Gå til innhold

"Omdøpe" såkalte hellig dager?

Anbefalte innlegg

Jepp, enig i å beholde jul, det er et fint navn alle er kjent med og har ingenting å gjøre med løgnene til kirken i alle disse årene.

Midtsommerfest er også et godt navn, olsok like så. Med olavs dag mener du den siste kong olav og ikke den slasken av en konge som solgte folket sitt til 1000 årig ignoranse? :)

Tror ikke det vil gå så lang tid som 2-300 år engang før vi forkaster disse påstandene. to tusen år uten et eneste bevis er vel mer enn nok, dessuten så er det snart ingen steder de kan forklare unnskyldningene de i dag såvidt klarer å overbevise og bortforklare seg selv med, om 50 år vil ingen lenger ha noen tro på jesus eller løgnene om ham... Samme går for overtroen til muhammed.

Om folk legger like mye jobb i å lære ungene sine kritisk, rasjonell tenkning som de før i tiden gjorde i indoktrinering av religiøse løgner så gir jeg ikke kristendom og annet 25 år engang... Fakta er at de fleste unge i dag bare ler av jesus og mytene rundt jesus, av mohammed og løgnene rundt ham (på samme måte som "ekte" kristne ler av jehovas vitner og mormonere....) Unge tror i dag like mye på snakkende slanger, jomfru fødsler, trebåter med to av hvert dyr og insekter og de andre ignorante jernalder løgnene i like stor grad som de vet at de kan gå på vannet. De fleste jeg har snakket med har faktisk ikke annet enn åpenlys forakt for hele dritten, så jeg er ganske sikker på at dette forsvinner når garden som i dag er 70+ og oppvokst og indoktrinert med denne dritten dør ut. De av de unge som tror på dette i dag vil før eller siden finne ut av det, og de som fortsetter vil være en helt egen ignorant klan som med stor sannsynlighet vil leve for seg selv.

I dag snur ting fortere enn noen gang før, ting som indoktrinering foreksempel, som var både godtatt og sett på som nødvendig for et halvt århundre siden er i dag oppfattet av de fleste som det dette er, nemlig indoktrinering og forgiftning av barne sinn.

Så kanskje derfor trenger vi litt fornuft inn i disse dagene også, så å omdøpe dem til fx Darwins dag, Leonardo Da Vinci dag også videre ville vært en god ide tror jeg...

Så kan vi snart feire age of reason i fremtiden... :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

olsok like så. Med olavs dag mener du den siste kong olav og ikke den slasken av en konge som solgte folket sitt til 1000 årig ignoranse? :)

Syns det kan være opp til hver enkelt person hvem han vil vie den dagen til om det er en kompis som heter Oav eller en konge som heter Olav er det samme for meg egentlig.

Lenke til kommentar

Jul, 17. mai og nyttår kan vi beholde som de er. Ellers synes jeg vi kan dele ut ekstra feriedager som folk kan velge selv når de vil benytte, i bytte mot å fjerne magidagene.

Før øvrig kan ingen kristne arbeide på Søndager, de skal ikke gjøre annet enn å prise Gud og Jesus dagen lang.

Endret av KarlRoger
  • Liker 1
Lenke til kommentar

I grunn synes jeg at å endre f.kr/e.kr er litt tåpelig, ettersom det faktisk ER relatert til Kristi fødsel, så vidt jeg vet var det ikke noe annet som skjedde det året.

Ble ikke Jesus født 4 år FØR kristus da?

Herodes døde 4 år f.kr., så miminum 4 år før sin egen fødsel ble han født, ja.

Lenke til kommentar

I grunn synes jeg at å endre f.kr/e.kr er litt tåpelig, ettersom det faktisk ER relatert til Kristi fødsel, så vidt jeg vet var det ikke noe annet som skjedde det året.

Ble ikke Jesus født 4 år FØR kristus da?

Det ironiske er jo at en må ha en annen religion for å ikke få Jesus tvunget på deg gjennom tidsregning. I Tyskland er det jøder som har sørget for at "f.vt." er mer normalt.

Før vår tidsregning er jo ikke noe bedre. Den er jo ikke vår (i alle fall ikke min), den er fortsatt de kristne sin. Uansett hvordan man vrir og vrenger på det, så er det Jesu (antatte) fødsel det hele stammer fra.

Det som hadde vært noe var en helt ny tidsregning som tok utgangspunkt i den tidligste sivilisasjonen vi kjenner til. Da kunne vi vært i år 5112 nå, noe som hadde vært mye kulere. Enten det eller 4 540 000 000.

Lenke til kommentar

Jul, 17. mai og nyttår kan vi beholde som de er. Ellers synes jeg vi kan dele ut ekstra feriedager som folk kan velge selv når de vil benytte, i bytte mot å fjerne magidagene.

Det er jeg helt enig i, vertfall nå som vi ser at arbeidsdager og arbeidstider blir mere fleksible.

Jeg tror om 10-15 år at det du sier blir en realitet.

'

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...