepakke ikke er tilgjengelig. Syns dette er veldig dårlig av komplett. Det er vel å bra at de fikk pick-up point i sentrum (med kjapp levering ut dit), men det vil helt klart føre til mindre salg til meg. Ser at de også har sluttet med levering til postboks på Oslo S, også dette er negativt. Så alt i alt en dårlig nyhet for min del.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...