Fnatti Skrevet 23. juni 2012 Del Skrevet 23. juni 2012 Hei, jeg skal inn i førstegangstjenesten i Augst. Og da lurte jeg på hva som lønner jeg å kjøpe inn før jeg skal i forsvaret, Ipad eller laptop? Tenker at det er mer lettvint med en liten ipad istedenfor en laptop. Hvor mye bruk har man for en pc/ipad i førstegangstjenesten? Takker for svar! Lenke til kommentar
*F* Skrevet 23. juni 2012 Del Skrevet 23. juni 2012 Mange kommer sikkert til å mene at du ikke har brukt for PC i fgt. Sannheten er at man ikke har brukt for PC hjemme heller, men det er veldig greit å ha, jeg er veldig glad for at jeg hadde PC i førstegangstjenesten. Nå er det slik at en iPad i mine øyne ikke altid er en god erstatning for en PC, så jeg ville gått for PC-en. dog på en annen side er tablet veldig praktisk til småting osv, så det optimale, om du har penger til det er å ta med begge deler. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 23. juni 2012 Del Skrevet 23. juni 2012 Jeg ville valgt en skikkelig smarttelefon. Det er alt jeg trenger for ganske lange opphold hjemmefra. Lenke til kommentar
Fnatti Skrevet 23. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2012 Mange kommer sikkert til å mene at du ikke har brukt for PC i fgt. Sannheten er at man ikke har brukt for PC hjemme heller, men det er veldig greit å ha, jeg er veldig glad for at jeg hadde PC i førstegangstjenesten. Nå er det slik at en iPad i mine øyne ikke altid er en god erstatning for en PC, så jeg ville gått for PC-en. dog på en annen side er tablet veldig praktisk til småting osv, så det optimale, om du har penger til det er å ta med begge deler. Hvordan var det med internett tilgangen når du var i forsvaret? var det trådløst i leiren? Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 23. juni 2012 Del Skrevet 23. juni 2012 Ikke stol på det. Skaff mobilt bredbånd. Det er min erfaring fra noen år siden. Nå kommer jo 4G nesten over alt, og det vil bli bra. Lenke til kommentar
Tobeass Skrevet 23. juni 2012 Del Skrevet 23. juni 2012 Skaff deg en skikkelig bærbar som du kan spille litt på også. Kan også hende at du havner et sted etter rekruttskolen med skikkelig nett, så du kan game online, laste ned filmer/serier osv. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 23. juni 2012 Del Skrevet 23. juni 2012 (endret) Jeg ville prioritert en solid og lett maskin med bra batteri hvis jeg skulle i militæret. Det blir mye reising, så den må være lett og ha bra batteri. Tenk MacBook Air eller Ultrabooks. Ikke dumt å velge en ultrabook med innebygget 4G og SIM-kort. Endret 23. juni 2012 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
Fnatti Skrevet 23. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2012 Jeg ville prioritert en solid og lett maskin med bra batteri hvis jeg skulle i militæret. Det blir mye reising, så den må være lett og ha bra batteri. Tenk MacBook Air eller Ultrabooks. Ikke dumt å velge en ultrabook med innebygget 4G og SIM-kort. Forslag til noen greie ultrabooks til rundt 4-6 tusen? Lenke til kommentar
*F* Skrevet 23. juni 2012 Del Skrevet 23. juni 2012 Det var trådløst nett hvor jeg var (Heggelia), men de aller aller fleste rommene kjøpte egen ADSL linje. Linjen var ok til surfing osv, men ikke noen gaming-linje. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 23. juni 2012 Del Skrevet 23. juni 2012 Jeg har ikke greie på hvilke maskiner en bør velge. Min drømmemaskin er en MacBook Air med 4G og 12 timers batteri, og som har skjerm som virker i sterkt solskinn. Men den maskinen finnes ikke. Lenke til kommentar
jonna_nett Skrevet 24. juni 2012 Del Skrevet 24. juni 2012 Kan i motetning til Evelen (kan ikke huske deg fra i høst) si så meget om internettlinjen i Heggelia at den knapt duger til noe, har vært der siden august, og bedre linje blir noe av det beste med å dimme. (Bare 11 dager igjen, nå..) Derfor ville jeg kjøpt en PC som du kan game offline på... Evt. bruke iPad til å spille og se på film. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 24. juni 2012 Del Skrevet 24. juni 2012 (endret) Nå driver jo Telenor og NetCom og bygger ut 4G-nettet. Sjekk om det er 4G-dekning i militærleiren? Eventuellt fra Ice. De er ikke lynraske, men raske nok til normal bruk. Og mye bedre dekning. Endret 24. juni 2012 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
*F* Skrevet 24. juni 2012 Del Skrevet 24. juni 2012 (endret) (kan ikke huske deg fra i høst) Det kan du nok ikke, ihvertfal ikke basert på mitt nick her.Jeg anntar du er KpB som startet i fjord sommer, i såfall var jeg i KpC samme periode:) Angående PC brukte jeg en slik i fgt og det fungerte fint: +god til å se film på + god til spill + mye plass - litt for stor, i senga og på flyet (og skapet) kunne jeg godt hatt en mindre en. i Felt hadde jeg en Asus eee, da en gammel versjon som greier å vise TV-serier om man har optimaltisert den for det. +liten + lett + billig + ssd/tåler mye - duker ikke til så mye annet en tv serier og enkel surfint, dog er dagens mini PC-er mye bedre en min som har noen år på bakken. Endret 24. juni 2012 av Evelen! Lenke til kommentar
-Longva- Skrevet 25. juni 2012 Del Skrevet 25. juni 2012 i Felt hadde jeg en Asus eee, da en gammel versjon som greier å vise TV-serier om man har optimaltisert den for det. Du hadde med deg en PC i felt.....? Hvilken avdeling var du i? Lenke til kommentar
jonna_nett Skrevet 26. juni 2012 Del Skrevet 26. juni 2012 (endret) "Alle" i samband har egen pc i felt Hatt det selv, men ikke på infanteriøvelse, men en i troppen har hatt med seg iPad til alle øvelser. @Evelen: Husker vel egentlig bare Solhaug, men det er sikkert bare fordi hun er grenader nå, og var med oss på Cold Response Endret 26. juni 2012 av jonna_nett Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 28. juni 2012 Del Skrevet 28. juni 2012 Laptop. Når du søker ordinær førstegangstjeneste blir du å ha mange muligheter til å bruke den. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 1. juli 2012 Del Skrevet 1. juli 2012 PC er greit å ha under mange situasjoner. Dog i de tilfeller man har strøm (Og gjerne kjøretøy) tiljengelig. Noen bruksområder: PC på "vakt" i leir PC med film fremme i BV på beredskap På sambandsvakt I teltet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå