Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Skjerm og lyd forsvinner, PC fortsetter å svive ved spilling.

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har slitt med dette en stund, nå, og jeg har prøvd å løse det selv.

Nå har jeg ikke noen flere forslag selv..

Oppsett:

EVGA GeForce 460 GTX

ASUS M4A89GTD

6GB RAM egentlig 3-kit, men bruker bare 2, fordi jeg er blitt fortalt at det er best på dette hovedkortet. Så jeg har bare 4 GB.

AMD Phenom II X4 955 BE

Strømforsyninga er en 700W Cooler Master. Låner den av en kompis, så vet ikke mye mer.

Jeg kjører Windows 8 Consumer Preview x64, og den eneste driveren jeg manuelt har oppdatert, er NVIDIA sin, som jeg oppdaterte seinest i går.

Problemet mitt er at når jeg skal spille, både Diablo III og World of Tanks, så tar det bare noen få sekund, opp til et minutt, før lyden forsvinner (uavhengig av om det er USB-headset eller minijack-høytalere.) og skjermen blir svart (mister signaler, får beskjed om at skjermen ikke har kontakt). Alle viftene i PCen fortsetter imidlertid å svive, og alle lys lyser (mus, tastatur, vifter osv).

Det er ikke noe problem å gå inn på World of Tanks eller Diablo, og før jeg begynner selve spillet (altså trykker "Battle" i WoT eller lignende). Jeg kan gjøre hva jeg vil for å stresse PCen, og alt er greit. Så fort jeg begynner selve spillingen, begynner rakettmotoren på 460 GTX... Og den går non-stop helt til jeg bruker svenskeknappen etter at skjermen har koblet vekk.

Dette er selv om jeg velger low innstilling på WoT (som ikke akkurat er verdens mest krevende spill ifra før) og kjører i window-mode og gjerne litt lite. Jeg har til og med manuelt skrudd ned alle innstillingene slik at spillet nærmest blir ugjenkjennelig, og i hvert fall ikke spillbart... Allikevel kommer samme reaksjonen.

Jeg hadde imidlertid en god periode for to-tre uker siden, hvor jeg spilte Diablo III og kom meg til level 21 (ikke akkurat noe å skryte over, men poenget er at jeg kunne spille, uten å bli plaget av at skjermen kobler vekk). Da spilte jeg med max settings i flere timer i strekk. Jeg fant også tilbake spillet Spore, og spilte igjennom det uten problemer. Spore stod bare på PCen i flere dager i strekk, fordi jeg ikke gikk ut av det, jeg brukte bare alt+tab når jeg skulle noe. (Jeg skal prøve Spore nå etter at den har blitt slik igjen, bare for å være sikker på at Spore oppfører seg på samme måte som de to andre spillene)

Ingenting har forandret seg av Hardware siden jeg bestilte PCen i Oktober 2010. Ingen ekstra programmer eller noe er installert eller avinstallert siden det fungerte for to-tre uker siden.

Jeg hadde dette problemet før den plutselige gode perioden hvor jeg ikke tror jeg gjorde noenting da heller. Det eneste jeg har gjort bortsett fra feilsøking i forhold til ytelse, er å installere drivere ifra Nvidia.

Problemet var like stort da jeg dual-bootet W7, også i W7. Så jeg fjernet hele W7 i tilfelle det var med på å ødelegge. Jeg har også resatt BIOS imellom W7-fjerning og at det plutselig fungerte, men det var ikke derfor det fungerte, da det var enda noen dager seinere.

Imens jeg har skrevet hele denne posten, har WoT stått på, slik at jeg kan velge tanks og alt dette, så det er ikke noe problem. Det er først når jeg trykker Battle at det blir et problem.

Jeg tror jeg har fått med meg det meste. Nå skal jeg prøve Spore og oppdatere posten. Dersom det er noe jeg mangler, ikke vær redd for å spørre :-)

EDIT: Nå har jeg prøvd Spore, og det funket fint. Det sier imidlertid ikke så mye om problemstillinga, da også WoT fungerte nå. Hadde maximum grafikk på begge. Eneste forskjellen siden WoT ikke fungerte sist, er at jeg har slått av maskinen (siden skjermen blacket) og deretter på igjen. Det pleier normalt sett ikke hjelpe. Vet det spesielt godt siden jeg ofte vil tilbake i WoT for å bidre LITT i kampen i hvert fall (kommer tilbake til kampen jeg startet i, hvis den ikke er ferdig innen jeg kommer inn igjen). Dette kan jeg gjerne gjøre 4-5 ganger iløpet av en kamp på 5-6 minutt...

Endret av Leifen18
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-82119

Jeg vil anta at drivere til win 8 er av litt blandet kvalitet foreløpig, så det er vel gode gamle kompabilitetsproblemer antar jeg mellom spill og drivere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...